ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپادها برای شناسایی متقلبان در آزمون ورودی دانشگاه های چین به پرواز در می آیند

در آزمون ورودی دانشگاه های چین که به زبان چینی گائوکائو خوانده می شود و سخت ترین آزمون دنیا لقب گرفته از پهپادها برای شناسایی دانش آموزان متقلب استفاده خواهد شد. مقامات شهری به نام Luoyang ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

در آزمون ورودی دانشگاه های چین که به زبان چینی گائوکائو خوانده می شود و سخت ترین آزمون دنیا لقب گرفته از پهپادها برای شناسایی دانش آموزان متقلب استفاده خواهد شد.

مقامات شهری به نام Luoyang که در استان هنان چین قرار دارد در نظر دارند که پهپادهای تازه ساخت ضد تقلب را در جریان آزمون دو روزه ورودی دانشگاه های این کشور به خدمت بگیرند که با حضور 10 میلیون دانش آموز چینی در سرتاسر سرزمین اژدهای سرخ برگزار می گردد.

در بسیاری از بخش های آسیا، دانش آموزان برای موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه ها فشار زیادی را تحمل می کنند. در این مناطق چنانچه فرد امتحان را با موفقیت پشت سر بگذارد می تواند وارد دانشگاه شود و اگر هم نتواند از این سد عبور کند معمولا یا باید در کلاس های کنکور شرکت کرده، یا شغلی برای خود دست و پا کند و قید دانشگاه رفتن را بزند یا اینکه یک سال دیگر برای برگزاری آزمون منتظر بماند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

متاسفانه برخی از شرکت کنندگان این آزمون گاهی اوقات از فرط استرس دست به خودکشی می زنند. در سال 2014 میلادی 79 مورد خودکشی در میان دانش آموزان دوره ابتدایی و دبیرستان چین گزارش شد که همگی به خاطر ترس و وحشت از گائوکائو دست به چنین کاری زده بودند.

تقلب پاسخ دیگری است که این افراد به فشار و استرس بالای امتحان ورودی دانشگاه ها از خود نشان می دهند منتها با این تفاوت که به جای نوشتن نکته های مهم و جواب ها روی دست و تکه های کاغذ، دانش آموزان چینی از تجهیزات پیشرفته ای برای این منظور بهره می گیرند که از آن جمله می توان به عینک های مجهز به دوربین، خودکارهای پِر  (جفت) شده با گیرنده های درون گوش و بسیاری راهکارهای عجیب و غریب دیگر شامل تی شرت های مجهز به تلفن و فرستنده های رادیویی اشاره کرد.

حال، سازمان رادیویی Luoyang اعلام کرده که بری مقابله با اقداماتی از این دست نوعی پهپاد ویژه طراحی کرده اند که در ارتفاع 499 متری بالای حوزه های آزمون به پرواز در آمده و به دنبال سیگنال های رادیویی تا فاصله 310 مایل آنطرف تر می گردند.

کنترل این پهپادها هم از طریق تبلت هایی انجام می گیرد که در اختیار مدیران و کارکنان حاضر در محیط برگزاری آزمون قرار گرفته. زمانی که این درون ها، سیگنال های رادیویی را در محدوده تحت پوشش خود شناسایی کنند، داده های مربوط به آنها را برای تبلت های یاد شده ارسال می کنند.

در مرحله بعد، اپراتورها سعی می کنند با هدایت پهپاد به سمت منشا این سیگنال ها، منبع آنها را تشخیص دهند و از آن زمان به بعد تنها چند دقیقه طول می کشد تا متقلبان دستگیر شوند. گفتنی است که این افراد با جرائم سنگینی روبرو شده و بعضا تحت پیگرد قضایی قرار می گیرند و علاوه بر این، به مدت سه سال هم از شرکت در این آزمون محروم خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • اسماعیل
    اسماعیل | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

    یعنی این 3 روزم بگزره راحت شیم....

    • V@hid$28
      V@hid$28 | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

      میشیم ... بدو که بعد کنکور از حوزه امتحانی اومدیم بیرون بریم گوشی رو بخریما..... من نمیدونم من دیگه حال و حوصله تحقیق برا خرید ندارم

      • اسماعیل
        اسماعیل | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

        اوکی ولی من باید یه زره تحقیق کنم

  • xoder
    xoder | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

    ساعت اپل خوبه ! با اون قابلیت کشیدن هرچیزی رو صفحه اش ! که رو صفحه نمایش اون یکی نمایش داده میشه کافیه کل بچه های کلاس ساعتو داشته باشن :))

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی