ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [17 خرداد-24 خرداد]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

DisHonored پیش از کنفرانس فردا صبح لو رفت

cor610

شاید باورش سخت باشد اما بتسدا به غول بی شاخ و دمی تبدیل شده که شاید در اولین سال حضورش در E3 بتواند همه رقبایش را در طی یک کنفرانس یک ساعته از پای در آورد.

صبح امروز، درست یک روز پیش از برگزاری کنفرانس E3، بتسدا در توییچ استریم صوتی خود را آغاز کرد، استریمی که در آن کارگردان و دیگر توسعه دهندگان عنوان DisHonored در آن مشغول به صحبت در ارتباط با این بازی بودند. پس از آن بتسدا در توییتر خود اعلام کرد که در حال تست توییچ بوده اند و تست با موفقیت انجام شده است.

DisHonored در سال 2012 عرضه شد و توانست با کسب امتیازاتی بالا از منابع معتبر، جوایز بهترین بازی سال بسیاری را نیز دریافت کند. نسخه دوم این بازی احتمالا برای سال 2016 در نظر گرفته شده باشد.

Dota 2 به وسیله Source Engine 2 بازسازی می شود

dota_2

هفته آینده، آپدیت جدیدی برای Dota 2 به صورت بتا عرضه می شود و این آپدیت قرار است تغییراتی کلی در بازی ایجاد کند. پس از معرفی Source Engine 2، یکی از مواردی که سخت مورد انتظار بود، بازسازی دوتا 2 درون این انجین بود.

نسخه نهایی این آپدیت، پس از مسابقات The International 2015 که اوایل تابستان رخ خواهد داد منتشر می شود تا زمان برای پاسخگویی به مشکلات موجود در این آپدیت برای مسئولین شرکت والو وجود داشته باشد.

الکترونیک آرتز، Mirrors Edge Catalyst را تایید کرد

MECatalyst-610

مدت هاست که می دانیم Mirrors Edge جدید در حال ساخت است اما تا به حال نام آن را نشنیده بودیم و بخش های اندکی از درون گیم پلی بازی به نمایش در آمده بود. این انتظار قرار است به زودی به پایان برسد.

علی رغم اینکه نام این بازی هفته پیش اعلام شد، از گیم پلی آن چیزی به نمایش در نیامد. Mirrors Edge Catalyst یکی از ستاره های نمایش الکترونیک آرتز در E3 خواهد بود.

عنوان بعدی از سری Plants vs. Zombies در کنفرانس E3 رونمایی خواهد شد

PvZE32015Tease

به نظر می رسد که اندرو ویلسون از فروش و موفقیت های Plants vs. Zombies: Garden Warfare راضی بوده و می خواهد ادامه ای برای این عنوان بسازد. الکترونیک آرتز پس از خرید استودیو PopCap صاحب تمامی آثار این استودیو شد و Garden Warfare نتیجه این قرارداد بود.

Plants vs. Zombies: Garden Warfare ابتدا برای اکس باکس 360 و اکس باکس وان منتشر شد و پس از آن به پی سی و پلی استیشن آمد. احتمالا این بار الکترونیک آرتز در نظر داشته باشد که تمامی محصولاتش را از حالت انحصاری خارج کند.

پلی استیشن 4 و ویچر 3 پرفروش ترین های ماه گذشته بودند

the_witcher_3_guide_walkthrough

با فروش 4 میلیون نسخه ای The Witcher 3: Wild Hunt و عرضه عنوان انحصاری جدید نینتندو برای کنسول Wii U به نام Splatoon، مجموعا حال و روز بازار بازی های ویدیویی قابل قبول به نظر می رسد.

در حالی که پلی استیشن 4 و اکس باکس وان در این ماه چندان فضایی برای رقابت نداشته اند اما این پلی استیشن 4 بود که بیشتر مورد پسند مردم جدید قرار گرفت. در نتیجه سونی یک بار دیگر تاج و تخت را پس گرفت.

ماه گذشته، مایکروسافت توانست کنسول بیشتری نسبت به سونی بفروشد. علت آن هر چه که بود مشخص نیست اما برای دومین ماه متوالی تاثیر گذار نبود.

از نوامبر سال 2013 که هر دو کنسول به بازار عرضه شده اند تا کنون، اکس باکس وان تنها در طی سه ماه توانسته از پلی استیشن 4 در خاک آمریکا، کشور خودش پیشی بگیرد. در حالی که هنوز رقمی از میزان اکس باکس وان های فروخته شده مطرح نیست، سونی در پیام تشکر خود اعلام کرد پلی استیشن 4 بیش از 20 میلیون واحد فروش داشته است.

سال گذشته در ماه مه، دو بازی بزرگ Watch Dogs و Mario Kart 8 منتشر شدند و به خوبی توانستند در بازار رقابت کرده و بفروشند. اما امسال، میزان فروش بازی های تازه ورود به بازار 55 درصد کمتر بود.

این ماه احتمالا ماه فوق العاده ای برای نینتندو بوده. علاوه بر اینکه Splatoon در رتبه پنجم قرار گرفته، Super Smash Bros نیز هنوز در لیست ده بازی پرفروش آمریکاست. مجموع این اتفاقات سبب شده که فروش کنسول Wii U نیز افزایش پیدا کند.

  1. The Witcher 3: Wild Hunt - PS4, Xbox One, PC
  2. Mortal Kombat X - PS4, Xbox One
  3. Grand Theft Auto 5 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3, PC
  4. Minecraft - Xbox 360, PS3, Xbox One, PS4
  5. Splatoon - Wii U
  6. Call of Duty: Advanced Warfare - PS4, Xbox 360, Xbox One, PS3, PC
  7. NBA 2K15 - Xbox 360, PS4, Xbox One, PS3, PC
  8. FIFA 15 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3, Wii , 3DS, Vita
  9. MLB 15: The Show - PS4, PS3
  10. Super Smash Bros. - 3DS, Wii U

مجموعا، صنعت بازی های رایانه ای نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش درآمد داشته. سهم بازار سخت افزار 18 درصد و سهم بازار نرم افزار 25 درصد اعلام شده.

تنها شاخه ای که شاهد پیشرفت بود، بخش لوازم جانبی بوده است. از این بابت باید نینتندو را مورد تقدیر قرار داد که با Amiibo ها سبب شده بازار لوازم جانبی با 73 درصد رشد، افول 18 و 25 درصدی سخت افزار و نرم افزار را جبران کند. البته مسلما تمام این رقم مربوط به نینتندو نیست و دیگر شرکت ها نیز سهم خود را در آن دارند.

کونامی از PES 2016 رونمایی کرد

pes_2016_close_up-600x592

در حالی که طی یکی دو ماه گذشته شایعاتی مبنی بر خروج کامل شرکت کونامی از بازی های کنسولی شنیده می شد، امروز کونامی از جدیدترین فوتبال در سری PES رونمایی کرد.

کونامی امسال تصمیم گرفته نیمار، بازیکن تیم ملی برزیل را روی جلد بازی بگذارد و جالب است بدانید که پس از سال ها، این شرکت قرار نیست در E3 2015 کنفرانسی برگزار کند. PES 2016، با توجه به خواسته طرفداران ساخته شده و قسمت های بسیاری با توجه به فیدبکی که استودیو سازنده از طرفداران گرفته به وجود آمده.

در توضیحات مفصلی که کپکام منتشر کرده، به ارتقا سیستم دفاعی، فیزیک بازی و کنترل یک به یک اشاره شده است. همچنین کنسول های سونی دارای محتوای اضافه ای تحت عنوان Anniversary Edition خواهند بود.

PES 2016 در تاریخ 15 سپتامبر، اواخر مهر ماه سال جاری برای پی سی، پلی استیشن 4، پلی استیشن 3، اکس باکس وان و اکس باکس 360 منتشر خواهد شد.

pes_2016_cover-816x1152-725x1024

سه بازی مهم اکس باکس وان در E3 غایب خواهند بود

quantum_break_1-600x337

کوانتوم بریک، Scalebound و Crackdown بعدی، عناوینی هستند که در کنفرانس E3 مایکروسافت غایب خواهند بود و در عوض، دو ماه بعد در نمایشگاه گیمزکام آلمان نمایش خواهند داشت. سازنده بازی Scalebound، استودیو پلاتینیوم گیمز در نظر دارد تا در E3 یک بازی جدید معرفی کند و این بازی جدید احتمالا Vanqiush 2 باشد.

رمدی، استودیو سازنده بازی Quantum Break نیز محتوایی برای نمایش در لس آنجلس آماده نکرده. سم لیک، نویسنده و کارگردان بازی در ویدیوی 20 سالگی استودیو چند روز پیش اعلام کرد، دفعه بعدی که بخواهند گیم پلی بازی را نمایش دهند، گیمزکام آلمان خواهد بود.

Crackdown نیز که از مدت ها پیش صحبت ها و گمانه زنی ها در مورد آن وجود دارد، احتمالا اولین نمایش جدی خود را در گیمزکام خواهد داشت. تا به حال گیم پلی بازی به نمایش در نیامده و حتی مشخص نیست که آیا Crackdown اواخر امسال منتشر می شود یا خیر.

گیمزکام در اوایل ماه آگوست، اواسط مرداد ماه در شهر کلن آلمان برگزار خواهد شد و در حالی که هنوز E3 آغاز نشده، شرکت های بسیاری زمان بندی خود برای کنفرانس های گیمزکام را اعلام می دارند. حداقل می دانیم مایکروسافت تلاش دارد در آلمان بدرخشد.

گوگل برای رقابت با Twitch سرویسی تازه را به یوتوب اضافه می کند

YTG_Family.0.0

گوگل رسما وارد رقابت با Twitch شد. آنطور که در شایعات آمده، این شرکت امروز خبر راه اندازی پلتفرم تازه ای به نام YouTube Gaming را منتشر کرده که شامل یک اپلیکیشن و وبسایتی اختصاصی می شود و قرار است خانه ای برای همه ویدئوهای مرتبط با بازی اش (چه آنها که به صورت لایو استریم می شوند و چه مواردی که برحسب تقاضا پخش می گردند) باشد.

این سرویس از تابستان امسال و ابتدا در کشورهای ایالات متحده آمریکا و انگلستان آغاز به کار خواهد کرد.

در واقع گوگل در نظر دارد که با این اقدام YouTube Gaming را به عنوان تجربه ای مجزا از یوتوب عرضه کند؛ براساس خبری که در این رابطه منتشر گردیده: «شما می توانید با اطمینان در این محیط عمل جستجو را انجام دهید و مطمئن باشید که با سرچ عبارت call به Call of Duty خواهید رسید.»

طبق گزارش، بیش از 25000 بازی صفحات مربوط به خود را در این سایت خواهند داشت و علاوه بر این، شرکت های گیمینگ و تولید کنندگان محتوی برای یوتوب نیز کانال اختصاصی خود را دریافت می کنند.

اما به نظر نمی آید که YouTube Gaming یک پلتفرم مجزا باشد چراکه همه ویدئوهایی که تا به حال در آن قرار گرفته از طریق یوتوب نیز قابل مشاهده هستند.

شاید یوتوب سلطان ویدئوهای آنلاین باشد اما استریم زنده و پخش گیم پلی مواردی هستند که فعلا با اقتدار در دستان Twitch قرار دارند که تا همین یک سال پیش 100 میلیون بازدیدکننده در ماه داشته است (اگر خاطرتان باشد سال گذشته شایعاتی منتشر شده بود که نشان می داد پیش آنکه آمازون Twitch را در ازای پرداخت 970 میلیون دلار خریداری کند، گوگل قصد این کار را داشته).

اما بخشی از این موضوع به فناوری باز می گردد؛ اوایل امسال گوگل امکان پخش ویدئو با نرخ 60 فریم بر ثانیه را به یوتوب افزود (این نرخ به خصوص در هنگام ضبط و تماشای بازی های آنلاین مدرن اهمیت پیدا می کند).

سرویس استریم لایو 60 فریم بر ثانیه اهالی مانتین ویو نیز چند هفته پیش و به صورت پیش نمایش رونمایی گردید. حالا این شرکت وعده داده است که «تجربه تماشای محتوا به صورت زنده را برای کاربرانش بهبود خواهد بخشید تا پخش گیم پلی برای آنها را روی یوتوب آسان تر نماید.»

که براساس گفته باربارا مک دونالد مدیر محصولات گوگل این بهبود در برگیرنده مواردی چون نرخ تاخیر و اصلاح تصاویر در محیط های پر نور می شود. نکته دیگر اینکه می توانید استریم های خود را در این سرویس به صورت پولی در بیاورید.

