ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حسگر برخی از دوربین های سری Rebel T6s و T6i کانن دچار نقص جدی است

کمپانی کانن تایید کرده که حسگر تعدادی از دوربین های DSLR آن با مدل های Rebel T6s و T6i که در ماه فوریه معرفی شدند دچار مشکل بسیار جدیست. این مساله چند روز پیش و از سوی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

کمپانی کانن تایید کرده که حسگر تعدادی از دوربین های DSLR آن با مدل های Rebel T6s و T6i که در ماه فوریه معرفی شدند دچار مشکل بسیار جدیست.

این مساله چند روز پیش و از سوی LensRentals روشن شد؛ سایت مذکور در زمینه اجاره دادن لنز فعالیت دارد و به صورت اتفاقی دریافت که تعدادی که لنزهایش دارای حسگرهای «غبار گرفته یا روغنی» هستند.

همین مساله کمپانی سازنده را برآن داشت تا بررسی دقیقی روی لنزهای تولیدی اش انجام دهد و در جریان آنها به مشکلی عظیم تر پی برد؛ امکان پاک کردن سنسورها با استفاده از روش های معمولی وجود نداشت چراکه آن لکه های میکروسکوپی زیر یکی از لایه های شیشه قرار داشتند و همین مساله آنها را پایدار می کرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

به خاطر جدی بودن این مساله کانن دستورالعملی را برای دارندگان دوربین های مشکل دار ارائه نمود و در کنار آن اعلام کرد که دستگاه های دارای این ایراد را در صورت نیاز تعمیر می کند و از این بابت پولی را از کاربران خود نمی گیرد.

کمپانی مورد بحث مشخص نکرده که آیا در آینده از دارندگان دوربین های یاد شده می خواهد دستگاه های خود را باز گرداندند یا خیر اما اعلام کرده که به زودی اطلاعات بیشتری را در این رابطه منتشر خواهد کرد.

یکی از سخنگویان این شرکت اظهار داشت: «در حال حاضر صرفا می توانیم از مشتریان خود که به خاطر وجود این نقص به دردسر افتاده اند عذرخواهی کنیم و این نوید را بدهیم که به دنبال راهکاری برای حل این مشکل هستیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد شکوهی
    محمد شکوهی | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    متاسفانه چنین اشکالاتی همیشه ممکنه در سری اول تولیدات یک شرکت دوربین ساز بوجود بیاد که با تعمیر و یا آپدیت و یا تعویض به سرعت رفع و حل و فصل میشن...

    این مشکل مربوط به دوربین Canon EOS 760D هست که در برخی مناطق با نام های دیگه ای توزیع میشه یعنی Kiss یا Rebel.

    تا اونجایی که اطلاع دارم این مشکل فقط برای مدل 760D بوده و مدل دیگه یعنی 750D این مشکل رو نداره. و تازه این لکه ها در آپرچر های بسته یعنی f/11 به بعد پدیدار میشن و عکاسانی که همیشه با آپرچر های باز عکاسی میکنن به مشکلی بر نمی خورن در این مورد.

    در هر صورت از شر این لکه ها خلاص بشن چند ماه بعد دوباره لکه های جدیدی پدیدار خواهد شد که کابود هر عکاسی هست... یعنی گرد و غبار روی سنسور :)

  • javad.H
    javad.H | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    باز خوبه عذر خواهی می کنن، این جا چندتا چیز آتیش گرفت،آدم سوخت توش،گفتن همینی که هست می خواهی بخر نمی خواهی نخر :(

مطالب پیشنهادی