ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [27 اردیبهشت-3 خرداد]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

فرانک گیبو الکترونیک آرتز را ترک کرد

FrankGibeau-610

فرانک گیبو، مدیر بخش بازی های موبایل شرکت الکترونیک آرتز، پس از 20 سال خدمت در این کمپانی با سابقه، بالاخره راه جدیدی در پیش گرفت و از کار خود کناره گرفت. وی پیش از این مدیر بخش EA Labels بود. وی در مدت مدیریت خود توانست نام الکترونیک آرتز را در زمینه بازی های موبایل مطرح کند.

اندرو ویلسون، مدیرعامل الکترونیک آرتز طی ایمیلی به کارکنان شرکت خود از گیبو بابت زحماتی که طی 20 سال گذشته کشیده بود قدردانی کرد.

نینتندو Doug Bowser را به استخدام در آورد

Bowser-610

Bowser را حتما می شناسید. همان جانور خبیثی که معشوقه ماریو (قارچ خور) را می دزدید و ماریو برای نجات او از جان خود می گذشت. هفته گذشته، نینتندو با استخدام آقای Doug Bowser به عنوان یکی از مدیران بخش بازاریابی و تبلیغات جریان ساز شد.

همانطور که می دانید فامیل وی Bowser است و این مسئله شوخی های اینترنتی بسیاری را به وجود آورد. تقریبا تمامی وبسایت های حوزه بازی یک تیتر کنایه آمیز و جذاب برای انتصاب وی به این عنوان در نینتندو آماده کرده بودند.

یوشیدا ساخت بسته الحاقی برای Bloodborne را تایید کرد

bloodborne0320-610

شوهی یوشیدا، مدیر بخش سرگرمی های شرکت سونی (که این روزها مهم ترین و بزرگ ترین بخش کمپانی هم به حساب می آید)، چند روز پیش در توییتر خود رسما اعلام کرد که کار روی بسته الحاقی بازی Bloodborne آغاز شده و سونی هنوز با این عنوان کار دارد.

عنوان قبلی استودیو From Software هم مرتبا توسط بسته های الحاقی عالی پشتیبانی شد. از آنجایی که Bloodborne عنوان قابل توجهی بود، ساخت ادامه های کوچک برای آن قطعا خوشحال کننده خواهد بود.

سونی تا پیش از ژوئن 2016 هدست واقعیت مجازی خود را عرضه خواهد کرد

project_morpheus

گزارش جدیدی از سرزمین آفتاب، ژاپن، به این مسئله اشاره دارد که سونی، پروژه مورفیوس را که فعلا نامی برای آن در نظر گرفته نشده قرار است تا پیش از ژوئن سال 2016 به بازار بفرستد. اگر این گزارش صحت داشته باشد، سونی نهایتا تا یک سال و ده روز دیگر مورفیوس را به بازار خواهد فرستاد.

منبع خبری در مورد اینکه هدست در زمان مشخص شده فقط در آسیا (ژاپن) منتشر می شود یا به بازار جهانی هم می آید صحبتی به میان نیاورده است اما E3 امسال سونی احتمالا زمان زیادی از کنفرانس خبری خود را به این مسئله اختصاص دهد. در همین حال، رقبای سونی هم برنامه هایی برای عرضه هدست های خود دارند.

هفته پیش بود که آکیلس از سیستم مورد نیاز و همچنین بازه تاریخ عرضه هدست صحبت کرد و حالا این گزارش از سوی سونی به گوش می رسد. جالب اینجاست که سونی استودیو جدیدی تاسیس کرده که وظیفه کلی این استودیوی منچستری، ساخت و توسعه بازی برای هدست واقعیت مجازی است.

استودیو شمال غرب یا North Wes Studio، هنوز در روزهای آغازین خود به سر می برد و برنامه های توسعه بازی هنوز شروع نشده. جالب است بدانید کارکنانی که پس از خرابکاری های Driveclub از استودیو Evolution اخراج شدند، ممکن است دوباره در این استودیو به کار گرفته شوند.

نبرد جدیدی در شرف وقوع است و تنها یک ماه تا E3 2015 باقی مانده. به نظر شما سونی در کنفرانس خود چه محتوایی برای مورفیوس به نمایش می گذارد؟

تهیه کننده سری Mass Effect به پروژه هولولنز پیوست

mass_effect

سری Mass Effect اوایل نسل پیش توسط استودیو Bioware و شرکت الکترونیک آرتز ساخته شد و به یکی از بهترین و ناب ترین تجربه های علمی-تخیلی فضایی بدل گشت. Casey Hudson، تهیه کننده این سری، در آگوست سال 2014، از Bioware جدا شد تا شغل جدیدی را در پیش گیرد.

وی حالا به ردموند سفر کرده تا در مقر اصلی مایکروسافت و استودیوهای توسعه بازی اش، نقش کارگردان را بر عهده گیرد.

هادسن حالا مستقیما زیر نظر Kudo Tsunoda، مدیر پروژه هولولنز کار می کند. بر اساس نوشته های اکس باکس وایر، هادسن روی هولولنز، اکس باکس و چند پروژه هیجان انگیز دیگر کار می کند اما تمرکز اصلی وی روی هولولنز باقی خواهد ماند.

وی می گوید: "ممن فوق العاده در مورد پتانسیل این مدل تکنولوژی ها شگفت زده ام."

حضور وی در مایکروسافت و کار روی پروژه هولولنز نشانگر پتانسیل بالای هدست واقعیت افزوده مایکروسافت و جدیت آن ها در ارتباط با این پروژه است.

هادسن می گوید کاری که مایکروسافت با واقعیت ترکیبی و محاسبات هولوگرافیک انجام می دهد، تاثیر بسزایی روی زندگی ما در سال های پیش رو خواهد داشت. علاوه بر این موارد، خوشحال کننده است که بدانیم هادسن روی پروژه های اکس باکس نظارت دارد و عناوین توسعه داده شده برای ویندوز 10 توسط مایکروسافت نیز از زیر نگاه او گذر می کند.

او در مورد پروژه های داخلی مایکروسافت می گوید: "پروژه هایی که تاکنون دیده ام بسیار هیجان انگیزاند و کمک به این تیم ها برای گذر از خط پایان، تجربه ای فوق العاده خواهد بود."

استودیوهای مایکروسافت (که پیش از این Microsoft Game Studios نامیده می شد)، جایگاه بازی سازان و مدیران برجسته ای بوده و هست. پیتر مولینیو سال ها مدیریت شعبه اروپایی را به عهده داشت و Adam Orth نیز که بر سر ماجرای معرفی اکس باکس وان جریان ساز شده بود هم جایگاهی در این تیم داشت.

به طور کلی، به نظر می رسد که مایکروسافت مسئله هولولنز را بسیار جدی گرفته و احتمالا قرار نیست همانند کینکت، شاهد حذف آن پس از مدتی باشیم.

فروش GTA 5 به 52 میلیون نسخه رسید

gta_5_guide_beginners_campaign-600x375

حالا رسما می دانیم که GTA 5 با 52 میلیون واحد عرضه به بازار (و نه فروش مستقیم به مشتری)، به تنهایی یکی از بزرگترین سرگرمی های تاریخ به حساب می آید. ناشر بازی، Take-Two هفته گذشته در گزارش سال مالی خود این مسئله را اعلام کرد.

شرکت Take-Two، تا پایان فصل مالی اخیر خود، 52 میلیون واحد از بازی Grand Theft Auto V را به صورت فیزیکی و دیجیتالی به بازار عرضه کرده. مسلما از این میزان، تعدادی از نسخه های فیزیکی هنوز به فروش نرسیده، بنابراین می توان گفت 52 میلیون، آمار تعداد واحدهایی عرضه شده به بازار است و نه فروخته شده به مشتری.

بازی Evolve تا به حال 2.5 میلیون واحد عرضه به بازار داشته در حالی که این رقم برای WWE 2K15 به 3 میلیون رسید. مجموعا، سری Borderlands تا به امروز موفق به فروشی نزدیک به 25 میلیون واحد شده در حالی که 8 میلیون آن مربوط به سال مالی گذشته است. Handsome Collection که شامل دو بازی از این سری بود (بازسازی دو عنوان برای کنسول های نسل جدید)، 20 درصد کل این رقم را به خود اختصاص داده.

اشتراوس زلنیک، مدیرعامل Take-Two می گوید با در نظر گرفتن Evolve و GTA 5 که برای پی سی عرضه شد، امسال یکی از بهترین سال های کمپانی بوده است.

در طول سال مالی 2015، شرکت 5 بازی بزرگ منتشر کرد و سال مالی 2016 را هم با موفقیت هر چه تمام تر آغاز کرده. البته با تمام این تفاسیر، Take-Two امسال مبلغ 279.5 میلیون دلار متضرر شد.

اما در طول همین جلسه، از زلنیک پرسش شد که آیا بسته الحاقی داستانی برای GTA 5 توسعه داده می شود یا خیر اما وی به طور کل منکر مسئله شد.

وی گفت: "نه، ما در مورد هیچ بسته الحاقی صحبت نکرده ایم. ما در مورد Heists صحبت کردیم و منتشر هم شده اند. اما من به درستی به یاد دارم که شما در مورد آن، در زمان عرضه بازی صحبت کردید."

سال پیش، راکستار علنا در مورد توسعه بخش داستانی بازی صحبت کرد اما هیچ اطلاعاتی در مورد آن منتشر نشد. شاون فونتنو، بازیگر نقش فرانکلین هم حتی در این مورد رونمایی کوتاهی داشت اما زلنیک حالا به طور کل منکر ماجرا می شود.

به نظر شما قدم بعدی راکستار چیست؟ توسعه یک بسته الحاقی برای GTA 5 یا Red Dead بعدی؟

اسپنسر: ما کینکت را رها نخواهیم کرد

kinectwindows

سال گذشته، مایکروسافت کینکت را از باندل های اکس باکس وان حذف کرد تا تمایل مردم به خرید کنسولی که هم قیمت پلی استیشن 4 است افزایش یابد. این در حالی بود که رونمایی های اولیه مایکروسافت تمرکز زیادی روی کینکت داشت و پس از روی کار آمدن اسپنسر، این دوربین پیشرفته به حاشیه رانده شد.

در مصاحبه اخیر Edge با فیل اسپنسر، مدیر بخش اکس باکس در مایکروسافت، وی صریحا اعلام کرده که آن ها قصد رها کردن کینکت را ندارند و همچنان بخش بزرگی از اکوسیستم اکس باکس باقی می ماند.

برای شروع، اسپنسر به آپدیت اخیر Upload Studio اشاره می کند که یک اپلیکیشن مخصوص فیلم سازی است. وی می گوید: "ما به ساخت امکاناتی که کینکت را به قسمت ارزشمندی از اکوسیستم تبدیل کند ادامه می دهیم."

وی در جواب اینکه چرا مایکروسافت تصمیم به عرضه باندل بدون کینکت را گرفت می گوید ما تصمیم به عرضه بسته هایی با قیمت های متنوع و گزینه های بیشتر گرفتیم.

اسپنسر می گوید: "قیمت گذاری برای کنسول ها واقعا مهم است. ما در طول تعطیلات وقتی قیمت کنسول را کاهش دادیم، در ایالات متحده و انگلستان تاثیر آن را دیدیم، که فوق العاده بود. و من می خواهم به مشتریان اطمینان دهم که زمان خرید کینکت روی کنسول چقدر امکانات ارزشمند دریافت می کنند. اگر شما می خواهید باندل کینکت و کنسول را خریداری کنید، آن ها هنوز در دسترس اند. من فکر می کنم کینکت بخش بزرگی از اکوسیستم است. و اگر شما فقط یک کنسول می خواهید و بعدا قصد خرید کینکت دارید، یا حتی اصلا کینکت را نمی پسندید، ما به شما این گزینه ها را هم می دهیم."

اکس باکس وان های بدون کینکت 350 دلار قیمت دارند در حالی که کنسول با کینکت 500 دلار فروخته می شود. نوامبر 2013، زمانی که اکس باکس وان عرضه شد، گیمرها فقط یک گزینه برای خرید داشتند: اکس باکس وان 500 دلاری با دوربین کینکت.

در حالی که پلی استیشن 4 هنوز پرفروش ترین کنسول نسل به حساب می آید، به نظر می رسد که کاهش قیمت و عرضه باندل های مختلف، به افزایش فروش کنسول کمک بسیاری کرده. ماه گذشته، اکس باکس وان از لحاظ فروش کلی در منطقه آمریکای شمالی، پلی استیشن 4 را پشت سر گذاشت.

تیم های داخلی مایکروسافت سخت مشغول تلاشند تا بهترین تجربه های ممکن را برای کینکت به ارمغان آورند، اما آیا شما دنبال هیلو یا Call of Duty برای این دوربین هستید؟ اسپنسر مخالف شماست: "ژانرهایی هستند که با کینکت بسیار خوب کار می کنند، اما اگر شما هیلو یا Call of Duty بازی می کنید، سناریویی وجود ندارد که می گوید 'من به کینکت نیاز دارم'"

کنفرانس E3 مایکروسافت در تاریخ دوشنبه 25 خرداد، ساعت 9 شب آغاز می شود و اسپنسر می گوید نمایش هایی برای کینکت در راه است. طبیعتا بخش کوچکی از کنفرانس E3 و غرفه های مایکروسافت در نمایشگاه به این مسئله اختصاص یافته اما تمرکز اصلی شرکت روی اکس باکس وان و هولولنز است.

مدیرعامل نینتندو از E3 2015 باز می ماند

iwata-600x362

برای دومین سال پیاپی، ساتورو ایواتا از پرواز کیوتو به لس آنجلس باز می ماند و در E3 2015 شرکت نمی کند. سال گذشته، وی به علت بیماری قادر به سفر نبود اما علت غیبت امسال وی مربوط به مسائل کاری است.

نینتندو اگرچه چند سال گذشته را به خوبی پشت سر نگذاشته اما طی 3 ماه گذشته اخبار امیدوارکننده ای منتشر شده که نشان می دهد نینتندو سخت در تلاش است تا دوباره به دوران اوج بازگردد.

در حالی که ایواتا E3 2015 را از دست می دهد، شیگرو میاموتو خالق ماریو و زلدا در کنار دیگر توسعه دهندگان نینتندو در نمایشگاه حاضر خواهند بود.

سخنگوی نینتندو می گوید: "تمرکز نینتندو در E3 امسال، نمایش بازی های بسیاری است که برای Wii U و Nintendo 3DS در راه اند. آقای میاموتو و دیگر اعضای تیم توسعه دهنده ما در لس آنجلس خواهند بود تا در مورد این بازی ها و تجربه منحصر به فردی که هر کدام ارائه می دهند صحبت کنند."

اما آقای ایواتا کجاست؟ سخنگوی نینتندو پاسخ می دهد: "تمرکز آقای ایواتا در این بازه زمانی روی قسمت های دیگر تجارت است که نیاز به حضور وی در ژاپن دارد. در حالی که او در ژاپن می ماند، آقای میاموتو و توسعه دهندگان ما در E3 تلاش می کنند تا روی بازی ها تمرکز کنند."

البته ساتورو ایواتا شاید به صورت فیزیکی غایب باشد اما مرتبا با تیم ها در تماس است: "آقای ایواتا در تماس دائمی با تیم حاضر در لس آنجلس خواهد بود و بازخورد محصولاتی که در نمایشگاه ارائه شده را تحت نظر می گیرد."

منظور از "قسمت های دیگر تجارت" احتمالا بی ارتباط با مسئله ساخت بازی موبایل و پارک هایی با تم محصولات و کاراکترهای نینتندو نیست.

کنفرانس دیجیتالی نینتندو، سه شنبه 26 خرداد، ساعت 20:30 آغاز خواهد شد و انتظار می رود نینتندو محصولات بسیاری برای شگفت زده کردن کاربران اش داشته باشد.

الکترونیک آرتز از Need For Speed جدید رونمایی کرد

need_for_speed_2015-7-600x337

همانطور که چند روز پیش وعده داده شده بود، الکترونیک آرتز بالاخره از Need For Speed جدید رونمایی کرد و در حالی که انتظار می رفت پسوند خاصی برای آن انتخاب شود، استودیو Ghost Games تصمیم گرفته ریبوت کاملی از سری بسازد و نام عنوان ساخته شده را Need For Speed بگذارد. بدون پسوند و پیشوند یا شماره ای.

سال گذشته، الکترونیک آرتز مجموعی از بهترین کارمندان خود را از سراسر استودیوهای مرتبط با سری NFS جمع آوری کرد و استودیو Ghost Games را تاسیس نمود تا از این به بعد، توسعه سری تنها در دست یک استودیو باشد. به همین دلیل، سال 2014، الکترونیک آرتز هیچ نید فور اسپیدی عرضه نکرد.

اما عنوان جدید یک ریبوت کامل از سری محبوب NFS به حساب می آید که گویا همه چیز به ریشه های خود بازگشته. می توانید ماشین های خود را شخصی سازی کنید و از کوچکترین ذرات با بزرگترین قطعات را تغییر دهید. گفته شده این عنوان توسط Frostbite Engine که برای Star Wars: Battlefront مورد استفاده قرار گرفته ساخته می شود.

به هر حال، الکترونیک آرتز و Ghost Games محتوای زیادی برای رونمایی نداشتند و ترجیح دادند همه چیز را به کنفرانس الکترونیک آرتز در E3 موکول کنند.

Need For Speed در پاییز امسال برای پی سی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان منتشر خواهد شد. کنفرانس الکترونیک آرتز در E3، روز سه شنبه 26 خرداد، ساعت 00:30 بامداد برگزار می شود.

در زیر می توانید تصاویر و همچنین ویدیوی رونمایی از بازی را تماشا کنید.

need_for_speed_2015-1-600x337

need_for_speed_2015-2-600x355

need_for_speed_2015-3-600x337

need_for_speed_2015-4-600x337

need_for_speed_2015-5-600x355

need_for_speed_2015-6-600x355

need_for_speed_2015-7-600x337

تیزر جدیدی از Doom منتشر شد؛ رونمایی کلی در E3 انجام می گیرد

Capture13

بتسدا اخیرا تیزر کوتاهی از Doom منتشر کرده که تنها دو چیز در آن حاضر است: اسلحه ای قدیمی و دوست داشتنی و یکی از هیولاهای وحشتناک. بتسدا چند ثانیه ای از گیم پلی بازی را در این تیزر به نمایش می گذارد و باقی را به کنفرانس E3 خود موکول می کند.

امسال، بتسدا برای اولین بار در تاریخ E3 قرار است کنفرانس خبری برگزار کرده و تا به حال نمایش Doom جدید در آن تائید شده.

در همین حین وبسایت Doomworld که مخصوص طرفداران سری Doom است، تصاویر و ویدیویی منتشر کرده که منتسب به Doom قبلی است، عنوانی که تا سال 2013 در حال ساخت بود اما به علت کیفیت پایین و نامناسب کنسل شد و ساخت Doom جدید از آن به بعد آغاز گشت.

پس از غیبتی طولانی، نام Doom دوباره در فوریه سال 2014 توسط ناشر بازی، بتسدا مطرح شد. بتسدا وعده داد کسانی که Wolfenstein: The New Order را خریداری کنند، به بتای دوم دسترسی خواهند داشت.

سپس، Doom در E3 سال گذشته برای اولین بار به نمایش درآمد و خیال همه از بابت اینکه بازی بالاخره در حال تولید است راحت شد.

پیت هاینز از بتسدا در مورد ورژن قبلی Doom که باب پسندشان نبود می گوید: "یک ورژن ابتدایی از Doom 4، کیفیت و هیجان کافی که قرار بود id Software و Bethesda ارائه دهند و طرفداران Doom در سراسر جهان انتظارش را داشتند نداشت."

به غیر از Doom، انتظارات برای نمایش Fallout 4 هم بالا گرفته و طبق شواهد، اگر بتسدا کنفرانسی برگزار کند قطعا باید در آن خبری از Fallout 4 باشد.

تصاویر زیر برگرفته از ویدیوی بالا هستند که وبسایت DoomWorld منتشر کرده است و دنیایی خاکستری قدیمی را نشان می دهند، دوست داشته باشید یا نه، دیگر قرار نیست این تصاویر را در قالب بازی ببینیم:

doom_leaked_9

doom_leaked_11

doom_leaked_1

doom_leaked_2

doom_leaked_3

doom_leaked_5

doom_leaked_6

doom_leaked_7

doom_leaked_8

doom_leaked_10

doom_leaked_122

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • علی
    علی | ۳ خرداد ۱۳۹۴

    بعد سری mw و کربن نید فور اسپید درجا زده و پسرفت خداکنه این بترکونه در کل وقتی شخصیتهای واقعی قاطی فیلم میکنم و فیلم و بازی مخلوط میکنن میترکونه نمیدونم چرا سری های قبلی این کارو نکردن و همش گند زدن

  • مرتضی توسلی
    مرتضی توسلی | ۳ خرداد ۱۳۹۴

    همین nfs برای ما کافی هست امسال...فقط ای کاش drm نداشته باشه...وگرنه دست برادران ۳dm را می بوسیم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی