ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بزرگ ترین کشتی هوایی دنیا در انگلستان ساخته می شود

کشتی های هوایی پس از فاجعه Hindenburg در سال 1937 میلادی محبوبیت خود را به میزان زیادی از دست دادند اما شرکتی در نظر دارد که با ساخت بزرگ ترین نمونه از آنها، این تکنولوژی را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

کشتی های هوایی پس از فاجعه Hindenburg در سال 1937 میلادی محبوبیت خود را به میزان زیادی از دست دادند اما شرکتی در نظر دارد که با ساخت بزرگ ترین نمونه از آنها، این تکنولوژی را از نو زنده کند.

این پرنده که Airlander 10 نام گرفته در اصل نوعی کشتی پرنده است که طولی به اندازه 91.44 متر دارد و ظرفیتش برابر با 37944.6 متر مکعب است.

Airlander 10 می تواند تا ارتفاع 20 هزار پایی بالا رفته و با سرعت 90 مایل بر ساعت حرکت کند. این وسیله توسط یک شرکت بریتانیایی به نام Hybrid Air Vehicles (به معنای وسایل حمل و نقل هوایی هیبریدی) ساخته می شود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Airlander نیز همچون بالون ها فاقد ساختار داخلی است و شکل خود را با گاز هلیومی حفظ کرده که پوسته ساخته شده از Vectran (نوعی فیبر محکم ساخته شده از پلیمر کریستالی مایع که در برابر برش و رطوبت مقاوم است) آن را پر کرده است.

این پرنده می تواند مانند یک هلی کوپتر از هر نقطه ای بلند شده و فرود بیاید و برای این منظور به هیچ زیرساخت اضافی یا خدمه مستقر روی زمین نیازی ندارد.

1284120078129294884

اما چرا باید شرکتی اقدام به ساخت وسیله ای کند که صرفا ابعاد بزرگی دارد و تکنولوژی آن به سال ها قبل باز می گردد؟ پاسخ روشن است، به خاطر پتانسل بالای آن برای حمل بار و محموله.

شرکت سازنده اظهار داشته که این وسیله می تواند تا 10 تن بار را برای مسافت 1500 مایل حمل کند. این پرنده همچنین قادر است بدون نیاز به خلبان پراز کند و به همین دلیل حتی می توان آن را بزرگ ترین پهپاد ساخته شده تا به امروز خواند.

طبق اعلام کمپانی سازنده، Airlander در صورتی که خدمه پروازی در آن حضور داشته باشند می تواند تا 5 روز به حالت شناور در هوا باقی بماند و در حالت بدون سرنشین نیز این بازه زمانی به 2 هفته افزایش خواهد یافت و در این بازه نیز نیازی به سوخت گیری مجدد نخواهد بود که از این ویژگی می توان در ماموریت های نظامی مراقبتی بهره گرفت.

ساختار این پرنده همانطور که می دانید از هوا نیز سبک تر است، با این همه باز هم امکانات مفیدی را در خود دارد که از آن جمله می توان به رادار تشخیص وضعیت آب و هوا برای دور زدن توفان های خطرناک اشاره کرد.

براساس گزارشات، این هواپیمای بدون سرنشین می تواند در آینده نزدیک انرژی مورد نیاز خود را از پنل های خورشیدی نیز دریافت کند و طبق اعلام شرکت سازنده، برای حرکت تنها به 20 درصد از سوخت مورد نیاز هواپیماهای معمولی نیاز خواهد داشت.

جالب است بدانید که شرکت HAV در اصل تصمیم داشت این پرنده را برای ارتش ایالات متحده آمریکا تولید کند (به همین خاطر در ویدئویی که در ادامه خواهید دید، نیروهای ارتش ایالات متحده آمریکا کار هدایت آن را برعهده دارند) با این همه، به خاطر کسری بودجه، در انگلستان ماند.

شرکت مورد بحث بعدها یک کمک 5 میلیون دلاری را از دولت بریتانیا دریافت کرد و حالا قرار شده که در اواخر امسال نخستین پرواز آزمایشی خود را انجام دهد.

بر همگان واضح و مبرهن است که کشتی های هوایی نمی توانند رقیبی جدی برای هواپیماها باشند و از طرفی نمونه های ساخته شده قبلی از آنها نیز سابقه خوبی ندارند، پس شاید بهتر باشد که شرکت سازنده در دیدگاه خود در این رابطه تجدید نظر نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۱ بهمن ۱۳۹۴

    اولا کشتی هوایی اینده هستند پتانسیل جا به جایی بار تا 500 تن رو دارند این برا هواپیما 250 تن بیشتر نیست دوما برای تحویل بار نیازی باند فرود ندارند در محل راحت تحویل میدند تا 15 سال دیگه صبا اینکه کجای روی زمین زندگی میکنید یکیشون رو خواهی دید ضمنان هزینه سفر یک دهم هست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی