ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی Blocks، رندر و اطلاعات جدیدی را از ساعت هوشمند و ماژولار خود منتشر کرد

اگر به یاد داشته باشید، در مراسم CES 2015 در خصوص ساعت هوشمند کمپانی Blocks برایتان نوشتیم. بلاکز، که در اصل یکی از زیر مجموعه های شرکت بزرگ اینتل است، تلاش نموده تا طرح گوگل را ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

اگر به یاد داشته باشید، در مراسم CES 2015 در خصوص ساعت هوشمند کمپانی Blocks برایتان نوشتیم. بلاکز، که در اصل یکی از زیر مجموعه های شرکت بزرگ اینتل است، تلاش نموده تا طرح گوگل را در خصوص اسمارت فون های ماژولار، در ساعت های هوشمند پیاده سازی کند.

این شرکت یک نمونه ی اولیه را با خود به CES آورده بود که البته کار نمی کرد؛ از مشخصات کلی آن هم سخنی در میان نبود و کمپانی یاد شده صرفا اذعان داشت که توسط ماژول های مختلف که در اصل اجزای مختلف بند ساعت را تشکیل می دادند، می توان قطعات اسمارت واچ را ارتقاء داد.

به نظر می رسد مهندسان کمپانی بلاکز بلاخره توانسته اند ایده خود را عملی سازند. شرکت مذکور امروز در کنار به نمایش کشیدن یک رندر کامپیوتری جدید، اعلام نموده که محصولاتش از پردازنده های شرکت کوالکام استفاده خواهند کرد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شرکت یاد شده اعلام داشته که از پردازنده اسنپدراگون ۴۰۰ در ساعت هوشمند ماژولار خود بهره خواهد گرفت؛ پردازنده ای که البته در حال حاضر نیز در برخی از ساعت های هوشمند مبتنی بر اندروید ور، به کار گرفته شده است.

تفاوت بلاکز اما در ماژولار بودن ساعتش است؛ ماژول ها، در اصل بند ساعت را تشکیل خواهند داد و به راحتی می توانید بخشی از بند ساعت یا در واقع سخت افزار را ارتقا داده تا عملکرد بهتری در اسمارت واچ خود تجربه نمایید.

در نمایشگاه CES،‌ مدیران این شرکت اذعان داشتند که ماژول های مختلف در اصل قطعانی نظیر باتری اضافه، GPS، چیپ اتصالات مخابراتی، سخت افزار مورد نیاز برای پرداخت های الکتریکی و همچنین سنسور پایش ضربان قلب خواهند بود.

Blocks-core-module-electronics-Qualcomm-Snapdragon-400-SoC.0-w600

نکته قابل توجه بعدی اینکه ساعت هوشمند این کمپانی با اندروید آب نبات چوبی عرضه خواهد شد اما قادر است هم با محصولات اندروید به فعالیت مشغول گردند و هم با پلتفرم iOS سازگاری داشته باشد. حقیقت این است که ساعت های هوشمند معمولا نمی توانند با هر دو پلتفرم کار کنند و به شکل اختصاصی برای یک پلتفرم توسعه داده می شوند؛ در این میان ساعت های اندکی مانند محصولات Pebble چنین قابلیتی را دارند که اکنون ساعت ماژولار کمپانی بلاکز نیز به آنها اضافه خواهد شد.

هنوز سخنی از زمان عرضه ساعت ماژولار بلاکز در میان نبوده اما به نظر می رسد این کمپانی قصد دارد در تابستان جاری، کمپین هایی برای جذب سرمایه عمومی راه اندازی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

    به نسبت اون اوایل که معرفی شده بود خیلی تغییر کرده. اون موقع قرار بود از پردازنده های مبتنی بر معمای اینتل استفاده کنه و سیستم عاملش هم مبتنی بر لینوکس تایزن باشه ولی مثل اینکه کلا همه چیز عوض شده.

  • Google I/O 2015 = WWDC 2014
    Google I/O 2015 = WWDC 2014 | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

    هر وقت اسم پيبل ميشنوم خونم به جوش ميادش !!! دقيقا ايده خودم بودش !! نسل دومش هم دقيقا هموني بود كه ميخواستم بسازم !! لعنتي !!!
    اصلا هم خوب نشاختنش ! طراحيش بدرد لاي جرز طيوار ميخوره ساعت پيبل
    اين ساعتهاي ماژولار هم اكثرا فقط بندشون ماژولار هست كه اينطوري ساعت اپل هم ماژولار حساب ميشه :D

    • سوتابایت منتظر...
      سوتابایت منتظر... | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

      پیبل در مقابل اپل واچ شبیه اسباب بازی!!کنار هم شبیه طنزه!!

  • Google I/O 2015 = WWDC 2014
    Google I/O 2015 = WWDC 2014 | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

    براي ساعت و تبلت و گوشي ماژولار هم اگر قابليت تعويض نمايشگر نداشته باشد مفت نمي ارزد...
    چون من ميدانم و شما نميدانيد

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

      باد

  • Google I/O 2015 = WWDC 2014
    Google I/O 2015 = WWDC 2014 | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

    فرمول موفقيت ساعتهاي هوشمند را سالها پيش گفته بودم
    نمايشگر OLED
    ضربان سنج بسيار دقيق
    ارگونومي عالي
    قابليت تعويض بند راحت
    باتري بسيار عالي و يا راحتي باز و بسته كردن بند
    نرم افزارهاي فراوان و راحتي نسبشون
    اين موارد را با هم هر ساعتي داشته باشد خواهم خريد ولي فعلا فقط ساعت اپل اين موارد را دارد

  • Google I/O 2015 = WWDC 2014
    Google I/O 2015 = WWDC 2014 | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

    ياد استيو حابز بخير كه اسكات فورستال را مسعول نرم افزارهاش كرده بود و ios بي نظيري كه كمتر از ٧٠٠ مگابايت حجم داشت و سرعت بي نظيرش و كاركرد عاليش و طراحي عاليش
    من موندم جرا قدرت گوشيها رو گذاشتن روي ساعت هوشمند ! به نظرم ميتونست با بهينه كردن نرم افزار از سخت فزار پر مصرف پرهيز كنند و بجايش باتري بهتر ميشد

مطالب پیشنهادی