ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپراتور ژاپنی NTT DoCoMo به کاربران در مورد داغ شدن بیش از حد اسنپدراگون ۸۱۰ هشدار می دهد

اسنپدراگون ۸۱۰ بسیار داغ می شود. نه اینطور نیست این چیپست دمایی عادی دارد. داغ می شود. داغ نمی شود. این حکایت یکی از به روز ترین و البته جنجالی ترین محصولات کوالکام است که ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

اسنپدراگون ۸۱۰ بسیار داغ می شود. نه اینطور نیست این چیپست دمایی عادی دارد. داغ می شود. داغ نمی شود. این حکایت یکی از به روز ترین و البته جنجالی ترین محصولات کوالکام است که در کنار تعریف و تمجیدها، بسیاری نیز معتقدند مشکلات مشخص و معینی دارد که بر روی کارایی اش و همچنین کارایی محصولاتی که در آنها به کار رفته اثر می گذارند.

البته تا به امروز به به نظر می رسید خود کوالکام توانسته تا حدی مسائل یاد شده را برطرف نماید، ضمن اینکه سازندگان موبایل ها هم هر یک راه حل های ویژه ی خودشان را برای گذر از دردسر پیش تر یاد شده و خنک نگه داشتن قدرتمند ترین اسنپدراگون کنونی بازار پیاده سازی کرده اند.

اما در سوی دیگر و درست زمانی که شواهد نشان می دادند داستان درام اسنپدراگون ۸۱۰ به خط آخرش رسیده، ابر اپراتور ژاپنی NTT DoCoMo با پوسترهایی تازه، ضعف داغ شدن این چیپست را در فروشگاه های خودش به کاربران گوش زد نموده و به آنها توصیه هایی ویژه در رابطه با همین موضوع کرده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اپراتور مذکور سه موبایل اکسپریا زد ۴ سونی، شارپ Aquos Zet و Fujitsu Arrows NX که هر سه به اسنپدراگون ۸۱۰ تجهیز شده اند را هدف قرار داده و به کاربران شان در مورد خطرات احتمالی ناشی از داغ شدن بیش از حد این محصولات و چیپست و به کار رفته در درون آنها اخطار داده است.

warning-810-840x588

پوسترهای NTT DoCoMo برای پیشگیری از داغ شدن بیش از حد و افزایش طول عمر اسمارت فون های مجهز به اسنپدراگون ۸۱۰ توصیه می کنند:

  • به صورت دوره ای موبایل را خاموش کنید.
  • موبایل را در حین شارژ شدن خاموش نگه دارید.
  • به صورت منظم از داده های خود بک آپ بگیرید.
  • از اتکای بیش از حد به موبایل برای امور مختلف خود داری کرده و برای برخی نیازهای خود به سراغ تبلت و کامپیوتر شخصی بروید.

آنطور که شواهد نشان می دهند NTT DoCoMo به شدت نگران سابقه ی بد آخرین مدل چیپست کوالکام است و تلاش دارد از مشکلات احتمالی و دردسرهایی که می توانند گریبان گیر کاربران و البته خودش شوند جلوگیری نماید و ظاهراً اهمیتی ندارد کمپانی تولید کننده چقدر برای از بین بردن این سابقه بد تلاش نموده زیرا هنوز نتوانسته اعتماد ها را جلب نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • رامین
    رامین | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

    به نظر من زیاد شلوغ کرده. کسانی که ام۹ دارن اینقدر گرفتارن؟موبایلشون و دوره ای خاموش میکنند؟ یا خاموش شارژ میکنند؟
    زیاده روی کرده

  • محمد
    محمد | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

    طرف بره کلی پول بده به اصطلاح پرچم دار بخره بعد بشینه یکی برنه تو سر خودش یکی تو سره مو بایلش و به ترتیب مراحل زیر رو انجام بده :
    به صورت دوره ای موبایل را خاموش کنیه.
    موبایل را در حین شارژ شدن خاموش نگه داره.
    به صورت منظم از داده های خود بک آپ بگیره.
    از اتکای بیش از حد به موبایل(.!.این خیلی مهمه یعنی کلا با موبایل کار نکن.!.) برای امور مختلف خود داری کنه و برای برخی نیازهای خود به سراغ تبلت و کامپیوتر شخصی بروه!!
    آخرین مرحله هم بهتره بره یه دو ، سه کیلو خاک دو الکه مرغوب گیر بیاره و بریزه رو سرش
    آخه بابا چه کاریه خوب نمی خریم، مگه مغز خر خوردیم بخریم خدایی 1100 بزار جیبت اینقدرم خون به جیگر نشو
    مسخره کردن
    والااااااااااا

  • erfaan
    erfaan | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

    گهی پشت به زین و گهی زین به پشت .. کی فکرش رو میکرد کوالکام اینطوری هم هقب بمونه هم کیفیت محصول پرچمدارش در این حد باشه .. کوالکام با هسته های krait چند سال بازار چیپست رو به اسم خودش زده بود و تقریبا بیرقیب بود و همه دنبال گوشی بودن که یکی از پردازنده های این شرکت رو داشته باشه .. مثلا همه دنبال اس ۴ یا اس۵ چهار هسته ای بودن! و مدل ۸ هسته ای اگزینوس رو نمیخواستن .. ولی با شروع دوران ۶۴ بیت کوالکام هم مجبور شد کریتِ عزیزش رو کنار بزاره و ذوضاع اینطوری شد .. انویدیا هسته های ۶۴ بیتی سری دنور رو فوق العاده درست کرده و تو پردازنده ی بعدی هم ازشون استفاده میکنه .. حالا قدرت ها دست انویدیا و سامسونگ هستن ولی تو بازار شرایط فرق میکنه غیر از meizu من گوشی ندیدم که از اگزینوس استفاده کنه و انویدیا هم کن بدتر! ولی کوالکام حضورش همچنان پررنگه ولی مدیاتک هم همچنین ! چه خر تو خری شده ای بابا

  • borna_talebi
    borna_talebi | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

    زد4 هایی که تو ژاپن فروختن بعضی اوقات تا 67 درجه هم میرسه دماشون. خبرش تو xperia blog هست. فکر کنم سونی برای همین عرضهZ4 tabletرو دوباره عقب انداخت

    • erfaan
      erfaan | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

      سونی هم بدجور افتاده به جون این اسنپ ۸۱۰ و وضعو برا خودش تو پرچمدارها بدتر میکنه اینطوری

    • BOZORG# ابدی
      BOZORG# ابدی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

      ای بابا ضد حال پشت ضد حال . من پیگیر اخبارشم ببینم کی میاد با کیبردش بخرم :(

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی