ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ناسا قصد دارد با استفاده از یک مارماهی الکترونیکی به اکتشاف در «یوروپا» بپردازد

چندی پیش ناسا زیردریایی تازه اش را معرفی کرد که گفته می شود برای انجام عملیات های اکتشافاتی در تایتان (ماه زحل) ساخته بود اما این زیردریایی توانایی انجام ماموریت در بخش های یخی نظیر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

چندی پیش ناسا زیردریایی تازه اش را معرفی کرد که گفته می شود برای انجام عملیات های اکتشافاتی در تایتان (ماه زحل) ساخته بود اما این زیردریایی توانایی انجام ماموریت در بخش های یخی نظیر Europa در مشتری را ندارد.

ربات کرم مانندی که در بالا می بینید در اصل نوعی کاوشگر است و تفاوت های زیادی با ربات Deep SCINI دارد که قبلا دیده بودیم.

چون هیچگونه پریز برقی در فضای خارج از کره زمین وجود ندارد و همواره هم نمی توان به انرژی خورشیدی متکی بود، لازم است که این ربات انرژی خود را از منابع جایگزین استخراج نماید. از همین روی، ناسا اعلام کرده که نوعی آنتن را روی بدنه نرم این ربات تعبیه خواهد کرد تا انرژی مورد نیازش را از میدان های مغناطیسی متغیر دریافت کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

برای انجام عملیات های اکتشافاتی در فضا 15 طرح مختلف به ناسا پیشنهاد داده شد که هر کدام توانستند در مرحله نخست برنامه ای تحت عنوان مفاهیم پیشرفته خلاقانه (NIAC) بودجه ای برابر با 100 هزار دلار را دریافت نمایند.

اگر طرحی که در بالا می بینید بتواند توانمندی هایش را به اثبات برساند، در مرحله دوم، بودجه ای معادل با 500 هزار دلار را دریافت می کند.

ربات های بدون سرنشینی مانند این می توانند برای سال ها در جو زمین باقی بمانند و دقیقا همان کار ماهواره ها را به انجام برسانند، منتها با این تفاوت که قیمت انجام عملیات های اکتشافاتی توسط آنها کمتر است.

کاری که باید در مرحله بعدی انجام شود اندکی جالب تر است: این ربات ها در نواحی ویژه ای از جو خارج از زمین که همواره در سایه قرار دارد به انجام ماموریت های اکتشافاتی پرداخته و به صورت مستمر به دنبال آب و نیتروژن می گردند.

با این همه، باید یادآور شویم که این پروژه ها تا تحقق یافتن فاصله زیادی دارند اما در صورت به کارگیری می توانند به عنوان ابزاری برای بهبود دانش ما در رابطه با کهکشان پیرامون به خدمت گرفته شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Esta
    Esta | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    کاش تمام راز های ناسا رو میدونستم

  • amir hosein
    amir hosein | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    این چیزا به درد ما نمی خوره
    باید ببینیم گوشی بعدی که میاد مال کدوم شرکته وطرفداراش چندتا کلن بزنن و بیافتین به جون هم!!!!
    جدای از شوخی استاد من میگفت :((اگر تولید کننده خوب علم نیستیم حداقل مصرف کننده خوبی باشیم))

  • محمدرضا پورمیرزایی M.R.P
    محمدرضا پورمیرزایی M.R.P | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اگر یه جا باشه که توش پر ازنخبه باشه و آینده ما انسان ها تا حدود زیادی به کار اونا وابسته باشه اونجا جایی جز ناسا نیست.
    امیدوارم اونقدی زنده بمونم که به قسمت های هیجان انگیز ناسا برسم
    ----
    خبر هم خیلی جالبه اینجوریشو ندیده بودم که بدون استفاده از انرژی خورشیدی و فقط از میدان های مغناطیسی متغیر بیاد انرژیشو تامین کنه ماشین به این بزرگی!! واقعا ایول دارن

مطالب پیشنهادی