ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استاندارد USB Type-C به این زودی ها در موبایل های سونی به خدمت گرفته نمی شود

مدتی می شود که واحد موبایل سونی در تایپه در مورد پشتیبانی موبایل ها و تبلت های آتی این شرکت از استاندارد USB Type-C در حال تفکر و بحث و تبادل نظر است. این کمپانی قطعا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

مدتی می شود که واحد موبایل سونی در تایپه در مورد پشتیبانی موبایل ها و تبلت های آتی این شرکت از استاندارد USB Type-C در حال تفکر و بحث و تبادل نظر است.

این کمپانی قطعا استفاده از تکنولوژی مذکور را در نظر دارد با این همه، در حال حاضر هیچگونه برنامه ای برای کاربرد آن ندارد.

براساس گفته تاکشی نیتا، یکی از مدیران دفتر پروژه توکیو سونی موبایل، USB Type-C امکانی است که ارزش گنجانده شدن در محصولات موبایلی آتی را دارد با این همه، صنعت به زمان بیشتری برای مهاجرت کردن به این پورت جدید نیاز دارد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

نیتا که به طور مشخص در مورد محصولات موبایل و پرچمدار Xperia Z3+ سخن می گفت اظهار داشت که علیرغم کوچک بودن فرم نهایی سوکت دو طرفه USB Type-C، این فناوری سهمی در اهداف کوتاه مدت سونی برای تولید تلفن های هوشمند باریک تر و سبک تر نخواهد داشت.

در مقابل این شرکت تمرکز خود را روی کاهش ضخامت ماژول های دوربین و قطعات نمایشگر قرار می دهد تا به هدف های خود در این راستا دست پیدا کند.

اما USB Type-C علاوه بر اینکه سرعت بالاتری در انتقال داده ها دارد و پورت آن نیز به صورت دو طرفه قابل استفاده است، برق را به شکلی بهینه تر به دستگاه انتقال می دهد و طیف گسترده تری از خروجی های ویدئو از جمله DisplayPort و HDMI را پشتیبانی می کند.

usb-type-c-3-710x399 (1)

دستگاه های دارای این پورت از جریان های برق 1.5 یا 3 آمپر 5 ولت پشتیبانی می کنند که به مراتب بالاتر از چند صد میلی آمپری است که توسط پورت های قدیمی منتقل می گردد.

این بدان معناست که شارژ دستگاه های موبایل با استفاده از لپ تاپ سریع تر انجام می گیرد و حتی می توانید محتوای نمایشگر آنها را از طریق پورت HDMI روی تلویزیون خود مشاهده نمایید (البته به این شرط که هر دوی آن دستگاه ها از پورت های Type C پشتیبانی کنند که شاید توجیه سونی برای دست نگه داشتن هم همین مساله باشد).

گفتنی است که استاندارد USB جدید پیشتر در برخی از لپ تاپ ها و تلفن هوشمند N1 نوکیا نیز ارائه شده بود. گوگل هم اعلام کرده بود که برای گنجاندن این استاندارد در کروم بوک و تلفن های همراه اندرویدی کاملا مصمم است.

سونی نیز احتمالا در آینده از این پورت در محصولات جدیدش بهره می گیرد اما آنطور که از سخنان مدیران این شرکت می توان حدس زد انتظار نمی رود که در آینده نزدیک شاهد استفاده از این پورت در محصولات آن باشیم.

اینکه سونی نمی خواهد در راس تکنولوژی USB قرار بگیرد اهمیت بالایی دارد، اما شاید حق با ژاپنی ها باشد و بهتر است که فعلا روی بخش های دیگری تمرکز کرده و منتظر فراگیر شدن هر چه بیشتر این استاندارد بمانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • عـــامـر
    عـــامـر | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

    قطعا این نوع usb مزایا خاص خودش از قبیل شارج بهینه تر و سرعت بهتر انتقال دیتا رو داره اما خب قطعا باید فراگیرتر بشه تا شرکتا بخوان ازش استفاده کنن اما این فراگیری از‌کجا شروع میشه رو نمیدونم باید منتظر شد و دید

  • Alireza
    Alireza | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

    واقعا اینطور کارها جرائت میخواهد ، و شرکت هایی مثل اپل جرائت انجام اش رو دارن.

    به نظر من اینکه یک پورت کار چند پورت مختلف رو انجام بده ، خیلی عالیه به خصوص برای گوشی ها.

    • BOZORG# ابدی
      BOZORG# ابدی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

      جرات نمیخواد یه اکوسیستم از محصولات به هم پیوسته میخواد که اپل توش مهارت داره

  • BOZORG# ابدی
    BOZORG# ابدی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

    میتونه علتش این باشه که برای ضد اب بودنش مشکل پیش میاد؟ چون فک کنم بتازگی تونسته بود سوکت usb رو ضد اب کنه . البته شایدم ربطی نداشته باشه ولی چند روز پیش دقیقا داشتم به همین فک میکردم که ممکنه سونی دیرتر از بقیه usbc رو برای گوشی هاش قرار بده

  • عیسی
    عیسی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

    وفتی هنوز جا نیفتاده لازم نیست روش سرمایه گزاری کنه ....

    ولی این مدل USB Type-C در آینده خیلی خیلی فراگیر می شه

  • احمد
    احمد | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

    ماشالا خانوم موسوی؛ 3پست آخری عالی بوده
    خسته نباشید

مطالب پیشنهادی