ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل OSX EL Capitan را معرفی کرد

بدون صحبت از امکانات جدید نرم افزاری تازه‌ که توسعه دهندگان بتوانند در آن غرق شوند، عملا همایش توسعه دهندگان اپل معنایی نخواهد داشت. امروز اپل آخرین نسخه از سیستم عامل مک را معرفی کرد: ...

احمد شریف پور
نوشته شده توسط احمد شریف پور | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۳

بدون صحبت از امکانات جدید نرم افزاری تازه‌ که توسعه دهندگان بتوانند در آن غرق شوند، عملا همایش توسعه دهندگان اپل معنایی نخواهد داشت. امروز اپل آخرین نسخه از سیستم عامل مک را معرفی کرد: OS X El Capitan

و تمرکز این نسخه جدید بر دو موضوع خواهد بود: تجربه کاربری و کارایی.

کریگ فدریکی در حال حاضر درباره آخرین تغییراات نسخه جدید صحبت می کند و اولین موضوعی که مطرح می کند تغییرات اساسی است که در مرورگر سافاری اعمال شده است.

در نسخه جدید این مرورگر شما می توانید سایت های مورد نظرتان را به سادگی با درگ کردن آن ها به سمت چپ، در تب بار سنجاق کنید. همین طور می توانید از طریق نوار آدرس بفهمید که کدام تب در حال پخش فایل صوتی است و از همان جا آن را مستقیما ساکت کنید.

Safari-1

بعد از سافاری نوبت به سیستم جست و جوی  اسپات لایت می رسد که با توانایی درک پرسش هایی که به زبان طبیعی مطرح می شوند به روز شده است. مثلا می توانید بپرسید «اسنادی که در ماه ژوئن روی آن ها کار کرده ام» و اسپات لایت آن ها را برای تان می یابد. همچنین توانایی پاسخ به پرسش هایی در مورد وضعیت آب و هوا، سهام و بورس و نتایج بازی ها نیز به آن اضافه شده است.

همچنین اپ جدید Note به سیستم اضافه شده و رابط کاربری Mission Control‌هم برای مدیریت بهتر پنجره ها به روز شده است. اکنون قابلیت Split هم به این مجموعه اضافه شده است که صفحه نمایش را به دو قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را به یک اپ اختصاص می دهد.

Mission-Control-1

در زمینه کارایی هم اپل از اعداد و پیشرفت های بزرگی صحبت می کند. گفته می شود که اپ ها 1.4 برابر سریع تر اجرا می شوند و فایل های pdf هم 4 برابر سریع تر در Preview باز خواهند شد. اپل همچنین قابلیت Metal که پارسال برای iOS معرفی شد را هم به مک آورده است. Metal با استفاده از OpenGL‌ در رندرهای گرافیکی کارایی رندرها را تا ۴۰ درصد بهبود می بخشد.

Unreal-Engine

دمویی زیبا از موتور رندر Unreal Engine به همراه یادداشتی از سوی Epic Games نیز ارایه شد که اعلام می کرد کارایی رندرها تا ۷۰ درصد افزایش یافته است. بازی های ویدیویی همیشه شهروندان درجه دوم مک بوده اند اما شاید به کمک Metal این وضعیت عوض شده و توسعه دهندگان زمان و منابع بیشتری را به انتقال بازی های شان به پلتفرم دسکتاپ اپل اختصاص دهند.

OSX-Fall

OS X El Capitan امروز در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت و در پاییز به عنوان یک به روز رسانی رایگان در دسترس تمام کاربران خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Divan Greedy (Aj Lee)
    Divan Greedy (Aj Lee) | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

    مثلا می توانید بپرسید «اسنادی که در ماه ژوئن روی آن ها کار کرده ام» و اسپات لایت آن ها را برای تان می یابد ؟؟ خیلی شبیه سرچ ویندوز 10 و کورتانا نیست با این تفاوت که لازم نیست حتمن تایپ کنی ، می تونی بپرسی از کورتانا /

  • Sav
    Sav | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

    خوب خوشبختانه با امکانات جدید کمی همراه بود و حداقل از این نظر شبیه Snow Leopard هستش.:دی
    امیدوارم از باقی جهات هم شبیهش باشه.

  • َA200
    َA200 | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

    دوستان، کسی میتونه من رو راهنمایی کنه چطور میتونم در کنار او اس اکس ، ویندوز هم نصب کنم؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی