ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرویس استریم موسیقی اپل رسما معرفی شد

پس از شایعات بسیار، بالاخره اپل لحظاتی پیش و در کنفرانس توسعه دهندگانش (WWDC 2015) بطور رسمی ورود خود به جدال ارائه دهندگان سرویس استریم موسیقی را اعلام کرد. این کمپانی که پیش از این ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۰:۱۱

پس از شایعات بسیار، بالاخره اپل لحظاتی پیش و در کنفرانس توسعه دهندگانش (WWDC 2015) بطور رسمی ورود خود به جدال ارائه دهندگان سرویس استریم موسیقی را اعلام کرد.

این کمپانی که پیش از این با ارائه آیپد و آیتیونز انقلابی در دنیای موسیقی دیجیتال ایجاد کرده بود، حالا در حال تلاش برای رساندن خود به خط مقدم مسابقه ای است که ارائه دهندگان سرویس استریم موسیقی به راه انداخته اند.

تیم کوک روی صحنه این کنفرانس با اشاره به سابقه طولانی رابطه بین «اپل» و «موسیقی» اعلام کرد که موسیقی در این مدت شاهد تغییرات عمیقی بوده و ما در برخی از آنها نقش داشتیم. وی در ادامه افزود اپل در سرویس جدیدش قصد دارد دانلود موسیقی، استریم رادیو و استریم موسیقی را به یک اپلیکیشن واحد بیاورد. Apple Music همچنین قرار است همانند دیگر گزینه های موجود قادر باشد با تشخیص سلایق کاربر، موسیقی های دیگری که با آن تطابق داشته باشند را نیز پیشنهاد دهد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

سرویس استریم موسیقی اپل با هزینه ۹.۹۹ دلار در ماه ارائه خواهد شد، همچنین این امکان نیز وجود دارد که تا ۶ نفر با پرداخت حق عضویت ماهانه ۱۴.۹۹ دلار و تحت عنوان حساب خانوادگی به طور مشترک به استریم موسیقی روی ابزارهای خود بپردازند که البته ۳ ماه اولیه عضویت نیز رایگان در نظر گرفته شده است.

اپل در مورد زمان آغاز به کار سرویس موسیقی اش تاریخ ۳۰ ژوئن را اعلام کرده که مصادف با ۹ تیر خواهد بود، اما کاربران اندروید لازم است تا پاییز برای ارائه اپلیکیشن این سرویس روی پلتفرمشان صبر کنند.

اپل در ابتدا تلاش داشت هزینه اشتراک ماهانه را رقمی بین ۵ و ۸ دلار تعیین کند، اما موفق نشد همکاری فعالان صنعت موسیقی را در این زمینه جلب کند، در نتیجه سرویسی که این شرکت در حال حاضر ارائه می کند از نظر هزینه و تنوع انواع اشتراک تمایز خاصی با بقیه نمونه های موجود در بازار ندارد. اپل اما اعتقاد دارد قابلیت های ارائه شده در Apple Music و محتوی اختصاصی که قرار است روی آن ارائه شود برای کنار زدن رقبا کافی خواهد بود.

اهالی کوپرتینو در این راستا iTunes Radio را از نو ساخته و همکاری هنرمندان بسیاری را برای ساخت برنامه در این سرویس جلب کرده که از جمله آنها می توان به Dr. Dre, will.i.am, Pharrell و Drake اشاره نمود. این شرکت همچنین از افراد با تجربه ای همچون Zane Lowe (مجری خبرگزاری دولتی انگلستان) برای ساخت کانال های این رادیو کمک گرفته شده است.

همچنین گزارش هایی نیز منتشر شده که Jimmy Iovine، شخصی که رهبری بخش موسیقی اپل را بر عهده دارد تلاش کرده قراردادهایی با هنرمندان مشهور همچون Kanye West به امضا برساند تا آثارشان بطور اختصاصی و فقط بر روی سرویس اپل منتشر گردد، اما اپل در این زمینه رقابت را به Tidal باخت، سرویس مشابهی که توسط Jay Z و مجموعه ای از موزیسین های مشهور اه اندازی شده.

اولین ایستگاه رادیویی اپل BeatsOne نام داشته و در ۱۰۰ کشور ارائه خواهد شد. این کانال قرار است در تمام ساعات روز به پخش موسیقی پرداخته و از مجری گری افرادی همچون Zane Lowe ،Ebro Darden و Julie Adenuga بهره ببرد و مشترکان نیز قادر هستند هر تعداد که تمایل داشته باشند به رد کردن موسیقی درحال پخش اقدام کرده و به آهنگ بعدی بروند.

Eddie Cue از کارکنان اپل می گوید موسیقی های پیشنهاد شده توسط این سرویس تنها توسط الگوریتم های کامپیوتری تهیه نمی شوند، بلکه گروهی از متخصصین این شرکت در تدوین آنها نقش دارند که این مشابه روندی است که سرویس موسیقی Beats در آغاز فعالیت خود در پیش گرفته بود.

apple_music_screenshots.0

اپل در این کنفرانس قابلیت تازه ای را نیز به نام Connect معرفی نمود که با استفاده از آن هنرمندان می توانند به آپلود موسیقی، عکس و پیغام های خود و اشتراک گذاری آن با طرفدارانشان بپردازند. در حقیقت می توان Connect را یک وبلاگی دانست که طرفداران خواهند توانست به عضویت آن درآمده و نظرات خود را به شکل پست های مجزا در آن منتشر نمایند. لازم به یادآوریست مشابه همین قابلیت را Tidal نیز به عنوان موارد پشت صحنه به کاربران خود ارائه می کند.

Drake که برای معرفی این قابلیت روی صحنه آمده بود به ذکر خاطره ای پرداخته و گفت سوالی که همیشه در سنین کودکی ذهنش را درگیر کرده این بوده که آیا کسی از کانادا می تواند در دنیای رپ تبدیل به مهره بزرگی شود؟ حالا خوشبختانه تکنولوژی به کمک چنین افرادی آمده افرادی همچون Drake که به گفته خودش ۵ سال پیش به تازگی وارد عرصه موسیقی شده بوده، حالا می تواند در اوج شهرت مستقیما با مخاطبین خود در ارتباط باشد، ارتباطی که پیش از این هرگز به این راحتی نبوده است. هنرمند یادشده همچنین اذعان کرد آلبوم آینده خود را بر روی Connect منتشر خواهد نمود.

سرویس جدید اپل از قابلیت تعامل با Siri نیز برخوردار بوده و می توان از طریق دستیار صوتی اپل برای پخش آهنگ های مورد نظر کمک گرفت. علاوه بر آن اجرای دستورات کلی تر نیز امکان پذیر است، مثلا می توانید از Siri بخواهید بهترین موسیقی تابستان سال ۱۹۸۲ را برایتان پخش کند.

سوال بزرگ این است که آیا اپل برای برنده شدن در این بازار نیاز به متمایز کردن خود از بقیه دارد یا خیر. شرکت ساکن کوپرتینو در حال وارد شدن به بازاریست که در آن، اسپاتیفای مدت هاست که توسط کاربران شناخته شده و توانسته سلطه خود را گسترش دهد. این سرویس اکنون بیش از ۶۰ میلیون کاربر داشته که ۱۵ میلیون آنها به شکل ماهانه اشتراک پرداخت می کنند و از طرف دیگر اپل اکنون بیش از ۸۰۰ میلیون دلار پول کاربران را در حساب های خود نگه داری می کند؛ پولی که هر لحظه کاربر از طریق آن می تواند دست به خرید اپلیکیشن، موسیقی، بازی و... بزند. با این شرایط، اپل اکنون می تواند بزرگ ترین رقیب واقعی برای اسپاتیفای محسوب گردد.

این شرکت تلاش می تواند کاربرانی که به تازگی آی دیوایس می خرند را به سوی امتحان نسخه ی رایگان سرویس استریم موسیقی ترغیب نماید و به همین شکل، در این بازار و مقدار کاربرانش تحولی ایجاد نماید. به این طریق کاربرانی که قبلا تمایلی نداشته اند نگاهی به سرویس های استریم موسیقی داشته باشند نیز بدشان نخواهد آمد یک بار هم که شده آن را مورد بررسی قرار دهند.

cd

James McQuivey، محقق سازمان Forrester می گوید: «اپل دیر وارد این تجارت شده؛ علت نیز تصورات غلط و همچنین تنفر استیو جابز از سرویس های استریم موسیقی بوده اند. اکنون دیگر دانلود موسیقی برای کاربری که می خواهد همواره به اینترنت متصل باشد معنایی نداشته و صرفا وقتگیر است.»

Jimmy Iovine، یکی از مدیران سابق بیتز موزیک و مسئول جدید اپل موزیک می گوید: «اپل موزیک به معنای واقعی کلمه به کمک هنرمندان خواهد آمد. موسیقی آنلاین، در این اواخر تبدیل به یک آشفته بازار کامل از اپ ها، سرویس ها و وب سایت ها شده بود. اپل موزیک می تواند به این آشفتگی سر و سامان داده و برای همیشه بهترین های این صنعت را در اختیار علاقه مندان قرار دهد؛ در این راه مشخصا عشاق موسیقی نیز قدردان اپل خواهند بود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • iArash
    iArash | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    دوستان اندرویدی چقدر دلشون پره :))
    واسه ی شمام عره میشه دیگه ناراحت چی هستین دیگه ؟
    ویندوزیام که باید صبر کنن تا هولو لنز بیاد چون واقعا فوق العادست ولی قبل از اینکه بیاد ...
    چون خود ویندوز که اگر قرار باشه به همه چیز بگیم کپی از ریشه کپیه تا به اینجا ولی به نظر من که مشکلی نداره چون خیلی چیزا لازمه واسه ی تکامل یک سیستم عامل و همیشه کپی حساب نمیشه، اما توی اندروید یکم ماجرا فرق میکنه و دقیقا یک قابلیت رو با یک اسم بسیار مشابه از جایی که ایده گرفته به اسم خودش قرار میده که معمولا کار درستی نیست ...
    توی کنفرانس دیشبم باحال ترین جاش زمانی بود که درصد آپدیت های آی او اس ۸ با اندروید مقایسه شد :))))

  • AmirReza
    AmirReza | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    آقا مباک باشه سرویس استریم موسیقی اپل
    آقا اصن اشتراک 10 دلار ماهانش هم مهم نیس اونم مبارک باشه
    این که میگه این سرویس دنیای موسیقی رو متحول کرد رو کجای دلم بذارم :|

  • Google I/O 2015 = WWDC 2014
    Google I/O 2015 = WWDC 2014 | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    https://developer.apple.com

  • امیرپارسا
    امیرپارسا | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    این زمانه ی بی های و هوی لال پرست
    خوشا به حال کلاغان قیل و قال پرست
    .
    شبتون بخیر
    صبح ماییم و هزاران بدبختی
    الانم شما باشید و دلخوشی و سرور از برطرف شدن عقد هاتون از اپل!
    البت بعضیا!
    ؛)

    • امیرپارسا
      امیرپارسا | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

      ببخشید
      در این زمانه...
      ؛)

      • R3D
        R3D | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

        جدا از شوخی خودم این مقوله کپی کردن و ... رو اصلا قبول ندارم مثل این میمونه که وقتی فورد T1 اولین ماشین رو ساخت بقیه برای اینکه کپی نکنن از فرمون باید افسار بزارن جاش!ولی نشون داد که این طرز فکر که اپل همیشه خلاق بوده و بقیه مقلد غلطه.همه ی شرکتا مثل هم هستن.این رقابتشونه که تکنولوژی رو به اینجا رسونده که برترین کمپانی ها و برند ها مربوط به حوضه ی تکنولوژین.

        • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
          آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

          آخه ایشون خودش اولین ایراد گیر کپی کردن بود.
          آقای عزیز مرغ مرغ میکردی اپل عزیزت طوطی در اومد که!

        • AmirReza
          AmirReza | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

          مثه این میمونه بگیم چون اپل گوشی هوشمند زد دیگه کسی نباید بزنه :|
          اونجوری بخوایم حساب کنیم که او اس 10 و مکینتاش خودشون یه کپی بزرگ هستن

  • Rivekan (کاپتان جرارد تا ابد توی قلبم جا داری)
    Rivekan (کاپتان جرارد تا ابد توی قلبم جا داری) | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    دوستان بیاییم انصاف داشته باشیم
    اپل امشب کپی های خوبی از روی اسپاتیفای، فیلیپ برد، ویندوز، اندروید،نوت 2 و... داشت اما چیزی که مشهوده اینه که دیگه دوران جابز بر نمیگرده، معرفی دوایس جدید یا قابلیت هایی ک باعث حیرت همه بشه دیگه نباید انتظار داشت مخصوصا با این دنسر ها

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی