ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کلاود آمازون 10 برابر از رقبایش بزرگ تر است

طبق گزارش جدید منتشر شده از سوی کمپانی گارتنر (که در زمینه انجام پروژه های تحقیقاتی فعالیت دارد) کلاود سرویس های مبتنی بر وب آمازون ده برابر مصرف بیشتری نسبت به 14 رقیب بعدی اش دارد. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

طبق گزارش جدید منتشر شده از سوی کمپانی گارتنر (که در زمینه انجام پروژه های تحقیقاتی فعالیت دارد) کلاود سرویس های مبتنی بر وب آمازون ده برابر مصرف بیشتری نسبت به 14 رقیب بعدی اش دارد.

براساس این آمار، جایگاه دوم جدول پر مصرف ترین سرویس های ابری به کلاود آژور مایکروسافت اختصاص پیدا می کند که ظرفیت پردازشی آن دو برابر مجموع 13 بازیگر بعدی جدول است.

این اطلاعات صرفا توان عظیم غول های این صنعت را نشان می دهد و مشخص می کند که چرا رقابت با نام های بزرگی نظیر آمازون و مایکروسافت تا این اندازه دشوار است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

محاسبات مبتنی بر کلاود به شرکت ها امکان می دهد که بسیاری از عملیات های خود را با دریافت توان محاسباتی از تامین کنندگان خاص انجام دهند و در عوض بتوانند که دیتاسنترهای خود را داشته باشند. محض اطلاع تان باید بگوییم که سرویس های مبتنی بر وب آمازون، کسب و کاری 6 میلیارد دلاری محسوب می شود.

آنطور که در گزارش گارتنر آمده، نکته کلیدی در رشد آمازون تعداد بالای توسعه دهندگانی است که این شرکت برای فراهم نمودن دسترسی به نرم افزار خود از طریق کلاود جذب کرده.

در این گزارش آمده است که «سرویس های مبتنی بر ابر آمازون نمی توانند گزینه ای ایده آل برای استفاده روزانه باشند، با این همه، در بازار کنونی، این سرویس ها به یک «انتخاب ایمن» بدل شده اند و به خاطر طیف گسترده توانمندی ها و همچنین تسلط طولانی مدت آمازون بر این بازار مورد توجه کاربران قرار گرفته اند.

به بیان دیگر، آمازون نمی تواند همه خواسته های افراد را تامین کند، از طرفی گارتنر رشد سرویس آژور مایکروسافت را به یکپارچگی خوب آن با باقی واحدهای سروری و نرم افزاری این شرکت مرتبط دانسته است و معتقد است که آمازون حتی با جذب توسعه دهندگان بیشتر هم نمی تواند با این برتری مایکروسافت رقابت کند.

گارتنر در گزارش خود، موفقیت پلتفرم ابری گوگل و تلاش هایش برای توسعه طیف تازه ای از اپلیکیشن های «بومی کلاود» را نیز مورد اشاره قرار داده که براساس برآوردهای صورت گرفته، از لحاظ میزان درآمد جایگاه سوم این جدول را در اختیار دارد.

اما مابقی نام های ذکر شده در این گزارش فاصله زیادی با غول های یاد شده دارند و شاید قرار دادن نام آنها در یک لیست کار درستی نباشد. برای نمونه Rackspace Hosting نمی تواند با آمازون در این سطح رقابت کند و به همین خاطر تمرکزش را روی ارائه سرویس های پشتیبانی خاص قرار داده است.

Virtustream عنوان سرویس دیگری است که به مشتریان خود کمک می کند اپلیکیشن های پیچیده و قدیمی شرکت هایی نظیر مایکروسافت، اوراکل و SAP را اجرا کنند.

اما برای طیف گسترده ای از کاربران، سرویس مبتنی بر وب آمازون به اندازه کافی خوب است، آژور ویندوز یکپارچکی کافی را دارد و پلتفرم کلاود گوگل به قدری از دیدگاه توسعه دهندگان مطلوب هست که نیازهایشان را رفع کند تا دیگر احتیاجی به موارد دیگر نداشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Mr. Nick
    Mr. Nick | ۲ خرداد ۱۳۹۴

    هرچند فکر نکنم کسی تو ایران استفاده کاربردی (تو بیزینس) از آژور کرده باشه ولی برای یادگیری برای آینده بد نیست هرچند شرایطش ثبت نام سخت برای ایرانی ها بجز سرعت اینترنت (نظر تو این پست کامل توضیح دادم http://goo.gl/kYmij7 )

    فیلم های کاربرد های آژور (برای دولوپرها هست )
    https://channel9.msdn.com/Azure
    آمورش های آژور ( رایگان تو سایت ها متفرقه هست )
    http://www.pluralsight.com/tag/microsoft-azure
    برای شروع Lynda خوبه و برا حرفه ای تر شدن pluralsight

    • Mr. Nick
      Mr. Nick | ۲ خرداد ۱۳۹۴

      حالا که هستم یه گیری به آمازون بدم
      تو کلود بزرگ بودن اکوسیستم (چه برای کاربر معمولی چه تجاری ) خیلی مهمه . الان روی کلود آمازون ویندوز اجرا میشه جدیدا لینوکس (که خیلی خوبه ) ولی آمازون پتانسیل نرم افزار تخصصی لازمه نداره
      رقیب مایکروسافت تو کلود تجاری IBM و کاربر معمولی گوگل البته اگه آمازون با پتانسیل بالای که داره تو کار متن باز نزنه
      برای کسی که می خواد کارها غیر تجارتی یا برای کارها خودش داشته باشه گوگل خوبه حجم خوبیم رایگان میده (فکر کنم )

    • عـــامـروفـسـکی
      عـــامـروفـسـکی | ۲ خرداد ۱۳۹۴

      ممنون بابت اطلاعات عالی

    • Hamidnwo
      Hamidnwo | ۲ خرداد ۱۳۹۴

      شایدم شده باشه، مثلا با Mobile service و Sql Azure برای نرم افزار مسیریابی درون ساختمان.

      • Mr. Nick
        Mr. Nick | ۲ خرداد ۱۳۹۴

        بله ممنون در بارش سرچ میکنم (اطلاع زیادی از سرویس موبایل ندارم )
        کلا سرویس کلود منحصر به دیتا معمول هم نمیمونه
        مثلا تاور کرین در نظر بگرید خودکار هدایت میشه با ارتباط نرم افزار سرعت باد و نقشه ساختمان و اسکن محیطی ( دوربین یا سنسور )و.....هزار عامل دیگه از پایگاه داده‌ کلود (Database) در لحظه میخونه و پردازش میکنه و بهترین حرکت ممکنه میکنه
        این مثال(تاور کرین) باز به ما نزدیک تره ارتباط ماشین خودکار در بهترین فرم وربات ها در آینده فقط در بستر کلود مهیا میشه

      • Mr. Nick
        Mr. Nick | ۲ خرداد ۱۳۹۴

        الان که میبینم هزار جور برداشت از نظر شما میشه کرد و متاسفانه درباره خیلی هاش اطلاعات سطحی دارم (یه تفسیر چند جلدی میشه داد بیرون :))) )
        برداشت اول یه چیز عجیب بود ولی یه لینک بدی بدنیست
        موفق باشی

  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۲ خرداد ۱۳۹۴

    یعنی اصلا فکرشو نمیکردم ، دو برابر مجموع 13 بازیگر بعدیش تو جدول ، خیلیه حاجی خیلییییییی

مطالب پیشنهادی