ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایرانسل
تکنولوژی

ایرانسل فاز اول «سرویس کودک و نوجوان» را راه اندازی کرد

این روزها تب ارائه سیم کارت کودک از طرف اپراتورهای تلفن همراه داغ است. بر اساس مصوبه آذرماه 93 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات، اپراتورهای موبایل موظفند تا ابتدای خرداد 94 نسبت به ارائه سیم ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۱:۱۲

این روزها تب ارائه سیم کارت کودک از طرف اپراتورهای تلفن همراه داغ است. بر اساس مصوبه آذرماه 93 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات، اپراتورهای موبایل موظفند تا ابتدای خرداد 94 نسبت به ارائه سیم کارت کودک و نوجوان اقدام نمایند.

پیش از این نیز شاهد بودیم که رایتل و همراه اول به ترتیب در فروردین و اردیبهشت 94 به رونمایی و عرضه سیم کارت کودک خود اقدام نمودند. اما ایرانسل طرح ویژه کودک و نوجوانش را با تفاوت زیاد نسبت به نبات و درسا (به ترتیب محصول شرکت رایتل و همراه اول) ارائه می نماید که امکانات منطقی تری را در دسترس کودکان و والدینشان قرار می دهد.

شاید با خود فکر می کنید که هدف کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ارائه سیم کارت کودک و نوجوان محدود سازی کامل این قشر است؛ در صورتی که هدف اصلی محدودیت برای محافظت از این رده سنی در برابر برخی موارد مضر و همچنین اطلاع والدین از ارتباطات کودکان در فضای مجازی بوده و این برداشت غلط بر اساس اطلاعات سرویس ها و سیم کارت های ارائه شده ایجاد گشته.

اما ارائه «سرویس کودک و نوجوان» ایرانسل با امکانات و ویژگی های متفاوت، شاید بتواند نظرتان را عوض نموده و برخی نگرانی هایی که در بخش نظرات مطالب قبلی ارائه شده بود را کاهش دهد.

در ادامه مطلب همراه دیجیاتو بمانید تا از جزئیات این سرویس با خبر شوید.

اولین تفاوت در ارائه این خدمت توسط اپراتور دوم این است که اپراتور اول و سوم «سیم کارت کودک» ارائه کردند اما ایرانسل سرویسی برای تبدیل هر کدام از سیم کارت های اعتباری و دائمی خود به «سیم کارت کودک و نوجوان» عرضه کرده. دومین موضوع عدم محدودیت در تماس صوتی و پیامک است که می تواند تمایز خاصی برای این سرویس اپراتور دوم نسبت به همراه اول و رایتل محسوب گردد.

سومین مساله قابلیت غیر فعالسازی «سرویس کودک و نوجوان» است که سبب می گردد فرد پس از اتمام دوره نوجوانی خود نیاز به تعویض سیم کارت نداشته و بتواند با همان شماره قبلی با دوستان و آشنایانش در ارتباط باشد. مزیت دیگر این سرویس در ایرانسل، رایگان بودن راه اندازی و فعالسازی آن خواهد بود.

روابط عمومی ایرانسل در مورد «سرویس کودک و نوجوان» این اپراتور، اطلاعاتی را منتشر نموده که در آن قابلیت ها و نحوه فعالسازی این خدمت، توضیح داده شده و شما می توانید آن را در ادامه مطالعه نمایید.

با گسترش خدمات اینترنت باند پهن همراه در کشور، نگرانی خانواده‌ ها در رابطه با دسترسی نامحدود فرزندان کودک و نوجوانشان به انواع محتوای موجود در شبکه جهانی اینترنت افزایش یافته. بدین منظور  ایرانسل با هدف ایجاد بستری امن در فضای مجازی و دسترسی این رده سنی به محتوای جذاب و مفید از راه‌اندازی فاز اول «سرویس کودک و نوجوان» خود خبر داد.

والدین می‌توانند به‌صورت کاملا رایگان و با شماره گیری کددستوری #1*543* و وارد نمودن اطلاعات لازم، سرویس مذکور را بر روی سیم‌ کارت‌ های دائمی یا اعتباری ایرانسل فعال کرده و آن را به «سیم‌ کارت کودک و نوجوان» تبدیل نمایند. غیرفعال سازی این خدمت نیز با شماره گیری کد دستوری #3*543* امکان پذیر است.

با فعالسازی این سرویس، امکان استفاده از تماس صوتی و پیامک بدون هیچ گونه محدودیتی وجود دارد؛ اما اینترنت سیم‌ کارت، محدود به فهرستی از انواع سایت‌ های مخصوص کودکان و نوجوانان با محتوای متنوع و جذاب آموزشی و سرگرمی خواهد بود و کاربر امکان دسترسی به سایت‌ هایی خارج از این فهرست را نخواهد داشت.

علاوه بر این، سرویس کودک و نوجوان این امکان را فراهم می آورد که والدین در صورت تمایل بتوانند با شماره گیری #2*543* زمان استفاده فرزندشان از اینترنت را نیز محدود نمایند، به طوری که بعد از ساعت 10 شب، امکان استفاده از اینترنت وجود نداشته باشد.

سرویس‌ های رایگان متنی «درباره نماز» و «چهره‌های ورزشی»، امکان دسترسی به کتابخوان ایرانسل با انواع کتاب‌ های مفید و جذاب کودک و نوجوان و همچنین امکان دسترسی به انواع سایت‌ های مخصوص کودک و نوجوان مانند شبکه پویا، آپارات کودکان، کیهان بچه‌ها، سرزمین مجازی کودکان ، گلهای بهشت، کودکانه، دردونه، جهان کودکان، سلام زبان، کتابخانه کودک، کوییز کانون و جزیره دانش از جمله خدمات عرضه شده بر روی سیم کارت کودک و نوجوان ایرانسل است.

براساس این گزارش، امکان مدیریت سیم کارت کودک توسط والدین از طریق پورتال اینترنتی، سفارشی سازی فهرست وبسایت های مجاز، انواع سرویس‌ های ویدئویی، صوتی و متنی جذاب مخصوص این قشر از جامعه، انواع برنامه ­‌های کاربردی موبایلی مخصوص کودک و نوجوان و انواع سرویس های ویترین ایرانسل ویژه این رده سنی به زودی به مجموعه خدمات سرویس کودک و نوجوان ایرانسل اضافه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • بابک
    بابک | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

    من نه فعال کردم نه چیزی .الان چند روز اینترنتم پیغام میده سرویس کودک و نوجوان شما فعاله نمیتونید وارد این سایت شوید.هرکاری هم میکنیم درست نمیشه ‌.به اپراتور هم زنگ زدم فعلا که درست نشده.حالا اگه من این سرویس و واسه پسر میخاستم اگه عمرا کار میکرد..میگم نکنه پسرم رفته واسه من این سرویس و فعال کرده .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی