ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برای اولین بار درآمد تبلیغات در اپلیکیشن های اندرویدی از iOS پیشی گرفت

تبلیغات همیشه یکی از اصلی ترین شریان های درآمدزایی برای سازندگان اپلیکیشن های موبایل بوده است، خصوصا در موارد رایگانی که از امکان خرید درون برنامه ای نیز بی بهره هستند. همچنین عقیده مرسوم نیز همیشه بدین ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

تبلیغات همیشه یکی از اصلی ترین شریان های درآمدزایی برای سازندگان اپلیکیشن های موبایل بوده است، خصوصا در موارد رایگانی که از امکان خرید درون برنامه ای نیز بی بهره هستند.

همچنین عقیده مرسوم نیز همیشه بدین گونه بوده که توسعه دهندگان اپلیکیشن برای پلتفرم اپل، بیش از افرادی که در زمینه پلتفرم اندروید فعالیت دارند درآمد کسب می کنند، اما بر اساس گزارش ها، فرایند تغییر موضوع فوق از حدود یک سال پیش آغاز شده.

در آغاز سال ۲۰۱۴ شاهد دگرگونی شگرف در آمار تبلیغات موبایلی بودیم و آن اینکه اندروید از نظر ترافیک تبلیغات (تعداد دفعات نمایش آگهی به کاربران) جای iOS را گرفت.

در ادامه برای بررسی آمار فوق با دیجیاتو همراه باشید.

حالا با گذشت ۱ سال از این موضوع، پلتفرم گوگل کماکان اکثریت آمار تعداد نمایش را در اختیار دارد و بیش از ۶۵ درصد تمام آگهی های موبایلی، از طریق دستگاه های اندرویدی مشاهده می شوند. این رقم در ۳ماهه ی آغازین سال ۲۰۱۴ به ۴۲.۸ درصد محدود بود و از این نظر افزایش قابل ملاحظه ای را نشان می دهد.

گجت های اپلی نیز ۲۲ درصد از آمار مذکور را به خود اختصاص داده اند، که ۱۷ درصد آن از طریق آیفون و بقیه به دستگاه های آیپد و آیپاد مربوط می شود.

mobile-ad-revenue-by-os-q1-2015-710x212

البته در یکسال گذشته هم با وجود آنکه روی پلتفرم گوگل آگهی های بیشتری نمایش داده می شد، اما با این حال مقدار پولی که توسعه دهندگان iOS بدست می آوردند بیشتر بود.

روش های کسب درآمد از راه تبلیغات نیز متفاوت هستند، اما بیشتر توسعه دهندگان هنگامی که کاربر بر روی تبلیغ کلیک کند درآمد نصیبشان می شود؛ گروهی دیگر نیز هستند که بر اساس هر ۱۰۰۰ تبلیغ نمایش داده شده درآمد کسب می نمایند.

تا پیش از این با جمع زدن تعداد این کلیک ها و مبالغی که آگهی دهندگان بابت نشان دادن آگهی هایشان می پرداختند iOS در مجموع همانطور که گفته شد درآمد بیشتری به همراه داشت، اما روند درآمد زایی مورد اشاره به آرامی در حال معکوس شدن به سود اهالی مانتین ویو است.

برای نمونه می توان به گزارش Opera Mediawork (بازوی تبلیغاتی شرکت سازنده ی مرورگر اپرا) اشاره کرد که بر اساس آن ۴۵.۷۷ درصد درآمد تبلیغات از طریق دستگاه های اندرویدی و ۴۵.۴۴ درصد از iOS بدست می آید. چنین آماری هرچند تنها محدود به پلتفرم شرکت مذکور به حساب می آید اما قاعدتا وضعیت کلی در پلتفرم های دیگر نیز از شرایط کمابیش یکسانی برخوردار است.

نظر شما در این رابطه چیست و آیا فکر می کنید به زودی درآمدهای توسعه دهندگان اندرویدی از شیوه های فوق الذکر باز هم بهبود خواهند یافت یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • یوتابایت چشم به راه...
    یوتابایت چشم به راه... | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    وینفون رو...
    :-(

  • علی
    علی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    مطمئمنم اگه اپل دندون گردی نکنه و سیستم عاملشو برای تمام گوشی ها ارائه کنه باز به جایگاه اولش بر می گرده
    ولی جدا از اینا خدا میدونه گوگل و اپل چقدر با فروختن اطلاعات شخصی مردم به دستگاه های اطلاعاتی درآمد داشتن

    • علی
      علی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

      ولی جدا ازاینا چه گوگل چه اپل چه ماکروسافت همشون مال آمریکا هستن و یه عالمه پول رو راهی آمریکا می کنن چرا ما تو کشورمون یه چنین شرکتای قدرتمندی (البته به جز جی ال ایکس اون غوله باهاش کاری ندارم) نداریم

    • كيومرث شيدى(ورژن امينم ٢!)
      كيومرث شيدى(ورژن امينم ٢!) | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

      كاملا با عرضه همگانى اى او اس مخالفم
      اى او اس اگر اى او اسه فقط به خاطر ايفون و ايپد و ايپاد هستش،عرضه اين سيستم عامل واسه همه تلفن سازا مصداق نابوديشه

      • علی
        علی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

        خب بر عکسشم هست خیلیا گوشیای اپلو فقط به خاطر ای او اس می خوان پس علاوه بر اون چیزیکه گفتی می شه گفت آیفون اگه آیفونه به خاطر ای او اس تازه تو از کجا می دونی که مثلا روی گوشیای سامسونگ یا سونی و ... خوب جواب نده به لحاظ سخت افزاری که نگاه می کنی اس 6 هیچ دست کمی از آیفون 6 نداره اتفاقا اس 6 با آی او اس سریع تر هم میشه

    • knight.bivatan
      knight.bivatan | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

      حالا فروش اطلاعات که سر جاش اگه بخوای خیلی ایدویولوژیک نگاه کنی خیلی چی پر
      الان اندرویدیا قیافشون شبیه فاتح قسطنطنیه ست یه طوری اصلن
      براش شکلک وجود نداره
      آقای قاسمی باید از قیافه ی فاتح قسطنطنیه شکلک درست کنین به اسم من :-D

  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    قطعا همینجوره ، مطمئنم بازم سود میکنه چون اینکه خیلی خیلی گستردست این سیستم عامل از این به بعد همه روندش صعودی خواهد بود

مطالب پیشنهادی