والو در E3 2015 حضور نخواهد داشت

valvehtcvive_610

منتظر معرفی بازی و محصول جدیدی از سوی شرکت والو در کنفرانس E3 نباشید، چرا که چندی پیش اعلام شد شرکت مذکور، تولیدکننده تکنولوژی SteamVR، در بزرگ ترین نمایشگاه بازی های ویدیویی شرکت نخواهد کرد.

تقریبا یک هفته دیگر نمایشگاه E3 در لس آنجلس برگزار خواهد شد و شرکت های بزرگ حوزه تکنولوژی و بازی سازی در این نمایشگاه محصولات خود را به نمایش می گذارند. والو که امسال سورس انجین 2، موتور بازی سازی جدید و قدرتمند اش را در کنار Vive، اولین هدست واقعیت مجازی بر اساس تکنولوژی SteamVR معرفی کرده بود، احتمالا هنوز محتوای جذابی برای نمایش در اختیار ندارد.

جالب اینجاست که بدانید والو به عنوان متولی کنونی پی سی گیمینگ، در کنفرانسی با همین نام که چهار شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد شرکت نمی کند. بنابراین یک سال دیگر هم گذشت و باز هم خبری از Half-Life 3 نخواهد شد.

البته غیبت در E3 برای والو چیز دیدی نیست. از سال 2010 که گیب نویل در کنفرانس سونی شرکت کرد و پورتال 2 را به نمایش گذاشت، والو دیگر هیچ محصولی در E3 رونمایی نکرده است. اما انتظار می رفت با توجه به سورس انجین 2 و HTC Vive، والو امسال حرفی برای گفتن داشته باشد.

مایکروسافت نسخه جدید اکس باکس وان را رسما معرفی کرد

newxboxone1tbconsoleunveiledxboxone500gbconsolereducedto349-1

پیشتر شایعاتی در خصوص یک اکس باکس وان با حافظه داخلی ۱ ترابایت و همچنین یک کنترلر جدید به گوش می رسید و چنین گمان می شد که این محصول در نمایشگاه E3 معرفی خواهد شد. امروز ولی مایکروسافت به شکل رسمی دست به رونمایی از نسخه جدید اکس باکس وان زد.

جدیدترین نسخه از Xbox از حافظه داخلی یک ترابایت برخوردار بوده و کنترلر آن نیز جدا از طراحی جدید، از یک جک ۳.۵ میلیمتری برای هدفون نیز برخوردار است. فروش نسخه جدید کنسول یاد شده از شانزدهم ماه ژوئن در ایالات متحده و با قیمت ۳۹۹ دلار آغاز می گردد و مایکروسافت همچنین اذعان داشته که برای مدتی محدود، نسخه مورد بحث را همراه با بازی Halo به فروش خواهد رساند.

نکته دیگر اینکه از امروز، قیمت نسخه ۵۰۰ گیگابایتی اکس باکس وان دچار تنزل دائمی گشته و به ۳۴۹ دلار رسیده است. از طرف دیگر اگر تمایل به خرید نسخه ۵۰۰ گیگابایتی را دارید، همچنان می توانید کنترلر جدید را به شکل جداگانه و در رنگ های مشکی و همچنین نقره ای-مشکی تهیه نمایید.

مایکروسافت همچمنین اعلام کرده آداپتور وایرلس که برای استفاده از کنترلر اکس باکس وان در کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ و همچنین تبلت های مبتنی بر ویندوز ۱۰ کارایی خواهد داشت، در پاییز امسال با قیمت ۲۴.۹۹ دلار از راه خواهد رسید.

سرویس استریم بازی PlayStation Now به تلویزیون های هوشمند سامسونگ می آید

IMG_5054.0.0

طبق اعلام شرکت سونی، سرویس استریم بازی این شرکت به نام Playstation Now از امروز روی برخی از تلویزیون های هوشمند سامسونگ در ایالات متحده آمریکا و کانادا قابل دسترس است.

این بدان معناست که از این پس دیگر برای اجرای برخی از بازی ها نیازی به کنسول پلی استیشن نخواهد بود و استفاده کنندگان از تلویزیون های سامسونگ تنها یک کنترلر Dualshock 4 را برای این منظور لازم دارند.

شرکت سازنده پیشتر اعلام کرده بود که در نظر دارد پشتیبانی از اسمارت تی وی های سامسونگ را برای کنسول خود نیز فراهم نماید و آنها را به نخستین دستگاه هایی بدل کند که قابلیت کار کردن با سرویس مذکور را دارند و از سوی شرکت دیگری غیر از سونی عرضه شده اند.

در حال حاضر گیمرها می توانند از طریق PlayStation Now به بیش از 100 بازی ویژه PS3 دسترسی پیدا کنند. در ابتدا این بازی ها به صورت اجاره ای در اختیار کاربران قرار می گرفت اما اخیرا سونی حق اشتراک 19.99 دلاری را برای این سرویس تعریف نمود و تصمیم گرفت رویه ای مانند Netflix را دنبال کند منتها با این تفاوت که PlayStation Now صرفا به بازی اختصاص دارد.

کاربران تلویزیون های سامسونگ می تواند از امکانات استاندارد این سرویس نظیر بازی آنلاین چند نفره و ذخیره سازی گیم در فضای کلاود بهره ببرند.

گفتنی است که این سرویس در  ابتدا برای PS4 معرفی شد و در ماه می برای استفاده کنندگان از PS3 نیز عرضه گردید. سرویس مذکور علاوه بر کنسول های بازی برای دستگاه های دیگری نظیر ویتا، PlayStation TV و برخی از تلویزیون های منتخب سونی و همچنین پلیرهای بلوری نیز قابل دسترسی است.

لازم به یادآوری است که هنوز حرفی از دستگاه های دیگری که ممکن است در آینده امکان استفاده از این سرویس را پیدا کنند به میان نیامده است.

تریلر بازی Adr1ft پیش از E3 منتشر شد

Adr1ft_Key_Art_Postcard_Glitch_FINAL-640x427

استودیو Three One Zero روز گذشته آخرین تریلر از بازی خود با نام Adrift یا Adr1ft را منتشر کرد و در حالی که بسیاری مبهوت آن شده اند، عده ای آن را ویدیوگیم Gravity، فیلمی که سال گذشته منتشر شد می خوانند.

نکته جالب در مورد تریلر، استفاده از قطعه سوناتای مهتاب بتهوون است. پیش از این نیز آدام اورث، کارگردان بازی در گفتگو با وبسایت Polygon از علاقه خود به این موزیسین آلمانی گفته بود. در اولین تریلر منتشر شده از بازی نیز وی از سوناتای شماره 8 بتهوون برای توصیف سکوت فضای بی کران استفاده کرده بود.

گفته شده که بازی از هدست های واقعیت مجازی هم پشتیبانی می کند و کاربران می توانند با استفاده از هدست خود به انجام بازی بپردازند. البته برای تجربه کامل بازی نیاز به یک کنترلر هم دارید.

Adr1ft در ماه سپتامبر برای پی سی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان منتشر خواهد شد. ورژن مخصوص آکیلس ریفت نیز احتمالا به محض عرضه هدست، منتشر می شود.

اطلاعات بیشتری از دارک سولز 3 منتشر شد

DS3-IGN-FINAL

همانطور که چندی پیش خواندید، منابع معتبر گزارش کرده اند که دارک سولز 3 مراحل ساخت و توسعه را پشت سر می گذارد و حالا منبع دیگری می گوید این بازی اوایل سال 2016 قرار است منتشر شود.

تصویری که در بالا می بینید، بخشی از عکس های لو رفته مربوط به نمایش E3 است. البته پیش از اینکه استودیو From Software محتوایی برای E3 آماده کند و به نمایش بگذارد، تصاویری از مراحل ابتدایی ساخت بازی لو رفته که در ادامه مطلب می بینید.

گفته شده دارک سولز 3 برای پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پی سی ساخته شده و خبری از نسخه های نسل قبلی نیست. بعید به نظر می رسد که دارک سولز 3 در کنفرانس ها نمایشی داشته باشد اما اگر قرار باشد معرفی بازی را پیش از شروع نمایشگاه ببینیم، احتمالا کنفرانس سونی بهترین زمان ممکن باشد.

اطلاعات متنوعی از بازی منتشر شده که به بیش از 12 منطقه متفاوت، 45 دشمن و 15 غول جدید، 40 لباس جدید، 60 دقیقه میان پرده و 10 کلاس متنوع اشاره دارد. این آمار و ارقام در مجموع بیانگر پیشرفت مناسبی برای نسخه بعد است.

ریزر احتمالا OUYA را به زودی می خرد

20131028_razer-600x170

OUYA، استارتاپی که سال 2012 به جهت ساخت کنسولی متن باز تشکیل شد، حالا در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات فراوانی است و به دنبال یک خریدار می گردد. منابع نزدیک گزارش کرده اند که اویا با شرکت ریزر، تولیدکننده لوازم جانبی و تجهیزات حرفه ای پی سی، در حال مذاکره است.

گفته می شود که قرارداد هنوز نهایی نشده و مدیران اویا می خواهند کارمندان خود را در مجموعه ریزر به کار گیرند و تا حد امکان از اخراج کارکنان جلوگیری کنند. منبع دیگری می گوید که رقم توافقی دو شرکت حوالی 10 میلیون دلار است.

اویا اما در حال حاضر طرفداران بسیاری ندارد و کاربران استفاده از کرومکست، فایر تی وی و اپل تی وی را به آن ترجیح می دهند اما با این حال، طی مدت زمانی اندک در زمان راه اندازی پروژه، 64 هزار نفر، مبلغی معادل 8.6 میلیون دلار به این پروژه کمک کردند.

پس از آن در سال 2013، سرمایه گذاران در حدود 15 میلیون دلار سرمایه به پروژه تزریق کردند تا اینکه در نهایت اویا با قیمت 99 دلار عرضه شد. در هر صورت، محبوبیت رو به زوال اویا، با خریداری شدن توسط ریزر می تواند دوباره جانی تازه به خود بگیرد و باید توجه داشت که ریزر هم دلایل قانع کننده ای برای این خرید 10 میلیون دلاری دارد.

کنفرانس Oculus پیش از E3 2015

Capture13

تصویر فوق، ظاهر نهایی هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت است که دقایقی پیش در کنفرانس شرکت Oculus VR در سان فرانسیسکو رونمایی شد. همانطور که پیشتر خواندید، این هدست از اجزای مختلفی تشکیل شده و در ابتدای کار همراه با کنترلر اکس باکس وان به بازار عرضه می شود. اما آکیلس راه حل خود برای ساخت یک کنترلر بهتر را هم دارد.

کنترلرهای آکیلس تاچ، ملقب به Halfmoon، بدون سیم بوده و از دو بخش مجاز تشکیل شده اند که هر کدام از آن ها قالب یک دست می شود. روی هر کنترلر، یک آنالوگ، دو دکمه و دو تریگر یا دکمه فشاری قرار دارد. ظاهر دایره مانند دستگاه نیز به علت وجود سنسورهای مختلفی است که دور دست می پیچد و فرامین جدیدی را به درون هدست منتقل می کند.

142

آکیلس تاچ همزمان با عرضه آکیلس ریفت به بازار در دسترس خواهد بود، اما به صورت جداگانه. به دلایلی کاملا منطقی، آکیلس به جای گنجاندن کنترلرهای مخصوص و نوآورانه خود، از کنترلرهای اکس باکس وان بهره برده است.

2882110-rift+touch44

کنترلر جدیدی که پالمر لاکی در دقایق آخر کنفرانس معرفی کرد برتری های بسیاری می تواند نسبت به کنترلرهای کلاسیک داشته باشد اما به شرطی که تمام و کمال توسط توسعه دهندگان مورد استقبال قرار گیرد و در بازی ها نیز به خوبی کارایی داشته باشد.

دقایقی پیش، فیل اسپنسر، مدیر برند اکس باکس در کنفرانس شرکت Oculus VR پا به استیج گذاشت و از همکاری جدید دو شرکت با یکدیگر خبر داد. از آنجایی که شرکت Oculus VR هنوز کنترلر مخصوص به خود را کاملا توسعه نداده، تصمیم دارد روی هر هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت که به فروش می رسد، یک کنترلر اکس باکس وان نیز قرار دهد تا به عنوان کنترلر اصلی مورد استفاده قرار بگیرد.

در حالی که چند روز تا شروع کنفرانس های E3 باقی مانده، آکیلس شعله را بر افروخت تا پیش از شروع حجوم انبوه اخبار، چند روزی در صدر باقی بماند. اگرچه قرار نیست مایکروسافت بازی خاصی برای هدست واقعیت مجازی آکیلس بسازد اما، تمامی بازی های اکس باکس وان، همانطور که به ویندوز 10 استریم می شوند، روی آکیلس ریفت نیز قابل بازی هستند.

از سخنان اسپنسر می توان اینطور برداشت کرد که برخی بازی های اکس باکس وان به طور کلی برای هدست آکیلس بهینه شده اند اما نامی از آن ها به میان نیامد. مایکروسافت در حال حاضر به جای پرداختن به واقعیت مجازی، واقعیت افزوده را با هولولنز پیش گرفته و همین مسئله باعث شده که کاربران اکس باکس وان در برابر پروژه مورفیوس سونی احساس خلاء کنند.

البته شما می توانید به وسیله آکیلس ریفت، فورتزا، هیلو و بازی های انحصاری دیگر مایکروسافت را از طریق استریم روی پی سی بازی کنید. کنفرانس E3 امسال مایکروسافت عمدتا در ارتباط با اکس باکس وان خواهد بود و بخش هایی نیز برای نمایش هولولنز و محصولات نرم افزاری مرتبط با آن در نظر گرفته شده است. باید دید که مایکروسافت در این هیاهو چه خواهد کرد.

آنچه که تحت عنوان آکیلس ریفت به شما ارائه می شود شامل یک کنترلر، دو نمایشگر عریض OLED، سیستم تشخیص حرکت با تاخیر اندک و یک سنسور خارجی خواهد بود. هدفون های موجود روی هدست نیز قابل حذف هستند، بنابراین اگر در مواقعی به آن ها نیازی ندارید، می توانید به راحتی از بدنه هدست جدای شان کنید.

محفظه داخلی نیز به خوبی پوشانده شده تا آسیبی به صورت وارد نکند. اگر از عینک استفاده می کنید، عینک تان مانعی برای استفاده از آکیلس ریفت نیست.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری در ارتباط با دستگاه، از جمله قیمت آن منتشر نشده. پالمر لاکی، موسس شرکت Oculus VR یک بار دیگر تاریخ عرضه را فصل اول سال 2016 اعلام نمود.

شرکت CCP Games با ساخت بازی های شبیه ساز فضایی طی چندین سال گذشته موفقیت بسیاری کسب کرده و آخرین محصول این شرکت، EVE: Valkyrie نام دارد. این عنوان صرفا برای پی سی و پلی استیشن 4 ساخته شده تا از طریق آکیلس و پروژه مورفیوس اجرا شود.

تد پرایس، مدیر استودیو Insomniac Games که چندی پیش بازی Sunset Overdrive را برای اکس باکس وان با موفقیت منتشر کرد، حالا یک بازی انحصاری برای آکیلس ساخته که Edge of Nowhere نام دارد.

بازی دیگری که شب گذشته در جریان کنفرانس آکیلس معرفی شد، Chronos نام دارد و بازی جدید سازندگان Darksiders است که حالا در استودیو Gunfire Games گرد هم آمده اند.

علاوه بر موارد فوق، بازی های دیگری از جمله VR Sports Challenge ،Airmech و Damaged Core نیز رونمایی شدند. شرکت های بسیاری از جمله اسکوئر انیکس، هارمونیکس و 4A Games حامی هدست واقعیت مجازی آکیلس هستند و امید می رود در آینده نیز شرکت های بازی سازی بزرگ تری چون الکترونیک آرتز و یوبیسافت نیز روی هدست مخصوص آکیلس سرمایه گذاری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • Babak
    Babak | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

    کسی جواب ما رو نمیده ایا NBA 2k16 نمایش داده میشه یا نه

  • Babak
    Babak | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

    سلام خواهشا جواب بدید بازی NBA 2k16 در e3 2015 نمایش داره

  • reza_beachbody
    reza_beachbody | ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

    د آخه لامصب این همه خبر چرا از مس افکت خبر نیس
    ....بایوور داره چکار میکنه :|

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی