ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [20 اردیبهشت-27 اردیبهشت]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

یوبیسافت تاریخ عرضه بازی های جدید اش را اعلام نمود

Raingbow6RD-610

یک ماه دیگر، در کنفرانس E3 2015، یوبیسافت از یک بازی کاملا جدید پرده برداری می کند و در همین حال عناوین دیگری هم برای نمایش دارد که کمتر در مورد آن ها شنیده و یا دیده ایم. یکی از این بازی ها، Rainbow Six: Siege است.

یوبیسافت احتمالا مدت زمان زیادی از کنفرانس خود را به این بازی اختصاص دهد، چرا که قرار است این عنوان به زودی و در تاریخ 13 اکتبر، برای پی سی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه شود.

عنوان دیگری که این روزها صحبت از آن بسیار کم شده اما کاربران مشتاق به انجام آن هستند، The Division است، آخرین عنوانی که تام کلنسی آن را نویسندگی کرد.

The Division برای سال 2014 در نظر گرفته شده بود اما با یک سال تاخیر، به سال 2015 موکول شد. اما حالا در گزارش مالی یوبیسافت آمده که باید زمستان امسال، یا به عبارتی فصل اول سال 2016 منتظر عرضه آن باشیم. به امید اینکه The Division در قرن کنونی منتشر شود، منتظر نمایش آن در E3 می مانیم.

Nintendo World Championships پس از 25 سال دوباره باز می گردد

NintendoWC2015-610

سال 1990، نینتندو مراسمی برگزار کرد با نام Nintendo World Championships و از آن زمان به بعد این رویداد به فراموشی سپرده شد تا اینکه امسال دوباره به برنامه های شرکت اضافه گشت.

این رویداد از انتهای همین ماه در فروشگاه های بزرگ آمریکایی شروع می شود و تا 14 ماه ژوئن ادامه می یابد. همزمان با آغاز E3، مسابقات به اوج خود می رسد و پس از همه این ماجراها، نینتندو کنفرانس دیجیتالی خود را در تاریخ 16 ژوئن برگزار می کند.

اگر نمی دانید زمان بندی کنفرانس های E3 به چه صورت است و نینتندو دقیقا چه زمانی کنفرانس خود را برگزار می کند، نظر شما را به خبر زیر جلب می کنیم.

زمان بندی کنفرانس های سونی، مایکروسافت و یوبیسافت در نمایشگاه E3 مشخص شد

E32015-logo-600x340

با سرعت هر چه تمام تر به زمان برگزاری کنفرانس ها و نمایشگاه E3 نزدیک می شویم، زمانی که برای گیمرها مهم ترین روزهای سال به حساب می آید. حدودا یک ماه به شروع این نمایشگاه بزرگ باقی مانده و شرکت های بزرگی چون سونی و مایکروسافت کم کم برنامه های خود را اعلام می کنند.

زمان بندی کنفرانس ها به شرح زیر است:

  • کنفرانس بتسدا - دوشنبه 25 خرداد، ساعت 06:00 صبح
  • کنفرانس مایکروسافت - دوشنبه 25 خرداد، ساعت 09:00 شب
  • کنفرانس الکترونیک آرتز - سه شنبه 26 خرداد، ساعت 00:30 بامداد
  • کنفرانس یوبیسافت - سه شنبه 26 خرداد، ساعت 02:30 بامداد
  • کنفرانس سونی - سه شنبه 26 خرداد، ساعت 06:00 صبح
  • نینتندو دایرکت - سه شنبه 26 خرداد، ساعت 08:30 شب
  • کنفرانس اسکوئر انیکس - سه شنبه 26 خرداد، ساعت 09:30 شب
  • کنفرانس پی سی گیمینگ - چهارشنبه 27 خرداد، ساعت 04:30 صبح

بتسدا، اسکوئر انیکس و وبسایت PC Gamer (برگزار کننده کنفرانس پی سی گیمینگ)، برای اولین بار کنفرانس های خود را در E3 برگزار می کنند و انتظار می رود که شاهد رونمایی های خاص و جذابی باشیم، مخصوصا از سوی بتسدا.

شایعه شده که بتسدا می خواهد Fallout 4 را به نمایش گذاشته و بالاخره به انتظارات پایان دهد. مایکروسافت روی هولولنز تمرکز می کند و سونی هم برنامه هایی برای پروژه مرفیوس دارد. الکترونیک آرتز احتمالا Mass Effect بعدی را نمایش دهد و یوبیسافت هم قرار است بازی بزرگ بعدی خود را معرفی کند.

در هر صورت، انتظارات از E3 2015 بسیار بالاست. استودیو RockSteady تنها چند روز مانده به عرضه Batman: Arkham Knight، فرصت دارد تا طرفداران و دنیای بازی های ویدیویی را تحت تاثیر قرار دهد و هیدئو کوجیما هم قطعا تریلری با کارگردانی و موسیقی عالی برای این نمایشگاه در نظر گرفته است.

انتظارات شما از E3 امسال چیست؟ تصور می کنید چه عناوینی به نمایش در می آیند و کدام یک از شرکت های فوق نمایش خیره کننده تری خواهد داشت؟ رقابت مایکروسافت و سونی در E3 همیشه جذاب بوده و امسال هم استثنا نیست. شما چه فکر می کنید؟

برای استفاده از هدست واقعیت مجازی Oculus Rift به کامپیوتری ۱۲۰۰ دلاری نیاز خواهید داشت

آکیلس ریفت

دستگاه Oculus Rift یکی از بهترین هدست های واقعیت مجازی دنیا به شمار می رود. این دستگاه چند سالی می شود که در دست تولید است و قرار است نهایتا تا سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شود.

تیم سازنده Oculus Rift به تازگی مشخصات کامپیوتری که کاربران برای استفاده از این هدست به آن نیاز خواهند داشت را منتشر کرده است:

  • NVIDIA GTX 970 / AMD 290
  • Intel i5-4590
  • 8GB+ RAM
  • HDMI 1.3 video output
  • 2x USB 3.0 ports
  • Windows 7 SP1 یا نسخه های جدیدتر سیستم عامل ویندوز

در داخل آکیلس ریفت دو نمایشگر تعبیه شده که مجموع رزولوشن آنها به ۲۱۶۰ × ۱۲۰۰ می رسد. این نمایشگر ها که ۹۰ بار در ثانیه به روز می شوند، طبعا جهت اجرا نیاز به قدرت سخت افزاری بالایی دارند. به گفته تیم آکیلس، هدست مذکور نیاز به پردازشگری گرافیکی دارد که قدرتش سه برابر آن چیزی باشد که برای اجرای بازی ها با رزولوشن 1080p مورد نیاز است.

مشخصاتی که در بالا آمده، مدل توصیه شده برای حالت ایده آل است، و شما احتمالا می توانید با کامپیوتری ضعیف تر نیز از آکیلس ریفت لذت ببرید. اما جالب است بدانید که خرید کامپیوتری با مشخصات بالا، احتمالا بالغ بر ۱۲۵۰ دلار برایتان هزینه خواهد داشت.

نکته دیگری که جلب توجه می کند این است که تیم آکیلس به هیچ وجه مک و لینوکس را پشتیبانی نمی کنند، و کاربران جهت استفاده از هدست مورد بحث، باید حتما از PC استفاده نمایند.

تصاویری از Gears of War بازسازی شده منتشر شد

GearsUltimateAllegedb-610

طی چند هفته گذشته برزیلی ها بسیار جریان ساز شده اند. از اجرای بازی های کپی روی پلی استیشن 4 گرفته تا انتشار اطلاعات مربوط به Gears of War بازسازی شده برای اکس باکس وان و DisHonored بازسازی شده برای کنسول های نسل هشتمی.

در راستای همین اخبار، چندی پیش ویدیویی از گیم پلی Gears of War روی کنسول اکس باکس وان منتشر شد. از آنجایی که تصاویر مستقیما از روی کنسول ضبط نمی شد و دوربین از نمایشگر فیلم برداری می کرد، توجه به جزئیات اندکی سخت بود.

البته به هر حال، مایکروسافت کنسول های مشکوک و ناقض حقوق مرتبط را از شبکه اکس باکس لایو بن کرده.

یک ماه دیگر منتظر بمانید تا در E3 2015 ببینیم مایکروسافت چه در چنته دارد.

فروشگاه های برزیل مدعی هک پلی استیشن 4 شده اند

playstation_ps4-600x337

گزارش محلی موثقی از برزیل می گوید که برخی فروشگاه های این کشور در حال حاضر بازی های کپی پلی استیشن 4 را با قیمتی کمتر از نسخه های اصل به خریداران ارائه می دهند.

وبسایت UOL Jogos، برای حصول اطمینان یک بسته از بازی های کپی را خریداری کرده است، در واقع افرادی که مایل به خرید بازی کپی هستند، باید کنسول خود را به یکی از این فروشگاه ها برده تا بازی روی هارد کنسول کپی شود.

فروشندگان برای اتصال سخت افزار خود به اجزای داخلی کنسول، باید دستگاه را باز کرده و در نتیجه گارانتی آن از بین می رود. پس از انجام عمل کپی فایل ها دوباره دستگاه سالم و سلامت به کاربر تحویل داده می شود. تنها تفاوتی که دستگاه شما با قبل می کند، اضافه شدن یک پروفایل اضافه به جمع پروفایل هایی است که در کنسول ثبت کرده اید.

خبرنگاران وبسایت UOL Jogos می گویند فروشگاه ها در ازای 300 دلار، 10 بازی برای مشتریان روی هارد کنسول می ریزند. خرید این مقدار بازی در بازار برزیل تقریبا 560 دلار هزینه بر می دارد، بنابراین 300 دلار در حال حاضر رقم فوق العاده ای است.

باید این مسئله را در نظر داشت که هکرها تازه این روش را به کار گرفته اند و با مبالغ بسیار کمتر از 300 دلار هم می توان صاحب این تعداد بازی شد. اگر هک پلی استیشن 4 به همین سادگی باشد و دردسری برای کاربران ایجاد نکند، باید منتظر واکنش شدید سونی باشیم.

در هر صورت به نظر می رسد که هک پلی استیشن 4 این بار کاملا حقیقت دارد و برزیلی ها راه حل ساده و ارزانی برای این کار پیدا کرده اند اما واکنش سونی نسبت به این مسئله بسیار حائز اهمیت است. هکرها پس از انتشار راه حل خود آن را از وبسایت خود پاک کرده اند اما سونی کاملا به مسئله آگاه است.

کونامی از این پس روی بازی های موبایل متمرکز می شود

metal_gear_solid_4_hero_jpg_610

پس از انتشار شایعات مربوط به خروج کوجیما از شرکت و تنفر مدیرعامل کونامی از کوجیما، حالا شاهد تغییر جهت این کمپانی به سمت و سویی کاملا متفاوت هستیم.

کونامی را عمدتا با عرضه بازی های قدرتمندی چون سری Metal Gear Solid و Pro Evolution Soccer می شناسیم اما مثل اینکه در سال های پیش رو دیگر قرار نیست شاهد عناوین با کیفیت گذشته باشیم.

کونامی تصمیم دارد تا به طور کلی وارد فضای موبایل شده و حداقل تولیدات را در بخش بازی های کنسولی و پی سی داشته باشد.

آمار فروش کنسول ها در ماه آوریل اعلام شد؛ اکس باکس وان بر پلی استیشن 4 غلبه کرد

Titan_One_Xbox_Playstation_controllers_teaser

طی ماه گذشته، علاقه مردم به خرید کنسول اکس باکس وان افزایش یافته بود و دارندگان میلیون ها پلی استیشن 4 بیشتر برای کنسول خود بازی خریداری کردند.

مجموع درآمدزایی صنعت بازی های ویدیویی در ایالات متحده آمریکا، در مقایسه با آوریل سال گذشته با 3 درصد رشد همراه بود و به 595.7 میلیون دلار رسید. فروش سخت افزار با سقوط 4 درصدی به ارزش 183.9 میلیون دلار رسید اما خرید بازی های بیشتر و نرم افزارهای مرتبط، به رشد کلی آن کمک کرد.

تمایل مردم به خرید کنسول های نسل هفتمی 55 درصد کاهش یافته و کمتر کسی دیگر به سراغ پلی استیشن 3، اکس باکس 360 و Wii می رود.

نرم افزار

  1. Mortal Kombat X - PS4, Xbox One
  2. Grand Theft Auto V - PS4, Xbox One, PC, 360, PS3
  3. Battlefield: Hardline - Xbox One, PS4, 360, PS3, PC
  4. MLB 15: The Show - PS4, PS3
  5. Minecraft - 360, PS3, Xbox One, PS4
  6. NBA 2K15 - Xbox One, PS4, 360, PS3, PC
  7. Call of Duty: Advanced Warfare - Xbox One, PS4, 360, PS3, PC
  8. Dark Souls II: Scholar of the First Sin - PS4, Xbox One, 360, PS3
  9. Super Smash Bros. - 3DS, Wii U
  10. Borderlands: The Handsome Collection - PS4, Xbox One

مهم ترین بازی هایی که این ماه منتشر شدند Mortal Kombat X و MLB 15: The Show بودند. البته نباید فراموش کرد که عرضه Grand Theft Auto V روی پی سی توانسته تاثیر به سزایی روی آمار فروش داشته باشد. البته، بیشترین میزان فروش نسخه پی سی از طریق استیم و به صورت دیجیتالی بوده، بنابراین در این جدول که فروش فیزیکی بازی ها را گزارش می کند تاثیر بسیاری نداشته.

فروش نرم افزاری بازی های نسل هشتم با 200 درصد رشد همراه بوده در حالی که مردم از بازی های کنسول های نسل هفتم، 62 درصد استقبال کمتری داشته اند. این مسئله در مورد بازار کنسول های دستی هم صادق است و مردم 32 درصد بازی کمتر خریداری کرده اند. در مجموع، بازار نرم افزار 20 درصد رشد داشته.

سخت افزار

3 ماه اول سال پلی استیشن 4 کنسول محبوب آمریکایی ها بود اما در ماه گذشته، تمایل مردم این کشور به خرید اکس باکس وان بسیار افزایش یافت، به طوری که بالاخره مایکروسافت توانست برای اولین بار در سال 2015، تاج و تخت را از سونی برای حداقل یک ماه قرض بگیرد.

فروش اکس باکس وان در آوریل 2015، نسبت به آوریل 2014، با 63 درصد رشد مواجه بوده. اما سونی هنوز به طور کلی پرفروش ترین کنسول بازی را در بازار دارد. بنابراین فروش چند هزار واحد کمتر در یک ماه، لطمه ای به اعتماد آن ها به محصول محبوب شان وارد نمی کند.

فروش 3DS نینتندو در چهار ماه ابتدایی سال 2015 نسبت به همین بازه زمانی در سال 2014 با 65 درصد رشد مواجه بوده. این رقم برای Wii U اندکی پایین تر، و روی 15 درصد است.

یوبیسافت از Assassin's Creed Syndicate رونمایی کرد

Assassins_Creed_Syndicate_Assassination

جدیدترین عنوان در سری Assassin's Creed، شب گذشته توسط یوبیسافت معرفی شد و همانطور که انتظار داشتیم، داستان بازی در جریان انقلاب صنعتی سال 1868 در شهر لندن رخ می دهد. تمپلار ها گروه هایی که هفت بخش شهر لندن را در دست دارند کنترل می کند و جیکوب فرای و خواهر دوقلویش اِوی، دو اساسینی هستند که باید به این سلطه جویی پایان بخشند.

لندن قرن 19 ویژگی های خاص خود را دارد که توسعه دهندگان بازی به خوبی آن ها را در نظر گرفته اند. بخش اعظمی از شهر را کارگران تشکیل داده اند و بخش دیگری مربوط به ثروتمندانی است که کلاه های جذاب بر سر کرده و لباس های پرزرق و برقی می پوشند. خیابان های شهر پر شده از کالاسکه ها و وسایل نقلیه که مخصوص ثروتمندان لندنی است.

جیکوب و خواهرش با به کارگیری مهارت های مختلف، همکاری با سندیکاهای مختلف کارگری و سلاخی ثروتمندان، عدالت را به شیوه خودشان به شهر بازمی گردانند. بازیکن می تواند کالاسکه های را دزدیده و یا درون آن ها پنهان شود. آزادی عمل بازیکن در Syndicate همچنان حفظ شده و معماری جذاب لندن سبب گردیده که پارکور در این عنوان هم جذابیت بالایی داشته باشد.

خشونت در این عنوان بسیار افزایش یافته و اسلحه جدید اساسین ها به طرز بیرحمانه ای جان دشمنان را می گیرد. همچنین، برای اولین بار می توانید در طول نبردها از عوامل محیطی استفاده کنید. برای مثال تعدادی بشکه را روی سر تعدادی از دشمنان تان بریزید.

هنوز مشخص نیست که آیا می توان در نقش خواهر جیکوب به بازی پرداخت یا خیر اما شایعاتی چند روز پیش منتشر شد که این مسئله را تائید می کرد. Assassin's Creed Syndicate در تاریخ 23 اکتبر برای پی سی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه می شود و فاقد بخش مالتی پلیر یا چند نفره خواهد بود.

در زیر می توانید تصاویر بازی را مشاهده کنید. در انتهای این مطلب تریلر رونمایی بازی آمده است.

Assassins_Creed_Syndicate_Bracer

Assassins_Creed_Syndicate_Combat-Kukri

Assassins_Creed_Syndicate_Cart_Race

Assassins_Creed_Syndicate_Combat-Punch

Assassins_Creed_Syndicate_Gang_Leader

Assassins_Creed_Syndicate_London_DarkandStormy

Assassins_Creed_Syndicate_Navigation_RopeLauncher

Assassins_Creed_Syndicate_Navigation_Vehicles

Assassins_Creed_Syndicate_Stealth-Corner_kill

Assassins_Creed_Syndicate_Stealth-Environmental_Assassination

Assassins_Creed_Syndicate_Thames_River

Assassins_Creed_Syndicate_bracer_Concept_Art

Assassins_Creed_Syndicate_Jacob_Concept_Art

Assassins_Creed_Syndicate_Piccadilly_Concept_Art

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • حسن زنگوله چی
    حسن زنگوله چی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    بازی Assassin’s Creed Syndicate چه سیستم عاملی رو نیاز داره؟

    • Hesam
      Hesam | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

      داداش به نظر من فکر بازی با کامپیوتر رو از سرت خارج کن!! یه xbox one بخر لذتشو ببر(((اگه احساس میکنی از ps4 بهتره!!!!!!!!))!!اشتباه سرمایه گذاری رو pc برا بازی!!واقعا اشتباه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی