ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل برای رقابت با Twitch سرویسی تازه را به یوتوب اضافه می کند

گوگل رسما وارد رقابت با Twitch شد. آنطور که در شایعات آمده، این شرکت امروز خبر راه اندازی پلتفرم تازه ای به نام YouTube Gaming را منتشر کرده که شامل یک اپلیکیشن و وبسایتی اختصاصی می شود ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

گوگل رسما وارد رقابت با Twitch شد. آنطور که در شایعات آمده، این شرکت امروز خبر راه اندازی پلتفرم تازه ای به نام YouTube Gaming را منتشر کرده که شامل یک اپلیکیشن و وبسایتی اختصاصی می شود و قرار است خانه ای برای همه ویدئوهای مرتبط با بازی اش (چه آنها که به صورت لایو استریم می شوند و چه مواردی که برحسب تقاضا پخش می گردند) باشد.

این سرویس از تابستان امسال و ابتدا در کشورهای ایالات متحده آمریکا و انگلستان آغاز به کار خواهد کرد.

در واقع گوگل در نظر دارد که با این اقدام YouTube Gaming را به عنوان تجربه ای مجزا از یوتوب عرضه کند؛ براساس خبری که در این رابطه منتشر گردیده: «شما می توانید با اطمینان در این محیط عمل جستجو را انجام دهید و مطمئن باشید که با سرچ عبارت call به Call of Duty خواهید رسید.»

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

طبق گزارش، بیش از 25000 بازی صفحات مربوط به خود را در این سایت خواهند داشت و علاوه بر این، شرکت های گیمینگ و تولید کنندگان محتوی برای یوتوب نیز کانال اختصاصی خود را دریافت می کنند.

اما به نظر نمی آید که YouTube Gaming یک پلتفرم مجزا باشد چراکه همه ویدئوهایی که تا به حال در آن قرار گرفته از طریق یوتوب نیز قابل مشاهده هستند.

شاید یوتوب سلطان ویدئوهای آنلاین باشد اما استریم زنده و پخش گیم پلی مواردی هستند که فعلا با اقتدار در دستان Twitch قرار دارند که تا همین یک سال پیش 100 میلیون بازدیدکننده در ماه داشته است (اگر خاطرتان باشد سال گذشته شایعاتی منتشر شده بود که نشان می داد پیش آنکه آمازون Twitch را در ازای پرداخت 970 میلیون دلار خریداری کند، گوگل قصد این کار را داشته).

اما بخشی از این موضوع به فناوری باز می گردد؛ اوایل امسال گوگل امکان پخش ویدئو با نرخ 60 فریم بر ثانیه را به یوتوب افزود (این نرخ به خصوص در هنگام ضبط و تماشای بازی های آنلاین مدرن اهمیت پیدا می کند).

سرویس استریم لایو 60 فریم بر ثانیه اهالی مانتین ویو نیز چند هفته پیش و به صورت پیش نمایش رونمایی گردید. حالا این شرکت وعده داده است که «تجربه تماشای محتوا به صورت زنده را برای کاربرانش بهبود خواهد بخشید تا پخش گیم پلی برای آنها را روی یوتوب آسان تر نماید.»

که براساس گفته باربارا مک دونالد مدیر محصولات گوگل این بهبود در برگیرنده مواردی چون نرخ تاخیر و اصلاح تصاویر در محیط های پر نور می شود. نکته دیگر اینکه می توانید استریم های خود را در این سرویس به صورت پولی در بیاورید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • BuBo
    BuBo | ۲۴ خرداد ۱۳۹۴

    یه نگاه به ویدو داخل منبع بندازید.
    این گوگل داره چیکار میکنه؟ انقدر وسعت پیدا کرده که ترسناک شده.
    ممکنه اندرویدش مقدار پایداریش کم باشه نصبت به iOS و وین فون که اونم داره روش کار میکنه ولی انقدر تنوع اختراع و گستردگی داره که برای افراد اهل تکنولوژی این مشکلات به چشم نمیاد.

  • تایسون
    تایسون | ۲۴ خرداد ۱۳۹۴

    یوتیوب برای ما تقریبا مثل یه رویاست
    چون هم فیلتره
    هم اینترنتمون کشش نداره.
    اونور دارن داخل یوتوب ویدیوهای 4K و 8K بصورت آنلاین تماشا میکنن، اینجا ما هنوز گیره اینترنت حجمی و محدود و لاک پشتی ایم!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی