ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: هارد دیسک Silicon Power Armor A65

بسیاری از کاربران با مشکلاتی همچون سوختن هارد، پریدن اطلاعات یا مشکلات دیگری مواجه شده اند که اکثر آن ها از وارد شدن ضربه و شوک به هارد ناشی می شوند. گاهی هم پیش می ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

بسیاری از کاربران با مشکلاتی همچون سوختن هارد، پریدن اطلاعات یا مشکلات دیگری مواجه شده اند که اکثر آن ها از وارد شدن ضربه و شوک به هارد ناشی می شوند. گاهی هم پیش می آید که دستتان به لیوان آب کنار کامپیوتر می خورد و می ریزد روی هارد. آخرش هم نمی توانید اطلاعات رفته را برگردانید. در بهترین حالت اگر هاردتان دارای گارانتی باشد و مشمول شرایط آن شود، می توانید یک هارد جدید و بدون اطلاعات قبلی دریافت کنید.

از آنجا که روز به روز اهمیت اطلاعات افزایش می یابد، نمی شود به سادگی از کنار چنین مشکلاتی گذشت. هر روز تعداد کاربرانی که به سراغ هاردهای ضد ضربه و مقاوم در برابر نفوذ آب می روند، در حال افزایش است و به نظر می رسد که این نوع هاردها، راه حل نسبتاً مناسبی برای حفاظت اطلاعات هستند. اما آنقدر تنوع در بازار وجود دارد که کاربر موقع خرید دچار سردرگمی می شود.

سیلیکون پاور یکی از شرکت های فعال در حوزه انواع حافظه است و هارد دیسک های متنوعی به ویژه در مدل های ضد ضربه و ضد آب عرضه کرده است. جدیدترین هارد دیسک ضد ضربه و ضد آب این شرکت از سری Armor با نام A65 عرضه شده که دارای گواهینامه IP67 است و از طراحی ویژه ای بهره می برد. اگر قصد خرید هارد دیسک جدید دارید، شاید این مدل، گزینه مورد نظر شما باشد.

در ادامه مطلب با بررسی دیجیاتو همراه باشید.

طراحی

IMG_4747

هارد جدید سیلیکون پاور از سری Armor، از نوع هارد اکسترنال پرتال است. بنابراین می توانید بدون نیاز به آداپتور آن را به کامپیوتر وصل کنید. بسته بندی A65 ساده است؛ هارد زیر یک طلق درون جعبه مقوایی جا گرفته و چیزی هم همراهش نیست جز دفترچه راهنما و کابل اتصال USB.

IMG_4743

هارد بدنه ای پلاستیکی دارد و روی آن با پوششی مات از جنس لاستیک سیلیکونی پوشیده شده است که  این پوشش علاوه بر این که خاصیت ضربه گیری دارد، از سر خوردن هارد روی سطوح مختلف نیز جلوگیری می کند. سیلیکون مات و یک دست و ساده بودن طراحی هارد نیز به شما حس خوبی می دهد.

طبیعی است که به خاطر قرار گرفتن این پوشش ضخیم و ضد ضربه بودن هارد، A65 از ابعاد و وزن بیشتری نسبت به رقبای خود برخوردار باشد. وزن این هارد بسته به ظرفیتش بین 242 تا 272 گرم است و ابعادی برابر 143.4x86.7x20.7 میلی متر دارد.

IMG_4758

یک نوار پلاستیکی زرد رنگ در جلوی هارد قرار گرفته که در پشت آن، اطلاعاتی مثل شماره سریال و ظرفیت هارد حک شده است. این مدل تنها در رنگ زرد عرضه شده. چراغ نشانگر فعالیت هارد نیز در جلوی آن قرار گرفته استو

IMG_4757

در پشت هارد، بخشی از پوشش سیلیکونی برش خورده تا بتوانید موقع جا به جا کردن هارد، سیم را در آنجا قرار دهید. حال به نوع ارتباط هارد بپردازیم. این دستگاه از طریق درگاه USB که در جلویش قرار گرفته به کامپیوتر متصل می شود. برای دسترسی به درگاه USB باید پوشش آن را بردارید که کمی سخت است.

IMG_4744

در بعضی از هاردها، درگاه روی خود هارد اختصاصی است اما در این مدل درگاه خود هارد نیز از نوع USB است. بنابراین دو سر سیم رابط آن از نوع USB است که باعث می شود در صورت مشکل پیدا کردن کابل، بتوانید به راحتی کابل جدیدی برای آن تهیه کنید.

مدل دیگری از این مدل با نام Armor A65M عرضه شده که ویژه سیستم عامل مک است. این مدل از قابلیت های ویژه مک مانند ماشین زمان (Time Machine) و استفاده با فرمت +HFS پشتیبانی می کند. A65M در رنگ سفید و نقره ای عرضه شده است.

بنچمارک ها و عملکرد واقعی

1

در بنچمارک هایی که با استفاده از درگاه USB 3.0 گرفتیم، سرعت Write حدود 100 مگابایت بر ثانیه و سرعت Read حدود 120 مگابایت بر ثانیه برآورد شد که رضایت بخش است. تصاویر بنچمارک ها گویا هستند.

2

در عمل، این مقدار کمتر است و در صورتی که تنها یک فرآیند انتقال فایل داشته باشید، فایل ها با سرعت حدود 70 مگابایت بر ثانیه جا به جا می شوند که با بیشتر شدن تعداد فرآیندها، این مقدار کاهش می یابد. در آزمایش ما، ریختن چند فایل با حجم های مختلف، از 1 گیگابایت تا 70 گیگابایت که به طور همزمان در حال انتقال بودند و در کل حجمی برابر با 400 گیگابایت داشتند، 3 ساعت و 28 دقیقه طول کشید.

امنیت و مقاومت در برابر ضربه و نفوذ آب

IMG_4752

هارد دیسک A65، به عنوان «اولین هارد ضد ضربه و ضد آب دنیا با قابلیت پسورد گذاری در دنیا» معرفی شده که البته شما می توانید با نرم افزارهای مختلفی، خودتان هم این کار را انجام دهید. این مدل به همراه یک نرم افزار رمزگذاری رایگان Silicon Power HDD Lock Utility عرضه می شود که می تواند امنیت کامل فایل ها شما را تأمین کند. از اشکالات این نرم افزار می توان به عدم قابلیت بازیابی پسورد در صورت فراموشی اشاره کرد. بنابراین اگر رمز عبورتان را از یاد بردید، باید با اطلاعاتتتان هم خداحافظی کنید. شاید بهتر باشد به فکر استفاده از نرم افزارهای دیگری باشید.

IMG_4754

هارد دیسک Armor A65 سیلیکون پاور از نظر مقاوت در سطح بسیار بالایی قرار دارد. این هارد به استاندارد نظامی MIL-STD 810G مجهز است که یعنی سلامتی آن در صورت سقوط از ارتفاع 122 سانتی متری آن هم با 26 سطح تماس با محل برخورد، تضمین شده است. این مدل همچنین گواهینامه IP67 برای مقاوت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک را دارد. داشتن این گواهینامه یعنی هارد یاد شده می تواند تا 30 دقیقه در عمق 100 سانتی متری آب دوام بیاورد.

از دیگر امکانات مقاومتی این هارد دیسک می توان تجهیزات سخت افزاری ضد شوک آن را نام برد که در داخل هارد قرار گرفته اند و دلیل اصلی ابعاد بزرگ آن نیز همین است. A65 در برابر شوک الکتریکی نیز مقاوم است.

اما برسیم به مقاومت هارد. A65 پس از چند بار سقوط از ارتفاع 150 سانتی متری و غلط خوردن در خاک، و سپس 10 دقیقه شست و شو و قرار گرفتن در عمق 30 سانتی متری آب، جان سالم به در برد و مثل روز اول کار کرد. این هارد واقعاً جان سخت است و می تواند نگرانی های شما بابت از دست رفتن اطلاعاتتان را تا حد زیادی برطرف کند.

جمع بندی

IMG_4752

سیلیکون پاور با هارد دیسک A65 به خوبی توانسته سال ها تجارب مختلف خود در این صنعت را کنار هم قرار دهد و هاردی زیبا، پرسرعت و بسیار مقاوم بسازد. این مدل نسبت به هاردهای پرتابل معمولی ابعاد بزرگتری دارد و دلیلش هم سخت افزارهای ضدشوک و پوشش ضخیم سیلیکونی آن است اما مقاومت بالای این هارد ارزشش را دارد. چه چیزی از اطلاعات شما ارزشمند تر است؟

هارد دیسک Silicon Power Armor A65 با ظرفیت 1 و 2 ترابایت با گارانتی 3 ساله داده پرداز رایانه متین عرضه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (54 مورد)
  • zkalami
    zkalami | ۶ مهر ۱۳۹۸

    سلام این هارده خیلی خوبه امروز برای سومین باراین هارد رو خریدم بس ک ماشالا فایلام زیادن

    فقط یک مساله، روی برچسب متین روی محصول نوشته پورت های 500 میلی آمپر مناسب اتصال به تلویزیون نیست

    یکم زیر دیپلم اگه بخوام بدونم، اگه من بخوام این هاردو به تلویزیون وصل کنم چه باید کنم؟

  • mohammadjavad
    mohammadjavad | ۹ آذر ۱۳۹۴

    سلام دوستان. من بین Silicon Power Armor A65 و Adata HD720 موندم بنظرتون کودوم رو بگیرم؟

  • محسن کریمی
    محسن کریمی | ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

    من تو فکر بودم این هارد و بخرم بعد نظرات مردم تو امازون زیر این محصول داده بودن و خوندم پشیمون شدم از هر ۱۰ نفر می گفت هارد بعد از چند هفته خود به خود به مشکل خورده.

  • arf
    arf | ۳۰ خرداد ۱۳۹۴

    بچه ها هارد من یه شوک کوچلو وارد شد به بدنش که لامپش همون آبی میمونه قبلانا که لامپش قرمز میشد می تونستم ازش استفاده کنم الان موندم چی کار کنم درست شه این شوکی که بهش وارد شده از بدن خودم وارد شده یعنی شوک الکتریکی انسان هست که خیلی هم ضعیف هستن اگه کسی می تونه راهنمایی کنه ممنون میشم با تشکر arf

  • ماهان
    ماهان | ۱۵ خرداد ۱۳۹۴

    سلام یه سوال بین خریذن هارد Armor A80 و Armor A65 میخواستم ببینم کدوم بهتره ؟؟!!!
    حواهش میکنم کسی که اطلاع دقیق داره بهم بگه
    از لحاظ قیمت هم پرسیدم فقط 10 هزار تومن با هم تفاوت دارند و در کل هارد 2 ترابایتی ای 65 و ای 80 هم قیمت هستند
    لطفا بگیـــد کدومـشو بخرم؟
    من وسـترن داشتم سوخت.و خودمم یه مدت سوخته بودم ((: (چون کلی اطلاعاتم پرید و دپرس بودم)

    جون جدتون درست جواب بدید !! فدای همتون (‌آقای ساعدی اگه شما میتونید کمکم کنید) .. ..

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی