ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و اپل هر دو در حال تحقیق و توسعه دوربین های دوگانه هستند

به تازگی رسانه ای کره ای به نقل از فعالان زنجیره ی تامین قطعات مورد نیاز سامسونگ و اپل، یکبار دیگر تائید کرده که این دو شرکت در حال تحقیق و توسعه بر روی دوربین ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

به تازگی رسانه ای کره ای به نقل از فعالان زنجیره ی تامین قطعات مورد نیاز سامسونگ و اپل، یکبار دیگر تائید کرده که این دو شرکت در حال تحقیق و توسعه بر روی دوربین های دوگانه هستند و این نوع از دوربین ها قرار است ماژول هایی که در صنعت محصولات یاد شده به کار می روند را دچار تحولی چشم گیر نمایند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سنسورها و ماژول های دوربینی که در تلفن های هوشمند باریک و سبک امروزی استفاده می شوند با رزولوشن های ۱۶ الی ۲۰ مگاپیکسلی و فناوری هایی همانند لرزشگیر اپتیکال، به باور بسیاری به مرزهای محدودیت خود رسیده اند و در قیاس با آنها ماژول های دوگانه می توانند برتری های قابل توجهی را داشته باشند.

در صورتیکه شایعات صحت یابند و روند توسعه همانطور که ذکر شده پیش رفته و به موفقیت انجامد، سیستم سنسورهای مبتنی بر دو لنز قادر خواهند بود داده های دقیق تری را در رابطه با عمق تصاویر جمع آوری کرده و روشنایی و کیفیت رنگ آنها را نیز به شکل مطلوبی بهبود دهند.

اسمارت فون های بسیار باریک امروزی از سنسور های دوربینی ضخیم و نسبتاً بزرگ استفاده می کنند تا بتوانند نور بیشتر و بهتری جمع آوری کرده و تصاویری با کیفیت تر ثبت نمایند، ولی در عین حال این گمانه زنی وجود دارد که اضافه شدن یک لنز دیگر بتواند پازل این سنسورها را کامل کرده و محدودیت های متعددی را کنار زند.

در حال حاضر نمی توان ایده ی دقیقی از دوربین های دوگانه توسعه یافته توسط سامسونگ و اپل داشت و باید برای جزئیات بیشتر کماکان منتظر باقی ماند، ضمن اینکه این راهکار قبلاً توسط هوآوی و HTC نیز اتخاذ شده و چالش هایی مشخصی در پیش رویش دیده می شود که باید منتظر ماند و مشاهده کرد بزرگان دنیای موبایل چطور می خواهند به آنها غلبه نمایند.

اپل سال گذشته حتی کمپانی با عنوان LinX را خریداری کرد که در زمینه ی بهره گیری از آرایه ای از سنسورها، ثبت چندین عکس همزمان به کمک آنها، پردازششان به کمک الگورتیم هایی ویژه و تهیه خروجی سه بعدی تخصص داشت. با در نظر داشتن این موضوع و توانایی هایی که اپل و سامسونگ به عنوان برترین های عالم تکنولوژی دارند، دور از ذهن نیست که به زودی شاهد دگرگونی چشم گیری در دوربین موبایل های نسل بعدی آنها باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • خندوانه
    خندوانه | ۶ تیر ۱۳۹۴

    میگم اینجا کی ایرانیه??


    خب




    عایا اگر سامی از اپل تقلید کنه به شما پول میدن ای طرفدار اپل یا برعکس

    خب پس دعوا نکنید آفرین

  • peyman
    peyman | ۲۲ خرداد ۱۳۹۴

    هم دوربین دو گانه و هم اون خط های مخصوص آنتن اول کار اچ تی سی بود ک الان تقریبا همه از اون خطای آنتن تو طراحیشون استفاده میکنن حالا طرفدارا سامی و اپل. بشینن دعوا کنن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی