ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لپ تاپ بعدتان احتمالا از کلید فاصله با قابلیت لمسی برخوردار خواهد بود

کلید «فاصله یا spacebar» شاید پر استفاده ترین کلید روی کیبورد کامپیوتر شما باشد اما به تازگی خبر هایی می رسد که شاید باز هم استفاده ی بیشتری را برای این کلید به ارمغان آورد. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

کلید «فاصله یا spacebar» شاید پر استفاده ترین کلید روی کیبورد کامپیوتر شما باشد اما به تازگی خبر هایی می رسد که شاید باز هم استفاده ی بیشتری را برای این کلید به ارمغان آورد.

Synaptics یک کمپانیست که ترکپد لپ تاپ ها را طراحی می کند و به تازگی خبر از ایده ی بسیار جالب خود داده؛ شرکت یاد شده می خواهد از فناوری تاچ در کلید فاصله بهره گرفته و ژست های حرکتی بیشتری را به کلید مذکور بیاورد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

با اضافه شدن SmartBar می توانید ژست های حرکتی بیشتری را در اختیار داشته و در عمل، سرعت و کارایی خود را بالا ببرید. کمپانی Synaptics اذعان دارد با استفاده از اسمارت بار، کاربران می توانند تا پنج ژست حرکتی جدید را (بر اساس جایی که بر روی کلید فاصله کلیک می شود) در لپ تاپ و نوت بوک های خود تجربه کنند.

یکی از بهترین ویژگی های اسمارت بار، در اصل قابلیت انتخاب یا Select کردن متن با کشیدن انگشت روی متون است. (البته هم اکنون نیز می توانید این کار را با کلید های فیزیکی خود کیبردتان انجام دهید؛ در ویندوز کنترل و شیفت را با هم فشرده و فلش چپ یا راست را فشار دهید. در مک نیز با استفاده از کلید های آپشن و شیفت علاوه بر فلش چپ یا راست، به انتخاب کلمات بپردازید.)

synaptics-smartbar-630

قابلیت دیگری که البته شاید زیاد هم کاربردی نباشد، استفاده از انگشت ها برای زوم کردن در یک صفحه است؛ به این طریق که می توانید دو انگشت خود را بر روی کلید فاصله گذاشته و آنها را به طرفین بکشید. این قابلیت از جایی بی استفاده به نظر می رسد که ترکپد ها نیز معمولا از ویژگی مشابه برخوردار هستند.

از خود ژست های حرکتی مهم تر، ایده و نوع ساخت آن است؛ تصور کنید لپ تاپ های HP، لنوو و دل به اسمارت بار مجهز گردند، مشخصا خود این سازندگان نیز می توانند نرم افزار را توسعه داده و ژست های حرکتی کاربردی تری را برایش ابداع نمایند.

باید دید سازندگان نوت بوک ها می توانند با استفاده از SmartBar، پاسخی به ترک پد جدید اپل که از فناوری Force Touch بهره می برد دهند یا خیر. گفته می شود اولین محصولاتی که به فناوری مذکور مجهز هستند، در اواخر سال میلادی جاری به بازار خواهند رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • عـــامـر
    عـــامـر | ۱۴ خرداد ۱۳۹۴

    لذت تایپ کردن به اون محکم زدن اسپیس هستش :D
    اما ژست های حرمتیش باحال بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی