ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 6 اپل iphone 6 apple
تکنولوژی

طی سه ماهه اول ۲۰۱۵ اپل برترین فروشنده تلفن هوشمند در بازار کشور چین بوده است

کمی قبل در دیجیاتو از تنزل میزان تقاضا برای تلفن های هوشمند در کشور چین نوشتیم و همچنین ذکر نمودیم که برند ساکن کوپرتینو موفق شده است بدل به برترین برند فروشنده اسمارت فون در ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

کمی قبل در دیجیاتو از تنزل میزان تقاضا برای تلفن های هوشمند در کشور چین نوشتیم و همچنین ذکر نمودیم که برند ساکن کوپرتینو موفق شده است بدل به برترین برند فروشنده اسمارت فون در سرزمین اژدهای سرخ گردد.

اما حالا موسسه آماری IDC جزئیات دقیق تری را از شرایط بازار فوق الذکر منتشر کرده که به خوبی بیانگر اوضاع هستند و نشان می دهند چه کمپانی های در حال اوج گیری و چه برند هایی در حال افول هستند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اپل در سه ماهه ی اول سال جاری میلادی و با عرضه ی دو تلفن هوشمند جدید یعنی آیفون ۶ و ۶ پلاس شاهد رشد سهام فروش خود در بازار کشور چین بوده و اکنون ۱۴.۷ درصد از بازار مذکور را در اختیار دارد.

اهالی کوپرتینو موفق شده اند ۱۴.۵ میلیون دستگاه اسمارت فون به فروش برسانند و در نتیجه رشدی حیرت آور و ۶۲ درصدی را نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته تجربه نموده اند.

این استقبال شگفت انگیز بازار سبب گشته تا آنها بتوانند با تقریباً یک درصد برتری از برند محبوب شیائومی آنهم در خانه اش پیشی بگیرند، شرکت چینی مورد اشاره در بازه ی زمانی مابین ژانویه و مارس سال ۲۰۱۵، ۱۳.۵ میلیون موبایل به فروش رسانده و بر همین اساس ۱۳.۷ درصد از سهام بازار کشور خود را در اختیار دارد.

هوآوی که توانسته ۱۱.۲ میلیون عدد از اسمارت فون های تولیدی اش را به دست کاربران کشور زادگاهش برساند اکنون و در سه ماهه ی اول ۲۰۱۵ سهامی ۱۱.۴ درصدی را تصاحب نموده است.

اوضاع برای کره ای ها و کمپانی بزرگ و مطرحی همچون سامسونگ ولی تعریف چندانی ندارد، این شرکت در سه ماهه اول ۲۰۱۴ قادر گشته بود ۲۰.۵ میلیون اسمارت فون بفروشد و ۱۹.۹ درصد سهام بازار را مالک شود، ولی حالا و طی سه ماهه ی اول ۲۰۱۵ با افولی ۵۶ درصدی تنها ۹.۶ میلیون عدد از موبایل هایش فروش رفته و میزان سهمش از بازار نیز به ۹.۷ درصد رسیده است.

لنوو نیز افتی ۲۵ درصدی را در استقبال کاربران از محصولاتش تجربه نموده و با کم شدن تعداد تلفن های همراه عرضه شده اش از رقم ۱۰.۵ به ۸.۲ میلیون دستگاه جایگاه پنجم را به خود تخصیص داده. بر همین اساس سهام این برند چینی نیز از ۱۰.۲ درصد در سال گذشته به ۸.۳ درصد در سال جاری تنزل نموده است.

IDC می افزاید چینی ها طی سه ماهه اول ۲۰۱۵ در مجموع ۹۸.۸ میلیون تلفن هوشمند خریده اند که این رقم در سال گذشته ۱۰۳.۲ میلیون دستگاه بوده و حکایت از تنزلی ۴.۳ درصدی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • نیما
    نیما | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سلام
    دیجیاتو این خبرو پوشش بده چون قبلا راجع بهش نوشته بودی

    باز هم شهرداری تهران افتخار یکی دیگر را به نام خود سند زد؛
    افشای پشت پرده طراحی و ساخت «پل طبیعت» در تهران! + مستندات
    .
    .
    با اینکه مدت زیادی از افتتاح «پل طبیعت» در تهران نمی‌گذرد، آوازه این بنا آنقدر همه جا پیچیده که کمتر کسی را می‌توان یافت که درباره‌اش نشنیده باشد، به ویژه آنکه به تازگی نام یک بانوی جوان ایرانی به عنوان طراح آن معرفی شده و گفته می‌شود که سازه فلزی پل از نظر طراحی توانسته حائز چند عنوان برتر بین المللی در طراحی شود.

    این در حالی است که مستنداتی به تازگی در اختیار «تابناک» قرار گرفته که حکایت از اتفاقاتی عجیب و غریب در پس پرده اجرای این ایده دارد و به نوعی ثابت می‌کند که ایده طراحی و اجرای این پروژه، از فردی دریافت شده که هیچ سهمی در انجام پروژه نبرده و پرداخت نشدن حق و حقوقش موجب شده که راه قضایی را برای احقاق حقوق خود پی بگیرد.

    • ط ـوسی
      ط ـوسی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

      این فقط یه ادعاست نه بیشتر ...ارزش پوشش دادن نداره

      .
      .
      .
      عجب بساطیه بخدا !!نمیزارن یه چی از گلو مردم پایین بره ...هرچی بد بود داد و بیداد کردن آی مردم این فلانه...هرچیم مثل این طرح خوب یود یه چی چسبوندن بهش

      پیگری شما هم برای این موضوع خیلی جالبه

  • administrator
    administrator | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    من چند روز پیش باهاش یه 1 ساعتی کار کردم

    همون 10 دقیقه اول پشتش گرم شد

    واقعا مزخرف بود و غیر قابل باور

    دوربینشم زیاد کیفیت آنچنانی نداره

    هنوزم که هنوزه جی 2 رو ترجیح میدم

    همون بهتر که پولمون به اپل نمیرسه این چیزارو ببینیم

  • علی
    علی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    چينيا وفاداريشون رو به اپل هميشه نيشون دادن و البته تنفرشون رو هم نسبت به سامسونگ
    البته تا اونجايي كه من مي دونم اس 6 تو ماه چهارم 2015 عرضه شد پس بايد ببينيم اوضاع براي سامسونگ تو سه ماه بعدي چطوري خواهد بود

  • Mehdia_St
    Mehdia_St | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    امار اسمارت فونها تو چین برام مهم نیست مهم امارش تو امریکا باشه رو قبول دارم اینو به خاطر این میگم چینی ها تازه فهمیدن ایفون محصول خوبیه رفتن خریدن امار هووایی هم یه جور برند ملیه چینه بدم میاد نگاهی به این برند تو اروپا و امریکا کنین خیلی کم میخرن به عنوان اسمارت فون ولی تو ایران بعضی ها چرا ۱ و ۴۰۰ میدن هواییی میگرین !!! واقعا A7 سامسونگ ۱۱۵۰ از هاویی اسند میت ۷ خیلی سر تره بیشتر موارد اونوقت میدن ۱۴۰۰ خیلی خنده داره :)

    • عـــامـروفـسـکی
      عـــامـروفـسـکی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

      فراموش نکن هر شرکتی داره برا بازار چین جون میده ، چون شرکتا اصلا براشون اصالت مشتریاشون مشتری نیست تازه اونم اگر ما چینیا رو برتر بدونیم یا آمریکایی هارو ، اونا پول مشتری رو دوس دارن که چین یه پول لُب خوابیده

مطالب پیشنهادی