ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین فضای ابری پوشیدنی دنیا از راه می رسد

فضاهای ذخیره سازی ابری راحتی زیادی برای کاربران به ارمغان آورده اند، اما سال گذشته در یک رسوایی بزرگ تصاویر بیشماری از حساب کاربری iCloud افراد مشهور لو رفت و این سوال را به اذهان متبادر کرد که آیا ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

فضاهای ذخیره سازی ابری راحتی زیادی برای کاربران به ارمغان آورده اند، اما سال گذشته در یک رسوایی بزرگ تصاویر بیشماری از حساب کاربری iCloud افراد مشهور لو رفت و این سوال را به اذهان متبادر کرد که آیا فضاهای ابری برای نگهداری اطلاعات خصوصی امن هستند؟

از سوی دیگر، ذخیره سازی فیزیکی اطلاعات به شکل غیر ابری از امنیت بالاتری برخوردار است، اما در این حالت کاربر امکانات هوشمند و بسیار مفیدی مثل سینک شدن خودکار داده ها بین ابزارهایش را از دست خواهد داد.

حالا پروژه ای به نام ReVault روی وب سایت Indigogo معرفی شده که با شعار «اولین فضای ابری خصوصی پوشیدنی دنیا» قصد دارد راحتی ذخیره سازی ابری اطلاعات را با امنیتی که در راهکارهای فیزیکی وجود دارد درهم آمیزد؛ آنهم با گجتی که به شکل یک ساعت هوشمند طراحی شده.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

طرز کار دستگاه به این شکل است که با اتصال به ابزارهای الکترونیکی مختلف کاربر از طریق وای فای یا بلوتوث، اطلاعات آن ها را پس از رمزگذاری با استاندارد AES-256 بر روی حافظه خود به شکل آفلاین ذخیره سازی می کند.

داده های فوق می تواند شامل فایل هایی باشد که روی کامپیوتر دانلود کرده اید یا عکس هایی که با تلفن هوشمند خود گرفته اید، اما در هر صورت برای انتقال آن ها به ReVault هیچ نیازی به داشتن اتصال اینترنتی نیست، چرا که ساعت برای این منظور قابلیت ایجاد «هات اسپات» را دارد تا دیگر ابزار های کاربر از این طریق به ارسال فایل برای ذخیره در حافظه اسمارت واچ مورد بحث بپردازند.

omamtmq0xde7ipdmhor1

در مورد ابزارهایتان نیز محدود به هیچ پلتفرمی نیستید و فرقی نمی کند دیوایس مبتنی بر چه سیستم عاملی ساخته شده باشد. اندروید، iOS، ویندوز، Mac OS X و حتی لینوکس همگی توسط ReVault پشتیبانی می شوند.

برای هر کدام می توانید اپلیکیشن مورد نیاز را دریافت کرده و توسط آن به مدیریت اطلاعات جمع آوری شده بپردازید و به دلیل سینک شدن خودکار، در تمامی ابزارها به دیتای تولید شده توسط سایر دیوایس ها دسترسی خواهید داشت. ضمن اینکه برای امنیت بیشتر امکان استفاده از گذرواژه ۲ مرحله ای پیش از دسترسی به اطلاعات تدارک دیده شده است.

qmttoalwcwweonkuvda0

به گفته مبتکرین این طرح، محصول با توجه ویژه به دوام و استحکام طراحی شده. بدنه ضد آب دستگاه از استیل ضد خش با گرید 316L ساخته خواهد شد. برای محافظت از نمایشگر رنگی ۲۴۰ در ۲۴۰ پیکسلی این گجت از گوریلا گلس ۳ بهره خواهند گرفت و باتری با هر شارژ کامل که ۱.۵ ساعت به طول می انجامد تا ۳ روز کاربر را همراهی خواهد کرد.

ساعت ReVault در ۲ ظرفیت ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی قابل انتخاب است و در ارزانترین حالت ۱۶۹ دلار قیمت دارد، اما شارژر وایرلس آن بطور مجزا فروخته خواهد شد که البته ملزم به خریدش نیستید و می توانید از هر شارژی که از تکنولوژی Qi پشتیبانی کند استفاده نمایید.

jzk9am11cp4xpzrpqoyz

گروه سوئدی ۱۶ نفره مبتکر پروژه فوق (احتمالا به درستی) اعتقاد دارند ساعت های هوشمند هنوز موفق نشده اند تفکر مثبتی از خود در اذهان کاربران بوجود بیاورند، در نتیجه مبدّل هایی طراحی کرده اند تا کاربر در صورت تمایل بتواند گجت خود را به شکل گردنبند یا حتی جاسوییچی استفاده کند.

البته علاقه مندان اسمارت واچ هم مورد بی مهری قرار نگرفته اند و ۳ مدل بند مختلف به همراه «واچ فیس» های متنوعی برای آن ها در نظر گرفته شده است.

revault wear it your way

پروژه ساعت ReVault در عرض ۲ روز ابتدایی به بیش از ۸۰ درصد سرمایه مورد نیاز خود رسیده، اما همانند هر محصول دیگری که هزینه اولیه تولیدش را از طریق پلتفرم های آنلاین جمع آوری می کند، این دستگاه هم تنها در صورت تامین سرمایه مورد نیاز تولید خواهد شد و در ابتدای سال ۲۰۱۶ به دست اولین پشتیبانی کنندگانش خواهد رسید، امری که با توجه به استقبال بسیار خوب مشارکت کنندگان اصلا بعید به نظر نمی رسد.

در پایان می توانید ویدئوی معرفی این پروژه را مشاهده نمائید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • حامد سپهر
    حامد سپهر | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    خداییش بعضیا ایده های خیلی باحالی دارن! اینم ایده خیلی جالبیه! اگه قیمتش یکم پایین تر بیاد بدم نمیاد مدل ۱۲۸ گیگیش رو بخرم...

  • دونباله رو
    دونباله رو | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    خیلی قشنگه!!!!

  • Mr.M
    Mr.M | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    تا وقتي يك موتور خودكار نگزارند توش يك پيزولي الكتريكي كوفتي ! يك كوك بگزارند حداقل !!! من حاضرم يك كوك كنار ساعت باشه كوكش كنم ولي هي نزنم تو شارژ !!
    وضعيت درست بشو نيست كه نيست
    من كه اونقدر اعصبام خورد شده دارم ميرم يك ساعت مكانيكي بخرم ! حداقل ميدونم تا آخر عمر برام كار ميكنه ! اصلا وسايل مكانيكي همشون عمر بيشتري دارند و صرفه اقتصاديشون بهتره از الكتريكي ها است
    فكر ميكنم كمپانيها ما را مسخره كردند و دارند به ريشمون ! ميخندند !! همچين احساسي دارم موافقها مثبت لطفا!!!

  • سوتابایت منتظر...
    سوتابایت منتظر... | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    واقعا جالبه!! حالت یه کلید هم بشه ازش استفاده کرد و حتی روش حسگر اثر انگشت گذاشت عالی می شه!!
    ----
    آتش!!

    • Mr.M
      Mr.M | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

      هر دفعه ميام از قلم استفاده كنم شارژ تموم كرده ! ميرم با همون مداد ميكشم طرح رو !
      هر وقت ميام با آيپد اير ٢ كوفتي كار كنم باتري تموم كرده مجبورم با آيپد ميني ٢ كار كنم !
      ميام با آيپد ميني ٢ كار كنم ميبينم اون هم باتريش ته كشيده و يادم رفته بزنم تو برق ميرم سراغ كامپيوتر
      بعضي وقتها هم ميام با آيپد اير ٢ كار كنم باتري تموم كرده ! ميرم فيلم و سريال ميبينم !!
      باز بعضي وقتها كه ميام با آيپد اير ٢ بازي كنم باز باتري تموم كرده و سريال هم كه ديدم ! ميرم با كامپيوتر بازي ميكنم !
      در كل هر كاري كردم خودم را با وسايل شارژ شونده وقف بدهم نشد كه نشد و از اولش هم وضعم بدتر شد!
      به قول شاعر كه ميگه : بد بودم و بدتر شدم ميرم با پاهاي خودم ! ميرم نميدوني كجا ! آخ كم آوردم به خدا !!!

    • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
      آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

      داستان آتش بازی چیه؟

      • سوتابایت منتظر...
        سوتابایت منتظر... | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

        M9 ! HTC ! آتیش ! مانی ! مسعود ! آتیش !!
        سوزندنش!!

مطالب پیشنهادی