ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن های هوشمند آپو R7 و R7 Plus رسماً معرفی شدند

آپو از جمله کمپانی های چینی فعال در عرصه تلفن های هوشمند به حساب می آید که توانسته با ابداعات و طراحی های خاص و منحصر به فردش توجه کاربران در نقاط مختلف جهان را به ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۳

آپو از جمله کمپانی های چینی فعال در عرصه تلفن های هوشمند به حساب می آید که توانسته با ابداعات و طراحی های خاص و منحصر به فردش توجه کاربران در نقاط مختلف جهان را به خود جلب نماید.

شرکت مورد بحث که در ابتدا به تولید دستگاه های پخش کننده MP3 و بلو-ری می پرداخت کم کم به ساخت اسمارت فون ها روی آورد و ابتدا خودش را با Find 5 و Find 7 معرفی کرد و اندک اندک ساخت و طراحی موبایل های باریک و عجیبی همچون R5 را در دستور کارش قرار داد.

امروز این برند ساکن پکن ده ساله شد و یک دهه حضور خودش در عرصه تکنولوژی را با رونمایی دو موبایل جدید با عناوین Oppo R7 و R7 Plusجشن گرفت، که هر دوی آنها بدنه ای فلزی، مشخصه هایی بسیار مطلوب و طراحی بسیار زیبا و جذاب دارند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی و ساخت

هر دو دستاورد جدید آپو از بدنه ای فلزی و یکپارچه بهره مند هستند که چهار لبه ی آنها دارای انحنایی زیبا و دلپذیر است. قسمت جلویی موبایل ها با شیشه ۲.۵D پوشانده شده و جنس بخش فلزی پشت بدنه با نوار کناره ها تقریباً یکسان به نظر می رسد.

ناگفته نماند همانطوری که قبلاً شنیده بودیم، در مدل کوچک تر یعنی R7 و در قسمت پائینی آن سه کلید فیزیکی خازنی برای Back، Home و منو تعبیه گشته است.

مشخصه های فنی و قابلیت ها

oppo-r7-plus-710x999

آپو R7 را می توانیم به عنوان یک میان رده ی قدرتمند در نظر بگیریم در حالیکه R7 Plus توان بیشتری را در خود جای داده. مدل کوچک تر از نظر ابعاد به نمایشگری ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰P تجهیز گشته و مدل دیگر نمایشگری ۶ اینچی و با رزولوشنی مشابه دارد.

هر دو موبایل قدرت خود را از چیپست هشت هسته ای و ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۶۱۵ به همراه ۳ گیگابایت حافظه ی رم می گیرند.

از سایر مشخصه های R7 Plus نیز می توان به ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی (قابل افزایش از طریق درگاه microSD تا ۱۲۸ گیگابایت)، باتری ۴۱۰۰ میلی آمپر ساعتی و سنسور اثر انگشت (در پشت موبایل جای گرفته و از نوع لمسی است) اشاره کرد.

هر دو موبایل دارای تکنولوژی شارژ سریع  VOOC هستند و کمپانی تولید کننده در مورد دوربین آنها بسیار هیجان زده به نظر می آید. این شرکت در تلفن های هوشمند تازه اش از سنسور RGBW سیزده مگاپیکسلی (با گشودگی دهانه لنز f/2.2) بهره گرفته که ۳۲ درصد روشنایی تصاویر را بهبود بخشیده و ۷۸ درصد نویز کمتری را ثبت می کند. لرزشگیر و فوکوس خودکار لیزری نیز از دیگر ویژگی های دوربین به حساب می آیند. ضمنا دوربین جلویی کیفیتی ۸ مگاپیکسلی را فراهم می نماید و دارای گشودگی دهانه لنز f/2.4‌ است.

از همه ی این موارد که گذر کنیم با توجه به ابعاد کوچک تر R7 باتری ضعیف تری نیز به همراه آن ارائه گشته که ظرفیتی ۲۳۲۰ میلی آمپر ساعتی دارد.

نرم افزار

بر روی آپو R7 و R7 پلاس Color OS 2.1 که بر مبنای اندروید آب نبات چوبی است پیاده سازی گشته. آپو می گوید نرم افزار به کار گرفته شده را ۱۴ ماه در دست توسعه داشته تا روان ترین و بهترین تجربه ی کاربری ممکن فراهم گردد.

بهینه سازی های انجام شده تا حد زیادی به وضوح قابل رویت هستند؛ مثلا اکنون زمان بوت در قیاس با نسخه ی پیشین از ۳۲ ثانیه به ۱۸ ثانیه کاهش یافته است. البته آپو توصیه می کند این زمان را با دیگر رابط های کاربری همانند MIUI 6 شیائومی و یا EMUI 3 هوآوی مقایسه نمایید.

در زمینه ی طراحی نرم افزار هم اکثر عناصر حالا مسطح شده اند تا جلوه ای مدرن تر بیابند، ضمن اینکه افکت های سه بعدی نه چندان خوشایند نیز کمتر به چشم می آیند و برخی قابلیت های غیرضروری اضافی هم کنار گذاشته شده اند.

قیمت و زمان عرضه

برای Oppo R7 قیمتی ۴۰۰ دلاری در نظر گرفته شده و خرید R7 Plus هم هزینه ای معادل ۴۸۰ دلار را در پی خواهد داشت. عرضه این دو مدل نیز ترتیب از ۱۵ ژوئن و اواسط ماه آگوست سال جاری میلادی آغاز خواهد گشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • مهران
    مهران | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    بابا دیگه بعضیاتون شورشو در اوردین هر شرکتی هر کار میکنه اخرش یچیش چرا شبیه اپله خیلی عذر میخوام میخواین افتابه بزنن رو درش ال سی دی بذارن که شبیه نباشه یا اونم جانی جون باهاش یبار دستشویی رفته ؟؟
    حال ادمو بهم میزنین خدایی بس کنین دیگه کشتین خودتونو خوبه سهامداری چیزی نیستین خدایی شماها
    حالا تهشو نگاه کنی طرف 1100 دستشه اینقدرم چرت میگه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی