ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم اشتراک گذاری موقعیت در مسنجر فیسبوک بهبود یافت

فیسبوک از ارائه آپدیت جدیدی برای اپلیکیشن مسنجر خود خبر داد که امکان اشتراک گذاری موقعیت را در اختیار کاربرانش می گذارد. این آپدیت امکان قبلی را حذف کرده و در عوض روش ساده تری ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

فیسبوک از ارائه آپدیت جدیدی برای اپلیکیشن مسنجر خود خبر داد که امکان اشتراک گذاری موقعیت را در اختیار کاربرانش می گذارد. این آپدیت امکان قبلی را حذف کرده و در عوض روش ساده تری را برای اشتراک گذاری اطلاعات مکانی در اختیارتان می گذارد.

دو روز پیش خبر رسید که یک افزونه جدید کروم به نام Marauders Map قادر است با استفاده از اطلاعات موقعیتی قرار گرفته در پیام های متنی تان داخل اپلیکیشن پیام رسان فیسبوک، موقعیت شما را استخراج نماید.

البته این اتفاق در صورتی رخ خواهد داد که شما مجوزهای لازم برای دسترسی این اکستنشن به داده های مکانی تان را داده باشید، با این همه، باز هم نمی توان دریافت که چرا فیسبوک چنین سیستم پیچیده ای را برای اشتراک گذاری اطلاعات موقعیتی در داخل مسنجر قرار داده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

حالا اما، با آپدیت جدید فیسبوک، دیگر اطلاعات موقعیتی شما در داخل پیام هایتان قرار نمی گیرد (یا اصطلاحا اِمبِد نمی شود) و در مقابل لازم است که خودتان در صورت تمایل این کار را انجام دهید.

برای اشتراک گذاری موقعیت، لازم است که روی سه دکمه ای که در قسمت پایین اپلیکیشن قرار دارند اشاره نمایید و سپس موقعیتی که مد نظرتان هست را برای اشتراک گذاری انتخاب نمایید.

اما یکی از امکانات خوب این اپ آن است که از این پس می توانید موقعیتی را با دوستانتان به اشتراک بگذارید که با اطلاعات به دست آمده از GPS فرق دارند. برای مثال می توانید نقشه مربوط به مکانی را ارسال نمایید که رویداد خاصی در آن در حال برگزاری است یا اینکه هر نقطه جغرافیایی دیگری را که دوست دارید به عنوان موقعیت مکانی خود اعلام کنید.

علاوه بر این، امکانی برای شما فراهم شده که به دنبال مکان هایی از جمله رستوران بگردید و سپس نقشه ای را که رستوران را در خود نشان می دهد در ضمن پیام متنی خود با فرد مورد نظر برای وی ارسال نمایید.

البته فیسبوک همزمان با اعلام این خبر، تاکید داشت که اشتراک گذاری موقعیت مکانی صرفا به خواست کاربران صورت می گیرد و این اپلیکیشن زمانی که مورد استفاده قرار نمی گیرد به اطلاعات یاد شده دسترسی ندارد.

این تغییر در مقایسه با عملکرد سابق اپلیکیشن مورد بحث بسیار خوب به نظر می رسد و این را هم باید در نظر داشته باشید که همچون گذشته می توانید دسترسی برنامه به اطلاعات موقعیتی خود را به صورت کامل قطع نمایید.

به نظر نمی رسد که فیسبوک به این زودی ها قصد ارائه این آپدیت را داشته باشد، با این همه این شرکت اعلام داشته که ظرف سه ماه گذشته مشغول کار روی توسعه این سیستم بهبود یافته اشتراک گذاری موقعیت بوده است.

The-new-Facebook-Messenger-location-sharing-system (3)

The-new-Facebook-Messenger-location-sharing-system (1)

The-new-Facebook-Messenger-location-sharing-system (2)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • siavasha24
    siavasha24 | ۱۵ خرداد ۱۳۹۴

    کامنت بی ربطه !


    دوستان من سیانوژن مود نصب کردم روی گوشیم با کلی درد سر ولی موفقیت آمیز نصب شد. الان گوشی رو ریبوت میکنم هیچی نمیاد بالا....

    کسی میدونه چیکار باید بکنم؟
    galaxy ace gt-s5830i

مطالب پیشنهادی