ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چه انتظاراتی می توان از کنفرانس گوگل I/O داشت؟

Google I/O این پنجشنبه در سان فرانسیکوی کالیفرنیا برگزار می شود. بدون حاشیه رفتن، سوال اصلی را می پرسیم: انتظار چه اخباری را بکشیم؟ معمولا گوگل در این مراسم در خصوص اندروید سخن می راند ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

Google I/O این پنجشنبه در سان فرانسیکوی کالیفرنیا برگزار می شود. بدون حاشیه رفتن، سوال اصلی را می پرسیم: انتظار چه اخباری را بکشیم؟

معمولا گوگل در این مراسم در خصوص اندروید سخن می راند و از نسخه تازه این پلتفرم رونمایی به عمل می آورد. اما گاهی، I/O محلی برای به رخ کشیدن تازه های دیگر گوگل هم بوده است؛ در کنفرانس سال ۲۰۱۲، چتربازهایی از آسمان فرود آمدند و عینک گوگل را به جهانیان نشان دادند.

سال گذشته اما گوگل در خصوص مباحث بسیاری سخن گفت؛ Android Auto، Android Wear، Android L و... . امسال انتظار داریم آنچه سال گذشته معرفی شدند، بروز رسانی گردند و البته همچنان امیدواریم که گوگل، خبرهای ناب دیگری هم برایمان داشته باشد.

می خواهیم نگاهی داشته باشیم به آنچه اهالی مانتین ویو، قصد دارند در موردشان با ما در روز پنجشنبه صحبت کنند. با دیجیاتو همراه باشید.

محصولات مبتنی بر اندروید ور

Asus-ZenWatch-5

مشخصا گوگل در خصوص اندروید ور صحبت های بسیاری خواهد داشت و موج جدیدی از این پوشیدنی ها نیز در راه هستند. چه جایی بهتر از کنفرانس I/O برای معرفی برخی از این محصولات؟ بخصوص زمانی که ساعت اپل نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است و رقابت سنگین تر از هر زمان دیگری شده است.

لنوو که اکنون اختیار بخش سخت افزاری شرکت موتورولا را در دست دارد، در خصوص نسل بعدی موتو ۳۶۰ چندان علاقه ای به مخفی نگه داشتن اخبار نشان نمی دهد. نسل اول این اسمارت واچ همچنان بسیار محبوب است پس هر گونه بروز رسانی در خصوص نسل بعدی این ساعت که شامل نمایشگری با رزولوشن بالاتر و عمر باتری بیشتر گردد، می تواند یک محصول کاملا موفق باشد.

از طرف دیگر ساعت هوشمند سامسونگ با پلتفرم اندروید به نام Gear Live را نیز همچنان می توان در فروشگاه ها یافت و احتمال می رود امسال شرکت کره ای تلاش کند تا برای رقابت با موتو ۳۶۰، یک ساعت هوشمند مبتنی بر اندروید ور معرفی نماید.

پلتفرم گوگل برای اینترنت اشیا؛ Brillo

nest-protect-iphone-in-hand

این پلتفرم توسط گوگل و صرفا برای اینترنت اشیاتوسعه یافته. نکته جالب اینکه Brillo می تواند بر روی محصولاتی که از رم ۳۲ و ۶۴ گیگابایت برخوردار هستند نیز اجرا شود. این پروژه تلاش دارد تمام محصولات خانگی را هوشمند سازد، از یخچال گرفته تا ابزارهای کنترل سرما و گرمای خانگی نظیر Nest.

پلتفرم مذکور هنوز به شکل رسمی معرفی نشده و احتمالا در کنفرانس توسعه دهندگان، گوگل به شکل رسمی تایید خواهد کرد که آن را در دست توسعه دارد.

Android TV

nexus-player-setup

اندروید تی وی در کنفرانس توسعه دهندگان سال گذشته رونمایی شد و حال به نظر می رسد I/O ی امسال زمان خوبی باشد تا گوگل دستی به سر و گوش آن کشیده و قابلیت های نرم افزاری اش را بهبود دهد.

چندی پیش نیز پلتفرم تلویزیون اینترنتی آمریکایی به نام Sling TV بر روی Android TV عرضه شد اما به طور کلی هنوز ایده ی گوگل از طرف سازندگان سخت افزاری تحویل گرفته نشده است.

اگر گوگل می خواهد واقعا آینده ای روشن برای Android TV بسازد، کنفرانسی که در روز پنج شنبه برگزار می گردد بهترین فرصت خواهد بود.

Android M

Android-figure-deals

به نظر نمی رسد امسال نسخه M از اندروید، شامل تغییرات بسیار زیادی بوده و آنچه در سال گذشته دیدیم، دوباره امسال نیز تکرار گردد.

سال گذشته گوگل در امر طراحی و بهینه سازی رابط کاربری بسیار موفق عمل کرد و طراحی متریال خود را به اندروید آورد. بعید به نظر می رسد این شرکت دوباره تلاش کند پس از یک سال، طراحی جذاب خود (که البته هنوز تعداد زیادی از کاربران اندروید رنگش را هم ندیده اند) را تغییر دهد. مشخصا امنیت و پایداری افزایش خواهند یافت اما بعید به نظر می رسد شاهد یک بنیادین و کلی در اکوسیستم اندروید باشیم.

Android Auto

android-auto

در ماه های آینده اولین خودروهای مبتنی بر اندروید Auto به بازار خواهند آمد. می دانیم که این ویژگی چگونه کار می کند و حتی خبر رسیده که برخی شرکت های شخص ثالث، در حال کار بر روی محصولاتی هستند که بتوانند Android Auto را به خودروهای قدیمی تر نیز بیاورند.

گوگل از این کنفرانس و فرصت پیش آمده بهره خواهد گرفت و اپلیکیشن و ابزارهای جدیدی که می توان در خودرو استفاده کرد را به توسعه دهندگان و کاربران نشان خواهد داد. مخصوصا اینکه چگونه اندروید آتو با موبایل یا تبلت اندرویدی و مرورگر کروم شما رابطه تنگاتنگی خواهد داشت. برای مثال تصور کنید که از طریق مرورگر کروم خود، می توانید یک مسیر را به اندروید Auto ی اتومبیل دوست خود بفرستید. انتظار می رود در این مراسم، گوگل نحوه انجام دادن این قابلیت ها را به ما نشان دهد.

همچنین برخی معتقد هستند اپلیکیشن Waze با Auto برای دریافت گزارش های ترافیکی دقیق تر ادغام می گردد.

نکسوس ها

Google-Nexus-6-3

اگرچه نکسوس ها محصولاتی دوست داشتنی هستند اما بعید به نظر می رسد روز پنجشنبه شاهد معرفی یکی از آنها باشیم. پیشتر شایعاتی شنیده شده بود که هوآوی قصد دارد تلفن هوشمند نکسوس بعدی را بسازد و از طرف دیگر ال جی نیز قرار است دستی بر این آتش داشته باشد و یک بروز رسانی برای نکسوس ۵ ارائه دهد، اما منطقی تر است اگر فکر کنیم که نکسوس ها زمانی از راه خواهند رسید که نسخه M از اندروید نیز به شکل کامل در اختیار کاربران قرار می گیرد.

اگر خاطرتان باشد، نکسوس ۶ در ماه اکتبر معرفی شد؛ ۵ ماه پس از معرفی اندروید L.

گوگل گلس

Google-Glass-Office-Tour-with-Jon

برنامه ی جویندگان عینک گوگل، امسال به آرامی و در سکوت خبری به دست فراموشی سپرده شد. گوگل این محصول را به آزمایشگاه X خود بازگرداند تا آن را به شکل کامل دوباره طراحی نموده و با قابلیت هایی کامل به دست کاربران برساند.

موسس کمپانی Nest و طراح آیپاد به نام Tony Fadell اکنون سرپرست تیم توسعه گوگل گلس است. هرچند او صرفا ۴ ماه پیش و در انتهای ژانویه مدیریت گلس را بر عهده گرفت اما می توان انتظار داشت که در این مراسم، دست کم خبرهای اندکی از این محصول پوشیدنی به گوش برسد، مخصوصا که در مجموع، این روزها بازار رقیب با هولولنز داغ شده است.

اپلیکیشن Photos

Google-IO-2013-Google-Plus-Update-Photos-008

اخیرا خبرهای زیادی می شنویم که گوگل قصد دارد اپلیکیشن تصاویر خود را از شبکه اجتماعی پلاس جدا کرده و به عنوان یک اپ مستقل عرضه کند.

چنین خبری از این جهت شامل اهمیت می شود که Photos در حال حاضر یکی از بهترین اپلیکیش ها برای بکاپ گیری از تصاویر است.

در این آخر هفته، خبرهای بسیاری از گوگل به گوشتان خواهد رسید؛ خبرهایی که امیدواریم دست کم در سطح I/O ی سال گذشته هیجان انگیز باشند. روز پنجشنبه برای مطالعه آخرین خبرها در خصوص کنفرانس یاد شده و همچنین پوشش زنده مراسم، با دیجیاتو همراه گردید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • WHITEMAN
    WHITEMAN | ۳ خرداد ۱۳۹۴

    بیشتر از همه منتظر یه ریلیز استیبل از اندروید استودیو هستم با این سرعتش پیرمون کرده:((

  • mehran
    mehran | ۳ خرداد ۱۳۹۴

    يه ساعت اقتصادى هم بزنه بريم بخريم اپل واچ 5 mil!!!!!!!!!!!

  • borna_talebi
    borna_talebi | ۲ خرداد ۱۳۹۴

    دوست دارم بیشتر در مورد Android auto وandroid TV باشه. از کنفرانس قبلی تا حالا دستگاه های کمی با Android TVاومدن.تلویزیون های سونی هم تازه لانچ شده. یکم امکانات و شخصی سازیش رو باید بیشتر کنه.
    ....................
    دیجیاتو کلا نمیخوای خبر کنفرانس های سونی و گوشی لو رفتش رو بزاری؟ یا گذاشتی من ندیدم؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی