ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین ۸۰۰ دلاری X-T10 از فوجی فیلم معرفی شد

سری X دوربین های «فوجی فیلم» شامل مدل هایی می شود که با کیفیت تصویر فوق العاده و طراحی به سبک قدیم خود، بیشتر به سمت تنظیمات دستی گرایش دارند تا اتوماتیک و دوربین X-T1 نقطه اوج این ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

سری X دوربین های «فوجی فیلم» شامل مدل هایی می شود که با کیفیت تصویر فوق العاده و طراحی به سبک قدیم خود، بیشتر به سمت تنظیمات دستی گرایش دارند تا اتوماتیک و دوربین X-T1 نقطه اوج این ایده است که علاوه بر گرفتن عکس های فوق العاده قیمت بسیار بالایی نیز دارد.

شاید پرداخت هزینه تقریبا ۲۰۰۰ دلاری برای خرید این دوربین پرچمدار از عهده هرکسی بر نیاید، اما حالا شرکت ژاپنی مذکور دوربین جدید و ارزان قیمت X-T10 خود را نیز همانند برادر بزرگش با لنز قابل تعویض و همان سنسور ۱۶.۳ مگاپیکسلی APS-C X-Trans CMOS II معرفی کرده که از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز (phase detection) بهره مند است و وظایف پردازشی دستگاه نیز بر عهده پردازنده EXR II گذاشته شده اند، در نتیجه از نظر کیفیت تصویر نمی توان اختلاف فاحشی را بین مدل ارزان قیمت و پرچمدار متصور بود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

فوجی برای عکاسان غیر جدی تر که مخاطب این مدل هستند فلش pop-up و یک حالت کاملاً اتوماتیک هم در نظر گرفته و چرخانک ISO را در این دستگاه با چرخانک انتخاب حالت جایگزین کرده است.

امکان اتوفوکوس ۷۷ نقطه ای دوربین هم از همان نوع جدیدی است که هفته گذشته توسط این شرکت کهنه کار ژاپنی از آن رونمایی شد و بطور کلی دقیق تر و سریع تر عمل می کند، خصوصا در شرایط کم نور و در هنگام ثبت سوژه های متحرک، و ایزو نیز بین ۱۰۰ تا ۲۵۶۰۰ قابل تنظیم است که البته از حالت خودکار هم بهره می برد.

برای طرفداران فیلم برداری با دوربین های اس ال آر قابلیت تصویربرداری با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ ۶۰ فریم در ثانیه در نظر گفته شده است.

LCD متحرک ۳ اینچی و منظره یاب ۲.۳۶ میلیون نقطه ای OLED آن نیز همانند موارد استفاده شده در مدل بالاتر خود هستند با این تفاوت که در این مدل ارزان تر، منظره یاب نیز کمی کوچکتر است که باعث می شود در مجموع کارکرد آن نسبت به X-T1 کمی پایینتر باشد.

باتری دستگاه به ادعای سازنده به اندازه گرفتن ۳۵۰ عکس ظرفیت دارد، و اما در مورد لنز، تمام ۱۸ مدل سری های XF و XC فوجی فیلم و همچنین لنز های تمام سازندگان دیگر که از نوع X-mount باشند پشتیبانی می شوند.

اما مهمترین خصوصیت این دوربین برچسب قیمت خوشایند ۸۰۰ دلاری بدنه آن است که در ۲ رنگ مشکی و نقره ای قابل تهیه است و البته در صورت تمایل به خرید آن با لنز کیت ۱۶-۵۰ میلی متری با گشودگی ۳.۵ تا ۶.۵، ۱۰۰ دلار افزایش پیدا می کند. یک لنز کیت باکیفیت تر ۱۸-۵۵ میلی متری با اف ۲.۸ تا ۴ هم وجود دارد که در صورت انتخاب قیمت نهایی دستگاه را به ۱۱۰۰ دلار می رساند، اما با این حال از لنز کیت همرده خود در مدل X-T1 حدود ۶۰۰ دلار ارزانتر است.

هرچند دوربین فوق در برابر آب و هوا مقاوم نشده و لوازم جانبی زیادی هم برای آن ارائه نشده است، اما بسیاری از کسانی که پیش از این موفق به آزمایش کردن مدل های پیش تولید آن شده بودند از سبکی و خوش دستی آن خبر داده اند و بطور کلی از تجربه کارکردن با آن راضی بوده اند، پس می توان دوربین فوق را با بدنه آلمینیومی و طراحی چشم نوازش به عنوان جایگزینی ارزانتر برای برادر بزرگتر خود یعنی X-T1 پذیرفت و بطور کلی می شود گفت دوربین فوق الذکر ۹۰ درصد از کارایی مدل پرچمدار فوجی فیلم را با ۶۰ درصد قیمت آن مهیا می کند.

در پایان با تصاویر این محصول همراه باشید.

xt10-2.0

xt10-4.0

xt10-3.0

xt10-11.0

xt10-7.0

xt10-8.0

xt10-9.0 (1)

xt10-5.0

xt10-6.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    خیلی دلم میخواد یکیشو داشتم

مطالب پیشنهادی