ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایشگر آیپد پرو مجهز به نانو سیم نقره و روکشی از یاقوت کبود است [شایعه]

مدت هاست که میزان فروش پایین آیپدها، باعث ایجاد شایعه ای به نام «آپید پرو» شده. برخی از تحلیلگران نیز اعتقاد دارند که فروش اندک تبلت های اپل با استراتژی جدید این شرکت و استفاده از ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

مدت هاست که میزان فروش پایین آیپدها، باعث ایجاد شایعه ای به نام «آپید پرو» شده. برخی از تحلیلگران نیز اعتقاد دارند که فروش اندک تبلت های اپل با استراتژی جدید این شرکت و استفاده از نمایشگری بزرگ تر، بهبود پیدا خواهد کرد.

امروز اما خبر رسیده که اپل به سراغ تامین کنندگان پنل های نمایشگر خود یعنی LG، JDI و سامسونگ رفته و سفارش تولید انبوه پنل های صفحه نمایش لمسی آیپد پرو را با تکنولوژی AgNW داده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در تکنولوژی AgNW از نانو سیم نقره استفاده می شود؛ این فناوری آمده تا جایگزین استفاده از اکسید فلز ایندیم در پنل های LCD گردد.

AgNW و نانو سیم نقره پیش از این در نمایشگرهای انعطاف پذیر مورد استفاده قرار گرفته و سازگاری بیشتر و حساسیت بالاتری را نیز در نمایشگر های لمسی به ارمغان می آورند. همچنین گفته می شود که در آینده نمایشگرهای انعطاف پذیر بسیار رایج تر خواهند شد به طوری که بیشتر محصولات از آنها استفاده خواهند نمود. AgNW همچنین قادر است چندین لایه از سطح فشار را شناسایی کند؛ کاری که اپل با ترکپد های فورس تاچ خود در مک بوک جدید و همچنین نمایشگر ساعت اپل انجام داده. حال گویا می توان متصور بود که حساسیت به میزان فشار، با روشی جدید به آیپد و آیفون پا خواهد گذاشت.

نکته جالب تر اینکه تکنولوژی AgNW باعث کاهش هزینه های تولید نیز شده و حاشیه سود سازندگان را بالاتر خواهد برد؛ دلیل گران بودن فناوری های پیشین نمایشگرهای LCD نیز استفاده از اکسید فلزی به نام ایندیم بوده که به دلیل در حال انقراض بودن، قیمت بالایی داشته و در نتیجه پروسه ساخت پنل نمایشگرها را نیز هزینه بر می کند.

گفته می شود که اکنون صرفا به اندازه ۱۲ سال آینده منابع ایندیم باقی مانده که همین امر زنگ خطری برای سازندگان LCD به شمار می رود. تولیدکنندگان از اکسید ایندیم در پروسه ساخت پنل های LCD استفاده کرده و حال با وجود کم بودن منابع، می توان گفت وقتش رسیده تا به فکر یک جایگزین باشند در غیر این صورت فناوری OLED به راحتی به LCD غلبه خواهد کرد؛ حال گویا «نقره» می تواند جایگزینی شایسته برای ایندیم باشد.

از طرف دیگر خبر رسیده که نقره، تنها ماده مرغوب به کار رفته در iPad Pro نیست. اپل هنوز هم قید استفاده از یاقوت کبود را نزده و می خواهد سطح نمایشگر آیپد بزرگ خود را با این ماده بپوشاند؛ در نهایت نیز گفته شده که آیپد پرو در سال ۲۰۱۶ معرفی خواهد شد. باید دید صفحه نمایش جدید اپل که در آن از نانو سیم نقره و همچنین یاقوت کبود استفاده شده، چه تغییری نسبت به نمونه های پیشین خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • شادی
    شادی | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سلام دوستان یک سوال داشتم
    این نوع الیاژی که تو دستگاه ایپد به کار رفته چه نوع الیاژی هست?با کد خاصی نام برده میشن?

    • هدیه
      هدیه | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

      نانو سیم نقره که روی یک سابستریت کوت شده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی