ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با ورود به اتاق های واقعیت مجازی، تبدیل به قهرمان فیلم ماتریکس شوید

هدست های واقعیت مجازی Oculus Rift اوایل سال ۲۰۱۶ به بازار خواهند رسید؛ سالی که به نظر می رسد تکنولوژی واقعیت مجازی به اوج خود خواهد رسید. حال شخصی در ایالت یوتا، اقدام به ساخت اتاق ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

هدست های واقعیت مجازی Oculus Rift اوایل سال ۲۰۱۶ به بازار خواهند رسید؛ سالی که به نظر می رسد تکنولوژی واقعیت مجازی به اوج خود خواهد رسید.

حال شخصی در ایالت یوتا، اقدام به ساخت اتاق هایی با ابعاد ۱۸ در ۱۸ متر نموده که می توانند به افراد، قدرتی همانند قدرت قهرمانان فیلم ماتریکس ببخشند. لازم به ذکر است که این شخص از هدست های Oculus استفاده نکرده و از نوع ابداعی خود به همراه لباس و دستکش هایی مخصوص در این اتاق ها بهره می گیرد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اتاق ها قرار است در یک مجموعه کلی پارک مانند به نام The Void و در شهر Pleasant Grove، ایالت یوتا ساخته شوند. پس از هر بار استفاده، اتاق های یاد شده به سادگی به شکل اولیه در می آیند اما جالب آنکه حتی سطح دیوارها نیز قابلیت تغییر پیدا نمودن را داراست. چنین حالتی به آن معناست که برای مثال اگر در هدست واقعیت مجازی می بینید که پشت یک درخت پنهان شده اید، با دست کشیدن بر روی دیوار، می توانید حس زمحت پوست درخت را لمس نمایید یا اگر قرار است دری آهنی را باز کنید، با لمس دیوار احساس خواهید کرد که واقعا به آهن دست می کشید.

برای حقیقت بخشیدن بیشتر به تجربه واقعیت مجازی، در این اتاق ها یک «بعد چهارم» نیز به کار گرفته شده است. برای مثال می توانید تنشی که از انفجار، ایجاد شده را حس نموده و یا بخاری که لوله های سوراخ شده به بیرون زده می شوند را احساس کنید. شبیه سازهایی نیز در نظر گرفته شده اند که کاربر می تواند با استفاده از آنها احساس کند که در یک جت و یا یک خودرو قرار گرفته است.

هر اتاق تا ۱۰ بازیکن را در خود جای داده که می توانند با یکدیگر و یا بر علیه هم به بازی مشغول گردند. سازنده این اتاق های بازی Ken Bretschneider نام داشته که پیش از این در زمینه امنیت سایبری فعال بوده و حال امیدوار است هر سه ماه یک بار بتواند تجربه استفاده از اتاق های واقعیت مجازی خود را به شکل کامل دگرگون نماید.

آقای Bretschneider مبلغ ۱۳ میلیون دلار از سرمایه شخصی خود را صرف این کار نموده و از تیمی ۳۰ نفره برای به ساخت لباس، دستکش، هدست های مخصوص این کار و همچنین بخش نرم افزاری استفاده می کند. وی اذعان داشته که The Void تا تابستان سال آینده آماده بهره برداریست و همچنین هر کاربر می تواند نیم ساعت از اتاق های واقعیت مجازی استفاده کند. او در خصوص هزینه استفاده سخنی به میان نیاورده اما می گوید که قیمتی مناسب را در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • MOHSEN
    MOHSEN | ۲ مرداد ۱۳۹۴

    مردم دارن روز به روز پیشرفت میکنن ما هنوز سرمان با گوشی گرمه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی