ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت روسیه سیستم عامل اختصاصی موبایل برای شهروندانش می سازد

از همان زمانی که ادوارد اسنودن مدعی شد دولت ایالات متحده آمریکا با ایجاد درب پشتی در تمامی سیستم عامل های اصلی به جاسوسی از کاربران موبایل می پردازد، برخی از قدرت های مهم دنیا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

از همان زمانی که ادوارد اسنودن مدعی شد دولت ایالات متحده آمریکا با ایجاد درب پشتی در تمامی سیستم عامل های اصلی به جاسوسی از کاربران موبایل می پردازد، برخی از قدرت های مهم دنیا یافتن سیستم عامل های جایگزین را در دستور کار خود قرار دادند.

حالا، در همین شرایط حساس بین المللی، نیکلای نیکیفارو، وزیر ارتباطات روسیه اعلام کرده که دولت آن کشور در نظر دارد یک سیستم عامل موبایل اختصاصی برای شهروندانش بسازد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

براساس گفته های آقای نیکیفارو، این سیستم عامل جدید موبایل قرار است که طی همکاری دولت روسیه با Jolla تهیه شود؛ شرکتی که کار توسعه سیستم عامل مبتنی بر لینوکس Sailfish را بر عهده داشته است.

ناگفته نماند که کمپانی Jolla توسط کارکنان سابق شرکت نوکیا بنیانگذاری شده و دفتر اصلی آن در فنلاند قرار دارد و مشترکا تحت تملک سهامداران چینی و روسی قرار دارد.

نیکیفارو، در توئیتی که اخیرا منتشر کرد اظهار داشت این سیستم عامل جدید موبایلی، نقطه ای مشترک برای همکاری سه کشور فنلاند، چین و روسیه به شمار می رود. این مقام دولتی روسیه همچنین اعلام کرد که انتظار دارد کشورهای برزیل، هند و آفریقا جنوبی نیز در این پروژه مشارکت داشته باشند.

نیکیفارو، حرفی از نام سیستم عامل موبایل روسی به میان نیاورد با این همه، در حرف های خود بر متفاوت بودن این محصول با Sailfish تاکید کرد و آن را کاملا جدای از محصول Jolla خواند.

وزیر ارتباطات روسیه اعلام داشته که در حدود 95 درصد از تلفن های همراه در این کشور از سیستم عامل های «وارداتی» نظیر اندروید و iOS بهره می برند. وی ابراز امیدواری کرده است که با اجرایی شدن پروژه مشترکش با Jolla، این رقم تا سال 2025 میلادی افتی 50 درصدی پیدا کند که این دیدگاه شاید بیش از اندازه خوشبینانه باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (40 مورد)
  • مرتضی توسلی
    مرتضی توسلی | ۴ خرداد ۱۳۹۴

    خب،بستگی به سلایق داره...به نظرمن تعریف از حکومت ،حمایت و پوشش دادن مردمه نه حراست از مرزها...حکومت کل جوانب هست‌...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی