ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپادهای آمازون چگونه سفارشات کاربران را تحویل خواهند داد؟

اینکه آمازون تلاش دارد که ارسال کالاهای خریداری شده توسط کاربران را از طریق «درون»ها انجام دهد، خبر جدیدی نیست اما آنچه چنین خبری را جالب می کند، دانستن نحوه تعامل پهپاد ها با مشتریان بوده ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۶:۰۰

اینکه آمازون تلاش دارد که ارسال کالاهای خریداری شده توسط کاربران را از طریق «درون»ها انجام دهد، خبر جدیدی نیست اما آنچه چنین خبری را جالب می کند، دانستن نحوه تعامل پهپاد ها با مشتریان بوده و اینکه ببینیم چگونه UAV ها (وسیله حمل و نقل هوایی بدون سرنشین) می توانند مکان یابی نموده و صاحب هر بسته را بیابند.

اکنون پتنت اپلیکیشنی که از سوی آمازون به ثبت رسیده، پاسخی عالیست برای این پرسش. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

برای دریافت بسته ای که از آمازون خریده اید، نیازی نیست حتما در منزل و یا در یک آدرس از پیش تعیین شده باشید. سیستم هوشمندی که آمازون در پهپاد های خود تعبیه خواهد نمود، حتی می تواند شما را بر سر کوه نیز یافته و بسته تان را به شما تحویل دهد. این فروشگاه بزرگ اینترنتی با استفاده از ردیابی موبایل هوشمند شما قادر است هر جایی که باشید، خریدتان را برایتان ارسال نماید.

ذکر این نکته نیز ضروری است که البته هنوز استفاده از سیستم یاد شده، به شکل قطعی مشخص نیست اما یکی از بهترین راه هایی به شمار می رود که گمان می شود آمازون از آن بهره خواهد جست. در بخش دیگری از این پتنت نیز شاهد ارتباطات درون به درون هستیم؛ به این معنی که پهپاد ها می توانند با هم صحبت کرده و برای مثال شرایط هوایی یا ترافیک هوایی را به اطلاع یکدیگر برسانند.

همچنین گفته می شود که همانطور که پهپاد قادر است مکان شما را دیده و بسته تان را تحویل دهد، شما نیز به شکل لحظه ای قادر هستید موقعیت پهپاد را مشاهده کرده و حرکتش به سوی خود را تماشا کنید. از طرف دیگر این قابلیت نیز وجود دارد که بتوان به پهپاد پیام داد که صرفا به محلی که در آن قرار دارید بسته را نیاورده و آن را برای مثال در جلوی درب منزل شما رها کند.

گفته می شود که آمازون صرفا از یک نمونه درون بهره نخواهد جست زیرا سفارشات، معمولا اندازه های مختلفی دارند. در نتیجه با توجه به وزن هر بسته، پهپاد مناسب برای ارسال آن انتخاب خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • rouzbeh
    rouzbeh | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    بنده همون روش سنتی رو ترجیح میدم...! فقط از دیدن اسمون پاک لذت میبردیم که می خوان اون رو بخاطر سوددهی شون ازمون بگیرن! چن سال دیگه هم اگهی میدن پارکی ساختیم که در اون درون ها حق پرواز ندارن میتونید پول بدید بیاید از دیدن اسمون لذت ببرید... نخندید! جدی میگم...حالا ببینید کی گفتم..!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی