ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلتفرم آریا، ژست های حرکتی را به ساعت های هوشمند می آورد

در سال های اخیر رویکردهای متفاوتی در طراحی ساعت های هوشمند اتخاذ شده و برخی شرکت ها نظیر پبل استراتژی کنترل از طریق دکمه را در پیش گرفتند و برخی دیگر نظیر گوگل، با ارائه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

در سال های اخیر رویکردهای متفاوتی در طراحی ساعت های هوشمند اتخاذ شده و برخی شرکت ها نظیر پبل استراتژی کنترل از طریق دکمه را در پیش گرفتند و برخی دیگر نظیر گوگل، با ارائه پلتفرم Android Wear به مکانیزم های صوتی و تاچ علاقه نشان دادند.

حال اگر به دنبال گزینه سوم در این بازار هستید بهتر است شما را با آریا آشنا کنیم؛ نوعی ماژول افزونه ای که در کنار گجت های مبتنی بر Android Wear یا ساعت Pebble Time مورد استفاده قرار می گیرد و به شما امکان می دهد که با استفاده از ژست های حرکتی گجت خود را کنترل نمایید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

عملکرد ماژول آریا به این نحو است که حرکات مچ شما را تحت نظر می گیرد و در مواردی که دست دیگرتان آزاد نیست (مثلا مشغول نوشیدن هستید یا شی ای را در دست گرفته اید) به کمک تان می آید.

اما نکته مهم در رابطه با آریا این است که ماژول مورد بحث هنوز هم رونمایی نشده و طبق وعده تیم سازنده اش از چند هفته دیگر و در قالب دو نسخه معرفی گردد که یکی برای Android Wear است و دیگری برای Pebble Time.

نسخه ای که برای محصول پبل ساخته شده ارزان تر است و در حدود 69 دلار قیمت دارد. این ماژول مستقیما به ساعت پبل متصل می شود و برای این منظور نیازی به باتری یا ارتباط بلوتوثی نخواهد بود.

در مورد مالکان ساعت های مبتنی بر Android Wear هم باید بگوییم که با پرداخت 169 دلار می توانند ماژول مذکور را که مشتمل بر باتری، بلوتوث و امکانات لازم است، خریداری نمایید.

این نسخه همچنین شامل یک کیت توسعه نرم افزاری هم می شود و در اصل برای توسعه دهندگان ساخته شده و علاوه بر پلتفرم پوشدنی اندروید می توان آن را به گونه ای تنظیم کرد که در کنار دیگر پلتفرم های پشتیبانی کننده از دستگا های بلوتوثی نظیر سری Gear نیز کار کند.

قیمت تعیین شده برای این ماژول اندکی بالاست و به نظر نمی رسد که شمار زیادی حاضر به پرداخت این مبلغ شوند. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که سرنوشت این ایده در کیک استارتر چه می شود.

aria-wearable

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • محمدعلی
    محمدعلی | ۳ خرداد ۱۳۹۴

    خوشحل شدم گفتم کار یرانی هاست

  • Alireza
    Alireza | ۳ خرداد ۱۳۹۴

    پلتفرم سانسا هم هست که ژستهای خشونتی رو به ساعتهای هوشمند می آورد :دی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی