ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکست سامسونگ از برندهای چینی در بازار تبلت

اطلاعات جدیدی که موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics از میزان فروش در بازار تبلت تهیه کرده نشان دهنده کاهش سهم اسم های بزرگی مثل اپل و سامسونگ است، آن هم در حالی که دستگاه های بی نام و ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۶:۰۰

اطلاعات جدیدی که موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics از میزان فروش در بازار تبلت تهیه کرده نشان دهنده کاهش سهم اسم های بزرگی مثل اپل و سامسونگ است، آن هم در حالی که دستگاه های بی نام و نشان و ارزان قیمت چینی درحال پیشروی هرچه بیشتر هستند.

بزرگترین ضربه در ۱۲ ماه اخیر به سامسونگ وارد گشته و سهم این شرکت با ۵.۶ درصد کاهش به ۱۷ درصد از کل تبلت های فروش رفته در ۳ ماهه نخست امسال رسیده، اپل هم در روند مشابهی با ۴.۶ درصد کاهش حالا سهمی ۲۸.۹ درصدی دارد.

این دو کمپانی که در ۳ ماهه نخست سال ۲۰۱۴ در مجموع بیش از نیمی از کل بازار تلبت جهان را در اختیار داشتند، امسال تا اینجا تنها موفق به کسب ۴۱.۳ درصد از آن شده اند.

به نظر می آید بازار در حال فاصله گرفتن از برند های آشنای جهانی و روی خوش نشان دادن به تولیدکنندگان چینی است. شرکت هایی مثل لنوو و هواوی که محصولاتی با قیمت های رقابتی تولید می کنند، امسال هرکدام ۱.۲ و ۱.۵ درصد رشد فروش داشته اند و به سهم ۵.۳ و ۲.۴ درصدی از کل بازار دست یافته اند.

برند هایی که روز به روز با پیشرفت تکنولوژی و ارزان شدن فناوری هایی که پیش از این رده بالا محسوب می شدند مزایای رقابتی تولیدات ارزان قیمتشان بیشتر، و نسبت قدرت به قیمت تبلت هایشان بهتر می شود.

Screen Shot 2015-05-19 at 13.43.22
میزان تغییر سهم تولیدکنندگان از بازار تبلت در ۳ ماه نخست ۲۰۱۵ (white-box به معنی بی نام و نشان می باشد)

برنده اصلی در بازه زمانی ۳ ماه اخیر همین کمپانی های بی نام و نشان بوده اند، تولیدکنندگانی که محصولات اندرویدی خود را تحت برند های ناشناس و با استفاده از قطعات ارزان قیمت چینی در تیراژ پایین تری تولید می کنند.

سهم سازندگان فوق در طول یکسال گذشته با ۲.۷ درصد به روند رو به رشد خود ادامه داد و آن ها موفق شدند ۲۸.۴ درصد از کل فروش را به تولیدات خود اختصاص دهند، رقمی که نه غول آمریکایی موفق شد به آن دست یابد و نه رقیب کره ای.

سامسونگ امسال با عرضه Galaxy Tab S2 علاوه بر حفظ خود در بازار رده بالا ها، برای گرفتن سهم بیشتر از رده اقتصادی نیز تبلت خوش قیمت Galaxy Tab A را در نظر گرفته، حال باید دید آیا محصولاتی که این برند جا افتاده جهانی و همتایانش برای ارائه آماده سازی خواهند کرد می توانند از قدرت گرفتن هرچه بیشتر تولیدکنندگان خرده پای چینی جلوگیری کنند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • سعید
    سعید | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    هر دو به یه اندازه افت داشتن تقریبا ولی تیتر مطلب زده شکست سامسونگ... ! نکن دیجیاتو !

  • abas
    abas | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    tab s 2 مياد ميتركونه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی