ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلی استیشن؛ برندی که می توانست کسب و کار موبایل سونی را نجات دهد

نگاهی که به درآمدهای شرکت سونی بیاندازید، می بینید که برند پلی استیشن، یک دستگاه پولسازی عالیست؛ به شکل واضح تر البته باید گفت صرفا PS4. اما PS Vita در کجای درآمدهای سونی جای گرفته؟ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

نگاهی که به درآمدهای شرکت سونی بیاندازید، می بینید که برند پلی استیشن، یک دستگاه پولسازی عالیست؛ به شکل واضح تر البته باید گفت صرفا PS4. اما PS Vita در کجای درآمدهای سونی جای گرفته؟

پلی استیشن ۴ دائما آمار فروش بالاتری نسبت به اکس باکس از خود بر جای گذاشته و تا کنون سودهای بسیاری را روانه جیب مدیران ژاپنی نموده است. اگرچه سایر بخش ها نظیر تلویزیون هم چندان درآمد بالایی ندارند اما کشتی در حال غرق سونی، بخش تلفن همراه است. بخشی که توسط قدرت نمایی اپل و سامسونگ، به حاشیه کشیده شده. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

برند پلی استیشن بسیار قویست، دست کم زمانی که در خصوص «گیمینگ» سخن می گوییم. کنسول بازی PS4 نیز به راحتی می تواند لقب بهترین کنسول خانگی را بر دوش کشد اما، زمانی که در مورد «بازی» سخن می گوییم، به جز کنسول فکرمان به سمت چه محصولی متمرکز می گردد؟ موبایل. در این میان PS Vita هیچکاره است.

پروژه PlayStation Mobile هیچگاه آنطور که باید و شاید نتوانست به موفقیت برسد، از طرف دیگر این سرویس در جولای به کار خود خاتمه داده و در سپتامبر نیز از صحنه روزگار محو می گردد.

در این میان صرفا موقعیت های از دست رفته ی سونی هستند که خودنمایی می کنند؛ با استفاده ای صحیح از برند پلی استیشن، ژاپنی ها می توانستند به کسب و کار موبایل و تبلت خود وضعیت بهتری ببخشند و از محبوبیت برند مذکور نهایت استفاده را ببرند. سونی اما، در استفاده از این موقعیت به شکل تمام قد شکست خورد.

شرکت مورد بحث البته کارش را چنین توجیه می کند که در زمان شروع به کار PlayStation Mobile، کسی فکرش را هم نمی کرد که بازی های همراه، تا این حد محبوب گشته و برخی از گیمر ها، صرفا به این نوع از بازی کردن روی بیاورند.

البته فراموش نشود که اکسپریا Z2 و Z3 از Remote Play برخوردار هستند اما نکته در آن است که استفاده از چنین قابلیتی، نیازمند داشتن شبکه ی اینترنت پر سرعتی بوده و حجم بالایی از پهنای باند را نیز مورد استفاده قرار می دهد.

اما بالاخره در رویکردی صحیح، PlayStation Now شاید بتواند درب های موفقیت را به سوی فروش بالاتر موبایل های این شرکت بگشاید. PS Now در اصل یک سرویس بازی ابری است و کاربران به ازای پرداخت مبلغ اشتراک ماهانه، می توانند بازی های خود را انتخاب نموده و آنها را از طریق استریم ویدیویی مورد استفاده قرار دهند.

سونی یک بار شانس فروش گسترده موبایل هایش را با استفاده ای غلط از برند پلی استیشن از دست داد. این بار اما اگر این شرکت بتواند، یا بهتر است بگوییم بخواهد PS Now را به اندروید و موبایل های سری Z خود بیاورد، می توان گفت در کشورهایی که از سرعت اینترنت بالایی برخوردار هستند، فروش بالای پرچمدارانش تضمین شده است؛ دست کم بالاتر از زمان فعلی.

کاربران همواره از سازندگان یک تلفن هوشمند عالی برای گیمینگ را طلب کرده اند، سونی پیشتر با اکسپریا Play این شانس را امتحان کرد و موفق نبود، NGAGE از نوکیا نیز با طراحی عجیب خود نتوانست توجه تعداد زیادی از کاربران را جلب کند. در نتیجه فقدان یک موبایل که بتوان با آن، به شکل حرفه ای به بازی پرداخت همچنان احساس می شود، و همچنان سونی با توجه به داشتن برندی نظیر پلی استیشن یا قابلیتی به نام PS Now به این مهم بی توجهی می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    بعضی ها جدیدن خیلی باحال شدن می گن یه مقاله ای خوندیم که نه اسمش و نه لینک و ... قرار نمی دن بعد هر چی دلشون می خوان بگن رو می گن به اسم مقاله / اینکه به بازی هایی مثل ori که سایت ign به خاطر سختی بیش از حد بهش نمره پایین داده می گن بد یا sunset می گن بد که تا همین چند وقت پیش برای infamous second son دولا راست می شدن معلومه چقدر از بازی می فهمن / حالا از موقع اومدن کنسول مورد علاقشون یدونه bloodbrone خوب بوده یادشون رفته the order چقدر داغون بود و ماشین سواری و killzone و ...

    • Divan Greedy (thankyouaj)
      Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

      بنده متا رو قبول ندارم چرا شو رو هم می تونید برید مقاله اقای وفانژاد رو بخونید ، سایت ign رو قبول دارم که اکثر تولید کنندگان بازی نمره این سایت رو روی جعبه بازیشون قرار می دن پس وقتی ign می گه cod خوبه مطمئنن عالیه و اینکه 4 تا عنوان cod جزو 13 تا بازی پرفروش تاریخ هستن در حالی که حتی یدونه battlefield وجود نداره نشون می ده بهترین شوتر تاریخ چیه به انتخاب مردم

    • borna_talebi
      borna_talebi | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

      اگر منبع شما ignهست بهتره بقیه بازی ها رو هم بنویسید، helldivers گرفته 9. Last of usگرفته 10،killzone گرفته 8، infamous گرفته 8.7.mlb the snow گرفته 8.5. ضمنا قرار دادن یک سایت به عنوان منبع اشتباه هست. مثلا خودت گفته بودی با ryseخیلی حال کردی ولی ignداده 6.8. تازه شما اافتضاحی مثل ghostرو فقط چون یه سایت نمره خوب داده بازی خوب حساب میکنی؟گرافیک داغون،نبود نوآوری، بخش آنلاین تکراری و... رو بیخیال میشی میچسبی به ign? بقیه سایت ها پشمن؟

      • مرتضی توسلی
        مرتضی توسلی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

        داداش قبول داری هاردلاین خراب کرد!

    • Hesam
      Hesam | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

      خخخخ!من گفتم ori بده؟گفتم در حد و اندازه ی ی گیمر واقعی نیست وقتشو بزاره رو اون!!
      بعدشم خیلی باحالی!هر جا میشه ordrer رو میگی بعد میگی مایکرو حداقل بازی اینجوری به مردم نداده!!بعد کلا ryse ک برا xone نبود؟وجود خارجی هم نداشت!اصلا هم افتضاح نبود!
      راستی مشکلای مستر چیف کالکشن حل شد؟ :-D

    • Hesam
      Hesam | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

      کل خاندان انحصاریا ی اکس باکس وان یه بازی مثل tlou نداره!کدومشون انقد جایزه گرفته؟خداوکیلی؟اصلا یه سری نام ببر!!اخه بدبختی یه سری بازی هم نام ببری بازم اندازه ی tlou جایزه نگرفتن !!!!!!!!!!!

      • مرتضی توسلی
        مرتضی توسلی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

        قبول دارم ناتی داگ بازی های خوبی میسازه،حرفی درش نیست...

  • Hesam
    Hesam | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    چند وقت پیش یه مقاله خوندم در مورد افرادی ک ps4 رو خریدن.اونموقع تعداد ps4 فروخته شده 13 میلیون بود
    جالی مقالش این بود ک میگفت تعداد افرادی ک از xbox ۳۶۰ به ps4 رو اوردن بیشتر از کسایی ک بعد ps3 رفتن ps4 خریدن(یعنی خیلی از کسایی ک ps3 داشتن هنوز تمایلی به تهیه ی کنسول نسل هشتم نشون ندادن) و میگفت ک طیف عظیمی از کسانی ک xbox one رو خریداری کردن اصلا گیمر حساب نمیشن !صرفا یه مصرف کننده ی عادین ک عمدتا قبلش کنسول نداشتن(مخصوصا تو نسل هفتم)!
    میدونید این نشونه ی چیه؟ساده بگم:ps4 گیمر های هاردکور رو هدف گرفته وسعی در راضی نگه داشتن اونها داره و با انتشار bloodborne کاملا این قضیه اثبات شد!
    اونوقت xbox طیف عظیمی از خریدارانش به معنای واقعی کلمه نوب حساب میشن!طوری ک مثلا طرف مولتی cod رو بهتر از بتلفیلد میدونه!!یا مثلا ori و sunset رو مقابل bloodborne قرار میده!!!طرف میگه من dark souls رو بخاطر سختیش کنار گذاشتم!!خب عزیزم شما با این سلیقت بایدم ori رو با bloodborne مقایسه کنی!

    • مرتضی توسلی
      مرتضی توسلی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

      ببخشید میشه این هم بگید که دلیل اصلی خرید ایکس وان قدرتش بوده...
      جالبه ۴۴ درصد از ps3 دارهاهم xone گرفتند...
      ...
      قدرت xone موقعی معلوم میشه که برترین شوتر تاریخ،هیلو.
      سلطان سوم شخص گیرز او وار.
      و آقای خاص ریسینگ فورتزا برای xone بیاد با فورزا انجین و کرای انجین و آنریل انجین ۴ و یونیتی ۵ که برای ایکس وان لایسنس شدند.

      • Hesam
        Hesam | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

        خخخخخخخخخخخ!!دمت گرم کلی شاد شدم!
        halo برترین شوتر اول شخص تاریخ؟؟خخخخخخ
        عزیزم تا حالا اسم half life به گوشت خورده؟؟بعید میدونم اصلا بدونی همچین بازی وجود داره!!حتما برو یه تحقیقی دربارش کن؟یا در مورد doom چیزی شنیدی؟
        کلا سه تا gers of war اخریتون رو هم چند تا جایزه گرفته؟همشون با هم چند تا؟اخه همشون با هم به اندازه ی تعداد جوایز tlou نمیشه عزیزم!تازه tlou تو زمان gta v منتشر شد و اونجوری غوغا به پا کرد!!بازم دم سونی گرم اون شاهکارو نگه نداشت سال 2014 رو ps4 منتشر کنه!!ولی مایکرو بازی چرتی مثل dead rising رو نگه داشت و رو اکس باکس وان منتشر کرد تا شما ها یه حرفی برا گفتن داشته باشید!!اره داداش اینه مرام سونی!!
        بعدشم من بازی به نام فورتزا نمیشناسم! :-D

      • Hesam
        Hesam | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

        رفت واسه تایید :-)

        • مرتضی توسلی
          مرتضی توسلی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

          البته آنچراتد ،گاداو وار و گرن توریسموهم بازی های عالی هستند ولی اینها از نظر فروش عالی عمل کردند...

  • Mr. Android
    Mr. Android | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سونی اگه از همین طراحی فعلی استفاده کنه و ew100 و psnow رو بزار روی کنسول دستیش یا گوشیش فروشش تضمین شده هستش

  • navid
    navid | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سلام , میدونم جاش نیس اما شرمندم همین امروز برام تو اینستا یه مشکل پیش اومده , عکسا رو قاطی پاطی نشون میده , مثلا عکس منو میزاره رو پروفایل تتلو , عکسایی که تهی شیر کرده رو به اسم پیج جوک نشون میده شیر های پیج جوک رو با اسم مسی نشون میده , روانیم کرد , کلیر دیتا کردم درست نشد , ان اینیستال کردم درست نشد , حتی گوشیمم فکتوری ریست کردم باز هم درست نشد . در ضمن با PC که میام سایتش و وارد حساب کاربریم میشم همه چی اکیهِ . گوشیمم Xperia e1 dual . لطفا کمک کنید . اینم بگم که سه ورژن عوض کردم تا الان , از ساعت ده به اینور مشکل دارم . ممنون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی