ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با اندروید M می توانید داده اپلیکیشن ها را به کارت حافظه MicroSD منتقل کنید

کاربران اندروید همواره علاقه داشته اند تا دیتای اپلیکیشن های خود را از حافظه ی موبایل به کارت حافظه جانبی انتقال دهند. اگرچه گوگل در فراهم آورن این قابلیت اندکی دیر عمل کرده اما به نظر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

کاربران اندروید همواره علاقه داشته اند تا دیتای اپلیکیشن های خود را از حافظه ی موبایل به کارت حافظه جانبی انتقال دهند. اگرچه گوگل در فراهم آورن این قابلیت اندکی دیر عمل کرده اما به نظر می رسد بالاخره در نسخه ی M، علاقه مندان به پلتفرم اندروید می توانند به راحتی داده و اطلاعات اپلیکیشن های خود را در میان حافظه های موبایل جا به جا نمایند.

این قابلیت که Adoptable نام دارد، در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل معرفی نشد اما گفته می شود در میان اسناد آنلاین مربوط به نسخه پیش نمایش اندروید M برای توسعه دهندگان، دیده شده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

قابلیت Adoptable به کاربر اجازه می دهد تا پس از نصب یک اپلیکیشن از گوگل پلی، داده های مروبط به اپ و همچنین خود فایل اصلی APK را به کارت حافظه انتقال دهد. لازم به ذکر است که برای انجام این کار، توسعه دهنده ی اپلیکیشن پیشتر باید چنین اجازه ای را صادر کرده باشد.

بیشتر کاربران قبلا البته قابلیت انتقال اپلیکیشن ها از روی حافظه موبایل بر روی حافظه جانبی را داشته اند و شاید برایتان جالب باشد که بدانید گوگل، خود اجازه ی این کار را نمی دهد اما برخی از تولید کنندگان موبایل ها، ویژگی مورد بحث را به اندروید اختصاصی شان اضافه می کنند.

با اندروید M ولی، این قابلیت به شکل بهتر و یک پارچه ای در اندروید پیاده سازی خواهد شد. در اسناد یاد شده، ذکر گشته که موبایل اندرویدی، با حافظه ی جانبی یا همان رم، رفتاری مشابه با حافظه اصلی تلفن همراه خواهد داشت و برای این منظور نیز، ابتدا آن را به شکل لازم پیکربندی می نماید. در چنین حالتی، این سوال مطرح می گردد که در صورت حذف کارت MicroSD از دستگاه در حال کار، باید شاهد چه عکس العملی از اندروید M باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • احمدM2
    احمدM2 | ۱۰ خرداد ۱۳۹۴

    " در چنین حالتی، این سوال مطرح می گردد که در صورت حذف کارت MicroSD از دستگاه در حال کار، باید شاهد چه عکس العملی از اندروید M باشیم. "
    احتمالا شروع میکنه بدو بیراه بگه ... :D

  • Mahdi Abedi
    Mahdi Abedi | ۱۰ خرداد ۱۳۹۴

    خسته نباشه
    این قابلیت تو اندروید 2.3 ( تا اونجا که من میدونم؛ شاید نسخه دیگ هم باشه ) بودش؛ حذفش کرده حالا دوباره به عنوان یه قابلیت میخواد بذارتش.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی