ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپدراگون ۸۱۸ با ده هسته پردازشی در راه است [شایعه]

هفته پیش در دیجیاتو جزئیات مفصلی را در رابطه با سیستم-روی-چیپ MT6796 از مدیاتک منتشر نمودیم. این محصول عضوی از سری چیپست های X20 کمپانی تایوانی تولید کننده اش به حساب می آید و پردازنده ی آن ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

هفته پیش در دیجیاتو جزئیات مفصلی را در رابطه با سیستم-روی-چیپ MT6796 از مدیاتک منتشر نمودیم. این محصول عضوی از سری چیپست های X20 کمپانی تایوانی تولید کننده اش به حساب می آید و پردازنده ی آن دارای ده هسته است.

مدیاتک در آخرین دستاورد خود چهار هسته ی Cortex-A53 (با سرعت پردازش ۱.۴ گیگاهرتز) را در کنار چهار هسته ی Cortex-A57 (با سرعت پردازش ۲ گیگاهرتز) و دو هسته ی Cortex-A72 (با سرعت پردازش ۲.۵ گیگاهرتز) به کار گرفته است.

همانطوری که قبلاً نیز اشاره شد، MT6796 می تواند تنها از مودم های LTE Cat-6 و حافظه های رم LPDDR3 تا حداکثر فرکانس ۹۹۳ مگاهرتز پشتیبانی به عمل آورد و این در حالیست که محصولات کمپانی های رقیب یعنی کوالکام و سامسونگ پشتیبانی از رم های ۱۶۰۰ مگاهرتزی LPDDR4 و مودم های LTE Cat-9 را در دستور کار خود دارند.

در کنار همه ی این اخبار اما امروز اطلاعات تازه ای از یک چیپست جدید کوالکام موسوم به اسنپدراگون ۸۱۸ به بیرون درز پیدا کرده که ظاهراً آنهم دارای ده هسته ی پردازشی است.

پردازنده ی سیستم-روی-چیپ مورد بحث برای انجام امور نه چندان پیچیده و سبک چهار هسته ی Cortex-A53 با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز را به خدمت گرفته، دو هسته ی دیگر از همین نوع ولی با سرعت کلاک ۱.۶ گیگاهرتز عهده دار پردازش های متوسط هستند و در نهایت پردازش های سنگین و نفس گیر به چهار هسته ی Cortex A72 با کلاک ۲ گیگاهرتز واگذار گشته اند.

گفته شده است اسنپدراگون ۸۱۸ به پردازنده ی گرافیکی آدرنو ۵۳۲ تجهیز شده، از رم های LPDDR4 و مودم های LTE Cat-10 پشتیبانی به عمل می آورد و تولید آن نیز بر مبنای تکنولوژی ۲۰ نانومتری صورت خواهد پذیرفت.

باید منتظر ماند و دید آیا این شایعات حقیقت دارند و آیا واقعا کوالکام به این سرعت پاسخ مدیاتک را حاضر نموده است یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • علیرضا
    علیرضا | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    با اینکه هنوز شایعست ،، اما تا یه سال دوسال پیش کوالکوم مدیاتک رو مسخره میکرد که از هشت هسته استفاده میکنه و میگفت در عمل همون چهار هسته بس هستند و استفاده از هشت هسته بی معنیه ،، اتفاقا بعدش خود کوالکوم اومد هشت هسته ای کرد پردازنده شو،، بازم مدیاتک اومد از ده هسته استفاده کرد ،،، و الان بازم بقیه ماجرا که کوالکومم همینطور میخواد ده هسته ای میکنه،،، بعضیام اعتراض میکردن که مدیاتک چرا فقط هسته هاشو زیاد میکنه و به درد نمیخوره و ....
    الان دیگه باید قبول کرد مدیاتک واقعا کارشو بلده ،،

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    آیا بهترین پردازنده موبایل میتونه حرفی در مقابل بهترین های دنیای لپ تاپ داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟

    • علی
      علی | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

      فرکانس و توان پردازشی پردازنده های لپ تاپ با گوشی خیلی تفاوت داره توی گوشی کم مصرف بودن و البته خنک بودن پردازنده از نون شبم واجب تره ولی در مورد لپ تاپ خیلی لازم نیست که این طوری باشه اگه سی پی یو لپ تاپ تو گوشی قرار بگیره اون وقت باید گوشیت رو با حوله بگیری دستت تا نسوزه (البته اگر بدنه ی گوشی آب نشه)

    • حسن
      حسن | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

      ايا بهترين پردازنده ابتاب ميتونه تو دنياي دسكتاپ قدرت نماي كنه
      دنيا هاي متفاوت خدايان متفاوت
      ميزان مصرف پردازنده پي سي AMD سري ٩ ٢٢٠ وات لبتاب بهترينش ١٧ وات مبايل احتمالا زير يك وات

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی