ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کیبوردی با قابلیت استفاده به عنوان ویدیو پروژکتور

کمپانی تایوانی Sho U در آخرین نوآوری خود به نام KiBoJet، صفحه کلیدی ساخته که از یک ویدیو پروژکتور بسیار کوچک درونی برخوردار است. پیش از این، کیبوردهای هوشمندی در بازار وجود داشتند که از اندروید بهره برده و ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

کمپانی تایوانی Sho U در آخرین نوآوری خود به نام KiBoJet، صفحه کلیدی ساخته که از یک ویدیو پروژکتور بسیار کوچک درونی برخوردار است.

پیش از این، کیبوردهای هوشمندی در بازار وجود داشتند که از اندروید بهره برده و به پردازنده و سخت افزارهای مختلفی مجهز بودند، اما KiBoJet تنها یک ویدیو پروژکتور را به همراه پخش کننده نرم افزاری آن در اختیار کاربر قرار می دهد.

البته این به معنی محدود بودن کاربردهای کیبورد یاد شده نیست، چرا که می توان از درگاه HDMI آن برای اتصال مینی کامپیوترهایی همچون Intel Compute Stick استفاده نموده و تمام قابلیت های ویندوز ۱۰ را نیز در اختیار داشت.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پروژکتور کوچک این صفحه کلید قادر است تصاویر با عرض ۲۱ تا ۳۳ اینچ را با رزولوشن Full HD و روشنایی ۱۵۰ لومن تولید نماید. سطح روشنایی تولید شده موجب می گردد تا تصاویر در اکثر اوقات در محیط های داخلی قابل مشاهده باشند. محدودیت عرض تصاویر قابل پخش نیز از خصوصیاتی است که هنوز در حال توسعه قرار داشته و گمان می رود در آینده افزایش یابد.

هرچند کیبورد مورد بحث در آزمایش های عملی، قابل قبول ظاهر شده اما باید بخاطر داشت محصول یاد شده در حقیقت یک نمونه اولیه است که توسط سازنده به سرعت برای رونمایی در نمایشگاه ها آماده شده، در نتیجه جای امیدواری وجود دارد که نمونه نهایی از کیفیت به مراتب بالاتری برخوردار باشد.

از دیگر خصوصیات سخت افزاری این محصول می توان به بلوتوث، وای-فای و همچنین اسپیکرهایی با توان خروجی ۳ وات اشاره نمود، اما مهمترین خصوصیت آن را می توان تحمل ضربات سنگین دانست، به این معنی که فرقی نمی کند کاربر با چه فشاری به تایپ حروف بپردازد، در هر صورت تصویر تابانده شده توسط پروژکتور لرزش نخواهد داشت.

کیبورد KiboJet علاوه بر قابلیت استفاده به شکل مستقل و یا به عنوان یک کامپیوتر کامل (از طریق اتصال مینی کامپیوترها)، می تواند با استفاده از دانگل های Miracast به شکل ویدیو پروژکتوری برای تاباندن تصویر نمایشگر تلفن های هوشمند نیز مورد استفاده قرار گیرد، در نتیجه چنین دستگاهی با وجود درگاه های مختلف و قابلیت های خود برای کاربران متعددی سودمند بوده و قادر است گستره وسیعی از نیاز ها را تحت پوشش قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آیدین
    آیدین | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

    چرا مینی کامپیوتر خب چه اصراری دارین مگه کیس معمولی رو نمیشه اتصال داد ؟؟

مطالب پیشنهادی