ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدیدی از سامسونگ در زمینه نمایشگرهای تا شونده رویت شد

هیچ شکی وجود ندارد که سامسونگ به سختی سعی دارد محصولات رده بالای متفاوتی بسازد که با رقبای موجود در بازار متفاوت باشند، رقبایی همچون آیفون که از فروش و موفقیت بسیار بالایی برخوردارند و هر شرکتی تلاش و ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

هیچ شکی وجود ندارد که سامسونگ به سختی سعی دارد محصولات رده بالای متفاوتی بسازد که با رقبای موجود در بازار متفاوت باشند، رقبایی همچون آیفون که از فروش و موفقیت بسیار بالایی برخوردارند و هر شرکتی تلاش و آرزو دارد بتواند بخشی از سهم آن را برای خود تصاحب کند.

در همین راستا پتنت جدیدی از این شرکت کره ای بدست آمده که نشان می دهد احتمالا در نسل های آینده سری گلکسی نوت، شاهد نمایشگر تا شونده خواهیم بود، قابلیتی که در صورت به واقعیت پیوستن این دسته از محصولات، سامسونگ را از بقیه ی بازیگران حوزه تولید تلفن های هوشمند، کاملا متمایز خواهد ساخت.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این نخستین بار نیست که اطلاعاتی در مورد تلاش سامسونگ در این زمینه به گوش می رسد، چندی پیش نیز در مورد Project Valley خبر دادیم که هرچند در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، اما می دانیم که علاوه بر قابلیت تا شدن، از ۲ نمایشگر برخوردار بوده و با gesture های حرکتی می توان نمایشگرهایش را کنترل نمود. حتی نامگذاری پروژه فوق نیز (که معنی دره می دهد) در راستای قابلیت تا شدن از وسط آن انجام گرفته است.

پیش از این نیز در مورد علاقه سامسونگ به این نوع نمایشگر ها شنیده بودیم، برای نمونه Lee Chang-hoon معاون تیم استراتژی های بازرگانی Samsung Display در سال ۲۰۱۴ اعلام کرده بود که سامسونگ در اواخر ۲۰۱۵ یا اوایل ۲۰۱۶ قادر خواهد بود دستگاه هایی با نمایشگر های تا شونده به بازار عرضه کند.

بر اساس آنچه از تصاویر پتنت یاد شده بر می آید، نمایشگر های دوگانه محصول مورد بحث به دلیل بهره گیری از لولاهای پیشرفته ای که سامسونگ طراحی نموده قادر هستند از هر ۲ جهت باز و بسته شوند.

samsung-foldable-note

پنت فوق همچنین نشان می دهد شرکت کره ای این امکان را نیز درنظر گرفته که از طراحی و فرم نهایی مذکور در تبلت هایش هم استفاده نماید.

در حال حاضر بسیار زود است که بخواهیم در مورد استفاده از این ابداع در نسل بعدی فبلت پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۵ پیشبینی کنیم، دستگاهی که انتظار می رود در اوایل ماه سپتامبر میلادی (شهریور ماه) ارائه شود، اما با توجه به اینکه پتنت فوق زودتر از بقیه ثبت شده، می توان توقع داشت اولین نوع از دستگاه های مجهز به نمایشگر تا شونده نیز قبل از همه توسط سامسونگ به بازار ارائه گردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • JustME
    JustME | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    جاى گوشى اينجور صفحه هاى نمايش با لپ تاپ مخلوط شن نتيجه جالبى از آب در مياد.
    لولا و طراحى از سونى، ديسپلى از سامسونگ، باطرى رو هم بدن اپل جاگيرواگير كنه... لپ تاپ رو تا كنيم بزاريم تو جيبمون :-))

  • بهداد
    بهداد | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

    ببینید تعصب نداشته باشیم .... اگه یه محصول با این مشخصات بیاد که بازار رو میترکونه ... صفحه های بزرگی که براحتی درجیب جا میشن عالیه ...خسته شدیم از بس صفحه بزرگتر و بزرگتر بشن و حملشون سخت تر ....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی