ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

پلی استیشن 4 به راحتی می تواند پرفروش ترین کنسول بازی تاریخ شود

صحبت های بسیاری در مورد لانچ پلی استیشن 4 بود، رکوردهای فروش را شکست و همه در مورد آن صحبت می کردند اما هیچ کس به این صراحت اعتقاد نداشت که هیولای جدید سونی بتواند ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

صحبت های بسیاری در مورد لانچ پلی استیشن 4 بود، رکوردهای فروش را شکست و همه در مورد آن صحبت می کردند اما هیچ کس به این صراحت اعتقاد نداشت که هیولای جدید سونی بتواند رکورد فروش کلی پلی استیشن 2، پرفروش ترین کنسول تاریخ را بشکند.

پلی استیشن 2 محصولی بود متعلق به زمان خود و هیچ راهی نبود که دستگاه دیگری بتواند توجه دنیا را به خود جلب کند و بتواند بیشتر از این کنسول بفروشد. اما حالا ما تلفن های همراه را داریم و فروش 155 میلیون واحدی یک کنسول بازی غیرواقعی به نظر می رسد.

اما چند سال اخیر در دنیای بازی اتفاقتی خوبی افتاد و پلی استیشن 4 هم محصولی خاص به حساب می آید. این کنسول بسیاری را در هنگام عرضه شگفت زده کرد و در دو سال ابتدایی عرضه اش به بازار این روند را ادامه داد تا جایگاه اش را در صدر جدول بهترین کنسول نسل فعلی استحکام بخشد.

آیا پلی استیشن 4 می تواند از سد پلی استیشن 2 گذر کند؟ طی این مدت دیده ایم که دنیا با یک کنسول بازی محبوب چگونه رفتار می کند و بهتر است بر اساس مشاهدات، پاسخی منطقی بدهیم: چرا که نه؟

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

چند روز پیش پلی استیشن 4 موفق به فروش 2 میلیون واحد در انگلستان شد. در آمار آمده بود که پلی استیشن 4 زودتر از پلی استیشن 2 به آمار کنونی رسیده. البته ما داریم فقط در مورد یک منطقه کوچک اما از لحاظ تجاری بزرگ صحبت می کنیم که شاید تاثیری بر دیگر بازارها نداشته باشد اما حقایق بازار را بیان می کند.

در ابتدای عرضه به نظر می رسید که فروش بالای پلی استیشن 4 به خاطر طرفداران وفادار سونی است اما تقاضا همچنان ادامه یافت. تحسین برانگیز است وقتی که می بینید پلی استیشن 4 پس از گذر از دو سال، بر بازاری سلطه یافته که زمانی در اختیار اکس باکس 360 بود.

البته، نابخردانه است که بر اساس آمار یک سال و نیم، فروش یک نسل را تضمین کنیم. پلی استیشن 2 عرضه فوق العاده ای مثل پلی استیشن 4 نداشت اما آهسته و پیوسته رو به رشد بود تا اینکه در نهایت به عدد 155 میلیون رسید. هیچ دلیلی وجود ندارد که بگوییم پلی استیشن 4 می تواند چنین مسیری را پیش بگیرد.

البته، تلفن های همراه و تبلت ها امروز هستند و جای خالی تفریحی که در گذشته نبود را پر کرده اند. آنچه که باید در نظر داشت این است که صنعت بازی های ویدیویی به طور کل، و نه به صورت خاص فقط کنسول ها، در حال رشد هستند. نه تنها بازی ها از لحاظ اجتماعی قابل قبول تر شده اند، بلکه متوسط سنی کنسول گیمرها هم نسبت به زمان پلی استیشن 2 بیشتر شده.

با این حال جمعیت جهان هم در حال افزایش است. بنابراین مردم بیشتری باید بازی های ویدیویی انجام دهند، پس همه این ها خبرهای خوبی برای دنیای بازی و فعالان این حوزه است. باید قبول کنیم که ژاپنی ها هنوز نسبت به خرید پلی استیشن 4 مردد مانده اند اما بازی های جدید قطعا می تواند مسئله را تغییر دهد. بازار چین هم به نوبه خود موضوع دیگری است که در زمان پلی استیشن 2 بحث آن وجود نداشت.

وقتی از واژه «بلند مدت» استفاده می کنیم باید پروژه مرفیوس را هم به یاد بیاوریم. در حالی که هیچ کس نمی داند نبرد آینده هدست های واقعیت مجازی به کجا ختم می شود، این مسئله را نباید فراموش کرد، هدست سونی (که فوق العاده است) قطعا در فروش آینده پلی استیشن 4 تاثیر خواهد گذاشت.

مرفیوس سونی و آکیلس ریفت فیسبوک احتمالا تایتان های این حوزه خواهند بود و به زودی نبردشان آغاز می شود. مرفیوس با سخت افزار استاندارد شده اش، نسبت به دیگر هدست ها برتری خاصی دارد. در بدترین حالت ممکن، مرفیوس همانند کینکت و Move به قدری بی محتواست که چند میلیون نفر آن را صرفا جهت به روز بودن با تکنولوژی می خرند و همین مسئله چند میلیون به آمار پلی استیشن 4 اضافه می کند. و در بهترین حالت ممکن، مرفیوس می تواند آینده دنیای تکنولوژی و سرگرمی باشد.

فراموش نکنید که استریم بازی ها می تواند نیاز به سخت افزارهای قوی را از بین ببرد که البته سونی در این زمینه هم با PlayStation Now بسیار آماده است. شاید سونی به بزرگی گذشته نباشد اما در زمینه بازی های ویدیویی که حداقل از هر شرکت دیگری آینده نگرانه تر عمل کرده و می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • kavehd2
    kavehd2 | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    نظر من اینه طراحی این محصول تو فروشش خیلی تاثیر داشته

    جدا از بقیه چیزها ...

  • HO3EIN-1
    HO3EIN-1 | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اگه پر فروشترین نشه عجیبه.
    فروش بالاش اصلا جای تعجب نداره.

  • AliPC
    AliPC | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    واقعا بازی های انحصاریش عالین و حقشه بفروشه

  • BOZORG#
    BOZORG# | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    من که بشدت منتظر به بازار اومدن مورفیوس هستم تا یکی بخرم . سونی توی این نسل واقعا ترکوند و تاج تا اینجای قضیه سر سونیه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی