ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک: سخنرانی کنفرانس WWDC امشب، صرفا به مردان اختصاص ندارد

در حالی که تا برگزاری کنفرانس بزرگ توسعه دهندگان اپل زمان زیادی باقی نمانده، تیم کوک مدیر عامل این شرکت در مورد تعهداتش برای تنوع بخشیدن به نیروهای کاری خود به اظهار نظر پرداخته و اعلام داشته ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

در حالی که تا برگزاری کنفرانس بزرگ توسعه دهندگان اپل زمان زیادی باقی نمانده، تیم کوک مدیر عامل این شرکت در مورد تعهداتش برای تنوع بخشیدن به نیروهای کاری خود به اظهار نظر پرداخته و اعلام داشته که در نطق WWDC امسال، شاهد حضور زنان در سطوح مختلف خواهیم بود.

او که در جلسه معارفه روز یکشنبه برای برنامه بورسیه WWDC سخن می گفت اظهار داشت که تنوع بخشیدن به نیروهای کاری جزو «برنامه های آتی شرکت اپل است».

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

کوک که همواره به فقدان نیروهای خانم در صنعت تکنولوژی دنیا واقف بوده است اظهار داشت: «فکر  می کنم هرچه این تنوع بیشتر باشد، محصولات بهتری تولید خواهند شد.»

او ادامه داد: «معتقدم تا به امروز کار زیادی برای حضور زنان و ایجاد اعتماد به نفس در آنها برای مشارکت در این بخش انجام نداده ایم و به آنها در مورد جذابیت کار در صنعت تکنولوژی حرفی نزده ایم.»

کوک در مصاحبه ای که سال 2013 میلادی با وال استریت ژورنال داشت هم اینطور گفت: «زمانی که افراد به خاطر آنچه هستند مورد احترام و ارزش گذاری قرار می گیرند، این راحتی و اعتماد به نفس را احساس خواهند کرد تا آنچه در توانشان است را انجام دهند.»

زمانی که از کوک در مورد غیبت زنان در رویدادهای مهم اپل سوال شد، او جواب داد: «من کاملا با شما موافق هستم و شما امروز تغییر را مشاهده خواهید کرد.»

تنها خانم در جمع تیم مدیران ارشد اپل Angela Ahrendts است که سمت مدیر عاملی برند بربری را رها کرد تا به عنوان نایب رئیس ارشد خرده فروشی های اپل در سال 2013 منصوب شود.

از دیگر مدیران ارشد این شرکت می توان به لیزا جکسون نائب رئیس طرح های زیست محیطی و دنیس ینگ اشمیت نایب رئیس منابع انسانی آن اشاره نمود.

گفتنی است که اپل سال گذشته اقدام به انتشار گزارشی در این رابطه نمود و فاش ساخت که از میان 98 هزار کارمند آن در سرتاسر دنیا 70 درصد آقایان و 55 درصد سفید پوست هستند.

کوک در آن زمان گفت: «من به هیچ وجه از این آمار خشنود نیستم. این اطلاعات برای ما تازگی ندارند و تلاش های زیادی برای بهتر کردن آنها انجام دادیم. ما در حال پیشرفتیم و مصمم هستیم که ابتکا رعمل را برای بهبود تنوع نیروهای کاری مان درست مانند محصولاتمان به دست بگیریم.»

کوک حالا اعلام کرده که اپل تمرکز خود را روی دانش آموزان دختر قرار می دهد و قصد دارد همکاری اش را با دانشگاه هایی که در اصل برای تحصیل سیاه پوستان تاسیس شدند افزایش دهد.

گفتنی است که اپل 50 میلیون دلار را به مرکز ملی زنان و فناوی اطلاعات و همچنین کالج Thurgood Marshall اهدا کرد که یک موسسه غیر انتفاعی است و از دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های ویژه سیاهان حمایت می کند.

کوکل می گوید: آنطور که دکتر کینگ گفته مشکل سکوت آدم های خوب در برابر این مسائل است. او ادامه می دهد: من هر روز سعی می کنم مقابل به آینه بایستم و از خود سوال کنم آیا تلاشم را کرده ام؟ و اگر پاسخ منفی باشد، سعی می کنم بیشتر تلاش کنم.

اخبار مربوط به کنفرانس توسعه دهندگان اپل را به صورت زنده از دیجیاتو دنبال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (40 مورد)
  • مترسک
    مترسک | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

    زن یا مرد بودن فرقی نداره، مهم انسانیت و کمک به پیشرفت نوع بشره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی