ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی نوت 5 احتمالا زودتر از زمان مورد انتظار رونمایی می شود

ظاهرا سامسونگ در نظر دارد زودتر از موعدی که تصور می شد، حرکت بعدی اش برای پیروزی در رقابت داغ بازار تلفن های همراه را انجام دهد. همانطور که احتمالا حدس زده اید این بار حرف ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

ظاهرا سامسونگ در نظر دارد زودتر از موعدی که تصور می شد، حرکت بعدی اش برای پیروزی در رقابت داغ بازار تلفن های همراه را انجام دهد.

همانطور که احتمالا حدس زده اید این بار حرف از گلکسی نوت 5 در میان است که پیش بینی می شد در ماه سپتامبر و درست یک روز پیش از برگزاری نمایشگاه IFA در برلین معرفی گردد.

در واقع این رسم همه ساله سامسونگ است، اما حالا براساس خبری که از سوی خبرگزاری WhoWired کره منتشر گردیده، این کمپانی قصد دارد بسیار زودتر از این زمان، پرده ها را از روی تلفن هوشمند بعدی خود کنار بزند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

طبق گزارشات، فرایند ساخت این موبایل بسیار سریع تر از زمان پیش بینی شده به اتمام رسیده و به همین دلیل سامسونگ تصمیم گرفته که تاریخ رونمایی از آن را کمی جلو بیاندازد که این مساله نیز نوعی برتری نسبت به سیاست اتخاذ شده از سوی اپل در به تعویق انداختن معرفی آیفون های جدید محسوب می شود.

آیفون 6 پلاس، به خاطر فروش بسیار خوبش به قدرتمندترین رقیب برای نوت 5 بدل شده و همین مساله سامسونگ را بر آن داشته تا برای نخستین بار همان سیاست عرضه پرچمدارانش را در مورد نسخه جدید گلکسی نوت پیاده سازی کند و آن را در سریع ترین زمان ممکن معرفی نماید.

نکته جالب تر در رابطه با این محصول تکنولوژی آینده نگرانه ای است که انتظار می رود نوت 5 همراه با آن ارائه گردد. پیشتر خبرهایی با این مضمون منتشر شد که Samsung Display در حال آماده شدن برای تولید انبوه نمایشگرهای الترا اچ دی AMOLED (با رزلوشن 2160 در 3840 پیکسل) در سال 2015 است که احتمالا مصادف با عرضه نوت 5 در تابستان خواهد بود.

طبق گزارش WhoWired، مدل معمولی نوت 5 دارای یک نمایشگر 5.89 اینچی است و نوت 5 اج نیز از یک نمایشگر 5.78 اینچی بهره می برد که این اطلاعات، خبرهای قبلی منتشر شده را نیز اثبات می کند.

در هر صورت، وجود نمایشگرهای اچ دی با این ابعاد بدان معناست که تراکم پیکسلی صفحه نمایش این دو محصول بالای 700 پیکسل در هر اینچ خواهد بود که برای تماشای محتوی 4K و واقعیت مجازی فوق العاده است که با در نظر داشتن روند کنونی و گرایش کاربران به اینگونه محتواها انتظار می رود که این موضوع صحت داشته باشد.

این دو موبایل از چیپست خود سامسونگ موسوم به به اگزینوس بهره خواهند برد که احتمالا با نوع به کار گرفته شده در گلکسی S6 یکسان است. با این همه نمی توان متصور شد که پردازنده گرافیکی انتخاب شده برای نمایشگر 4K این محصول از نوع  ARM Mali-T760 باشد چراکه در مورد عملکرد آن تحت این رزولوشن ابهاماتی وجود دارد و مشخص نیست بتواند کارایی مناسبی را ارائه کند.

ناگفته نماند که طبق اطلاعات منتشر شده در منابع مختلف در تلفن هوشمند گلکسی اس 6 با نمایشگر 2K پرادازشگر گرافیکی مورد بحث در حین پردازش گرافیک های سه بعدی به شدت تحت فشار قرار می گیرد.

علاوه بر این، طبق اعلام سایت کره ای مورد بحث، ضخامت گلکسی نوت 5 برابر با 7.9 میلیمتر خواهد بود که در حدود 0.6 میلیمتر باریک تر از نسخه قبلی اش یعنی نوت 4 است.

نکته جالب تر اینکه احتمال می رود باتری این فبلت از نوع 4100 میلی آمپر ساعتی باشد (نوت 4 دارای یک باتری 3220 میلی آمپر ساعتی است) که این مساله در صورت صحت داشتن اهمیت بالایی دارد.

بنابراین اگر بخواهیم به صورت خلاصه وار بگوییم، گلکسی نوت 5 دارای یک نمایشگر 5.8 اینچی با رزلوشن 2160 در 3840 پیکسل است، ضخامتی برابر با 7.9 میلیمتر دارد و یک باتری 4100 میلی آمپر ساعتی و چیپست اگزینوس برای آن در نظر گرفته شده و احتمالا تا ماه جولای (دهه اول مرداد ماه) معرفی می شود.

Samsung-Galaxy-Note-5-concept-renders (1)

Samsung-Galaxy-Note-5-concept-renders (2)

Samsung-Galaxy-Note-5-concept-renders (3)

Samsung-Galaxy-Note-5-concept-renders (4)

Samsung-Galaxy-Note-5-concept-renders

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۱۹ مرداد ۱۳۹۴

    اقا از خرداد که رد شدیم ولی هنوز نیومده اینجا. کی جواب گو هه..........

  • هادی
    هادی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۴

    قیمت نوت 5 چنده
    من یک نوت اج دارم .واقعا خدای گوشیه رودست هرچی ایفون و sو اینا زده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی