ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مکعب ساده و کوچکی که می خواهد کنترل خانه هوشمند شما را به عهده گیرد

لوازم هوشمند خانگی از همه سو در حال هجوم به زندگی ما هستند و برای کنترل هرکدام هم لازم است اپلیکیشن جداگانه ای روی تلفن هوشمند یا تبلت کاربر نصب شود. افزایش تعداد این اپلیکیشن ها ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

لوازم هوشمند خانگی از همه سو در حال هجوم به زندگی ما هستند و برای کنترل هرکدام هم لازم است اپلیکیشن جداگانه ای روی تلفن هوشمند یا تبلت کاربر نصب شود. افزایش تعداد این اپلیکیشن ها هم در نهایت موجب سردرگمی خواهد شد که این امر با فلسفه وجودی ابزارهای هوشمند، یعنی راحت تر کردن زندگی کاربر در تضاد است.

Cube مکعب ریزنقش و ساده ای است که قصد دارد برای رفع این نقیصه وارد میدان شده و به عنوان ریموت کنترل Universal خانه های هوشمند ایفای نقش کند. ابزاری که توسط استودیوی طراحی آلمانی به نام Family of the Arts ابداع شده و مبتکر آن اعتقاد دارد آنقدر ساده و قابل درک طراحی گشته که حتی مادربزرگ ها هم در استفاده از آن به مشکلی بر نخواهند خورد.

در ادامه برای مشاهده تصاویر و ویدیوی طرز کار این محصول با دیجیاتو همراه باشید.

Cube با ضربه ای روشن شده و در هر وجه آن آیکونی نورانی نقش می بندد که نشان دهنده کارکرد آن قسمت خواهد بود. در ادامه کاربر برای انتخاب گزینه مورد نظر خود مکعب را چرخانده و آیکون مربوط به آن را رو به سمت بالا قرار داده و با فرمان های حرکتی به کنترلش می پردازد. برای مثال با چرخاندن Cube در جهت ساعت گرد نور، صدا یا دما یا هر عملکرد دیگری که در وجه بالایی قرار داشته باشد افزایش و با چرخاندن در جهت مخالف کاهش خواهد یافت. البته برد Cube نیز قابل تنظیم است، به معنی که فقط ابزارهای نزدیک کنترل شوند یا کل لوازم موجود در منزل.

البته این محصول هنوز ساخته نشده و استودیوی طراح در حال حاضر مشغول مذاکره با سازندگان مختلف برای تولید آن است، اما ایده بکار رفته در طراحی اش را می توان سرنخی از نحوه کنترل ابزارهای هوشمند متعدد موجود در منازل آینده در نظر گرفت. هرچند باید امیدوار بود سرانجام این روند، همانند فیلم های تخیلی به شوریدن لوازم منزل علیه انسان و تحت رهبری این مکعب مرموز و سیاه پوش منجر نشود.

در ادامه می توانید تصاویر و ویدیوی طرز کار این محصول را مشاهده فرمایید.

1297276400437666633

1297276400349935177

1297276400255630153

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Optix.ir
    Optix.ir | ۱ تیر ۱۳۹۴

    مطمئنا این دیواس نمونه اولیه هستش و در مدل های بعدی، قابلیت های بسیار متنوع تری رو بهش اضافه خوهند کرد.
    چون پتانسیل های زیادی رو میتونه داشته باشه

  • مهدی
    مهدی | ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

    به نظر میاد ریموت خیلی ضعیفی باشه ! فقط صدای موزیک کم زیاد شد! در حالی که کلی امکانات دیگه برای یک پلیر لازم هستش !
    یک صفحه با تایل خیلی راحتره !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی