ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اولین مسیر دوچرخه سواری خورشیدی بیش از حد انتظار انرژی تولید می کند

در ماه نوامبر گذشته شرکت SolaRoad یک مسیر آزمایشی برای دوچرخه سواری ایجاد نمود که از طریق سلول های خورشیدی تعبیه شده در سیمان کف خود به تولید انرژی می پرداخت. ایده ای که شاید در ابتدا ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

در ماه نوامبر گذشته شرکت SolaRoad یک مسیر آزمایشی برای دوچرخه سواری ایجاد نمود که از طریق سلول های خورشیدی تعبیه شده در سیمان کف خود به تولید انرژی می پرداخت. ایده ای که شاید در ابتدا کمی نامعقول به نظر می رسید، اما در همین ماه های ابتدایی با موفقیت چشمگیری روبرو شده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

براساس اعلام کمپانی هلندی، سلول های خورشیدی مورد استفاده، در طی تنها ۶ ماه ۳۰۰۰ کیلو وات ساعت انرژی تولید کرده اند که از حد پیشبینی شده بسیار فراتر است. این میزان انرژی برای تامین برق مورد نیاز خانه ای تک نفره در طول ۱ سال کاملا کافی خواهد بود.

شاید بگویید مقدار یاد شده ناچیز است، اما باید توجه کرد مسیر فوق که در روستایی در هلند ساخته شده تنها ۷۰ متر طول دارد، و طبعا با افزایش طول آن میزان انرژی تولیدی نیز به همان میزان بیشتر خواهد شد.

البته این طرح بدون ایراد و مشکل هم پیش نرفته و بطور مثال پوشش شیشه ای محافظ برخی از سلول های خورشیدی مورد اشاره در همین مدت کم به دلیل تغییرات آب و هوایی صدمه دیده و از جا درآمده اند، که نشان می دهد طرح مورد بحث در شکل فعلی خود هزینه نگهداری بالایی دارد.

شرکت سولارود نیز بیکار ننشسته و در طول ۲ سال و نیمی که از بازه ی آزمایش ایده اش باقیمانده قصد دارد به یافتن راهکارهایی جهت رفع ایراد های پدید آمده اقدام کند و به حدی به موفقیت خود ایمان دارند که می گویند در آینده نزدیک طرح را در جاده های شهری نیز به مرحله اجرا در خواهند آورد.

با این تفاسیر و در صورتیکه همه چیز خوب پیش برود به زودی شاهد مسیرهای دوچرخه سواری ای خواهیم بود که در آن ها کمک به حفظ محیط زیست به همان اندازه ی رسیدن از نقطه «آ» به نقطه «ب» اهمیت داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • zangole.com
    zangole.com | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    بسیار عالی - کی تو ایران ما از این مسیرها برای دوچرخه سواری میزارن؟

    • امیرعباس
      امیرعباس | ۴ دی ۱۴۰۱

      حوالی سال 1630شمسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی