ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از اواخر ۲۰۱۶ تولید انبوه چیپ های ۱۰ نانومتری خود را آغاز می کند

کمپانی بلند آوازه ی سامسونگ اخیراً اعلام نموده که به زودی و تا پیش از پایان سال ۲۰۱۶ میلادی تولید انبوه پردازنده های ۱۰ نانومتری خود را آغاز خواهد نمود. ناگفته نماند تکنولوژی به کار ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

کمپانی بلند آوازه ی سامسونگ اخیراً اعلام نموده که به زودی و تا پیش از پایان سال ۲۰۱۶ میلادی تولید انبوه پردازنده های ۱۰ نانومتری خود را آغاز خواهد نمود. ناگفته نماند تکنولوژی به کار رفته در این چیپ ها همانطور که انتظار می رود در میزان مصرف انرژی شان، توانایی پردازشی آنها و البته ابعادشان اثری چشم گیر خواهد داشت.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پردازنده های ۱۰ نانومتری جدید کماکان بر مبنای ترانزیستورهای تحت تکنولوژی FinFET خود کمپانی کره ای که پیش از این در چیپست ۱۴ نانومتری اگزینوس ۷۴۲۰ استفاده شده بودند تولید خواهند شد.

سامسونگ تا کنون از اگزینوس ۷۴۲۰ در تلفن های هوشمند گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج استفاده نموده و بنچ مارک ها نشان می دهند که در حال حاضر این چیپست سریعترین چیپ به کار رفته در موبایل های اندرویدی محسوب می شود.

در همین راستا و طی رویداد ISSCC ۲۰۱۵ که اخیراً در سن فرانسیسکو برگزار شده شرکت کره ای از ویفر ۳۰۰ میلی متری تازه ای که بر مبنای تکنولوژی جدید این کمپانی تولید شده بود پرده برداشت، اتفاق مذکور نشان می دهد که کمپانی مورد بحث به احتمال زیاد پیش نیازهای پروسه ساخت چیپست های ۱۰ نانومتری را تکمیل نموده و از آمادگی کاملی برای ورود به فاز تولید انبوه بهره مند گشته است.

بر طبق همین گمانه زنی ها احتمالاً بسیاری از شرکت های دیگر برای بهره برداری از دستاورد جدید غول تکنولوژی کره ای شروع به برنامه ریزی کرده اند و حدس زده می شود در صورتیکه همه چیز طبق زمانبندی پیش برود اپل تمایل داشته باشد تا راهکار تازه ی تولید چیپست ها را در تبلت ها و تلفن های هوشمند مرتبط به سال ۲۰۱۷ خود استفاده نماید.

از سوی دیگر شنیده می شود بزرگترین رقیب سامسونگ در زمینه پردازنده ها یعنی TSMC نیز تست های مرتبط به تولید انبوه چیپ های ۱۰ نانومتریش را آغاز نموده تا بتواند این امر را به صورت کامل و در سال ۲۰۱۶ شروع نماید هر چند که تاریخ مسئله ی مورد اشاره هنوز به صورت دقیق مشخص نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • رضا
    رضا | ۵ خرداد ۱۳۹۴

    t760 mp8 کمی از ادرنو 430 قویتره . یک سر به سایت notebookecheck بزنید تمام گرافیک های موبایلی و لپ تاپی رو به لیست از بالا تا پایین گذاشته و به class نیز دسته بندی کرده ! ...

    tegra x1 از hd 4400 کمی قویتره ! و t760 mp8 هم کمی از aderno 430 . اون فریم بیشتری که 430 روی m9 داده بخاطر رزولوشن کمتر ام 9 هست وگرنه در Off screen فریم کمتر میده که رزولوشن برابر FHD هست.

  • xoder
    xoder | ۵ خرداد ۱۳۹۴

    انقدر دوست دارم یه میز کامپیوتری داشته باشم که زیر شیشه اش از این وفر های سیلوکنی باشه :دی : ( خودشم دوست دارم Intel 5960x باشه :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی