ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن هوشمند پروژه تانگو با همکاری گوگل و کوالکوام ساخته می شود

همانطور که پیشتر گفته بودیم، گوگل در پروژه تانگو دست به طراحی تبلت و تلفن هوشمندی زده که با استفاده از دوربین های خاص، تعدادی حسگر و نرم افزار می توانند مدلی سه بعدی از ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

همانطور که پیشتر گفته بودیم، گوگل در پروژه تانگو دست به طراحی تبلت و تلفن هوشمندی زده که با استفاده از دوربین های خاص، تعدادی حسگر و نرم افزار می توانند مدلی سه بعدی از فضای پیرامونی کاربر بسازند.

سخت افزار ویژه ای که برای این منظور تدارک دیده شده قادر است در هر ثانیه یک چهارم میلیون محاسبات ۳ بعدی را انجام داده و بطور زنده آخرین تغییرات را نیز در محاسباتش لحاظ نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شرکت کوالکام اعلام کرده در همکاری با پروژه تانگوی گوگل مشغول کار روی موبایل جدیدی است که از چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ بهره خواهد برد که دارای یک CPU هشت هسته ای و پردازنده گرافیکی آدرینو ۴۳۰ است.

تلفن مورد بحث به بازارهای عمومی ارائه نشده و تنها برای توسعه دهندگان و تولیدکنندگان دیوایس در نظر گرفته شده. این دستگاه در حقیقت همان موبایلی است که کوالکام به عنوان تلفن مرجع خود ساخته بود که حالا قابلیت های پروژه تانگوی گوگل نیز به آن اضافه شده اند.

گوگل در کنفرانس دیروز خود در مورد تبلت پروژه فوق هم اعلام کرد که این دستگاه از این پس روی فروشگاه گوگل برای همگان قابل تهیه خواهد بود. در این تبلت از چیپست Tegra K1 انویدیا استفاده شده و همان دستگاهی است که پیش از این با ۲ برابر قیمت فعلی در تعداد محدود به توسعه دهندگان عرضه شده بود.

در تبلت ۷ اینچی یاد شده علاوه بر حسگر تشخیص عمق و ۲ دوربین، از صفحه نمایش با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل در کنار ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است. قابلیت های ارتباطی دستگاه نیز به وایفای، بلوتوث، LE و 4G LTE خلاصه می شوند.

پروژه تانگو در اصل با الهام از «گروه تکنولوژی ها و پروژه های پیشرفته موتورولا» کلید خورد؛ همان گروهی که پشت پروژه آرا نیز بودند. گوگل در هنگام فروش موتورولا به لنوو ترجیح داد این بخش را برای خود حفظ کند که تصمیم درستی نیز به نظر می آید، چرا که قابلیت هایی همچون نقشه برداری ۳ بعدی و تلفن های ماژولار به زمینه های کاری گسترده اهالی مانتین ویو مرتبط تر بوده و تنها این شرکت است که می تواند چنین ایده های بلند پروازانه ای را به شکل محصولات تجاری توسعه داده و به بازار عمومی عرضه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۹ خرداد ۱۳۹۴

    ولله اگه بصورت واقعی کاربردی باشه یه انقلابه و من به سه شماره خریدمش ولی میترسم یه اسباب بازی مثل لیپ موشن باشه کلی پول رو ریختیم دور ..... باید کلی دمو ببینم ازش ایندفعه باور بشه

  • حمید
    حمید | ۹ خرداد ۱۳۹۴

    کلن دیجیاتو در کلش اف کلنز افتتاح شد...بیایید تا گسترشش بدیم.
    Digiato با پرچم ابی......منتظر حضور گرمتان هستیم.

  • mehran
    mehran | ۹ خرداد ۱۳۹۴

    Mehran883
    اگه نشد شماره اد كنيد تو تلگرام لطفا
    09398839682

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی