ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رباتی که کودکان بیمار را به گردش در باغ وحش می برد

تصویر فوق شاید اندکی ترسناک به نظر برسد، بخصوص زمانی که دریابید چنین رباتی قرار است برای سرگرمی کودکان مورد استفاده قرار گیرد. سازنده این ربات موسسه ای غیر انتفاعیست به نام Robots For Good که ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

تصویر فوق شاید اندکی ترسناک به نظر برسد، بخصوص زمانی که دریابید چنین رباتی قرار است برای سرگرمی کودکان مورد استفاده قرار گیرد. سازنده این ربات موسسه ای غیر انتفاعیست به نام Robots For Good که تلاش می کند آن را برای کودکان جذاب ساخته و به آنها قابلیت تماشای مکان های مختلف را به شکل مجازی بدهد.

موسسه ی Robots For Good اکنون جدیدترین تکنولوژی ها را به کار گرفته تا این ربات را به مرحله ی پایانی خود برساند و آن را در اواخر سال میلادی جاری به بازار عرضه کند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

هسته ی این ربات ادغامی از دو پروژه است: InMoov که در اصل ربات هایی که از طریق پرینت سه بعدی ساخته می شوند و همچنین وسیله ای نقلیه و دو چرخ به نام Segway.

دوربین هایی که جایگزین چشم های این ربات گشته اند به شکل ریموت به هدست واقعیت مجازی Oculus Rift متصل می گردند. گفته می شود که پروژه ساخت این ربات در فصل پاییز به اتمام خواهد رسید و سپس قرار است با همکاری باغ وحش لندن، ربات ها در آن محل قرار گرفته و سپس به واسطه هدست واقعیت مجازی آکیلس، کودکان قادر می گردند که در بیمارستان و بدون اینکه تخت خود را ترک کنند، به وسلیه ای همین ربات ها که در مکان مذکور قرار گرفته اند به گشت و گذار بپردازند.

کودکان می توانند از هدست واقعیت مجازی بهره گرفته تا ربات مورد بحث را نیز کنترل نموده و به یک باغ وحش مجازی، بدون اینکه تخت بیمارستان را ترک نمایند سفر کنند؛ دست کم هم اکنون هدف این مجموعه همین است و همانگونه که در تصویر ذیل می بینید، هنوز راه زیادی تا پایان راه باقی مانده.

robotsforgood-w600

تخمین زده می شود که ساخت هر ربات، برای موسسه Robots For Good هزینه ای ۲۵۰۰ هزار دلاری در بر خواهد داشت و نکته ی دیگر اینکه شرکت یاد شده، دارای هیچ سرمایه گذار رسمی نیست و صرفا از طریق منابعی که به شکل داوطلبانه از سوی افراد و سازمان ها به آن تعلق می گیرد روزگار می گذراند.

جالب تر اینکه اکنون هر کسی می تواند به موسسه Robots For Good سر زده و پیشرفت پروژه را شخصا مشاهده نماید؛ البته مشخصا این شرکت چنین حالتی را به این دلیل فراهم آورده که افراد به سرمایه گذاری در این پروژه علاقه مند گردند. همانگونه که پیشتر نیز ذکر کردیم، این پروژه به شکل متن باز پیش می رود و هر کس صرفا می تواند با استفاده از یک چاپگر سه بعدی، به آن دسترسی یابد. اکنون گفته می شود تا ماه پاییز صرفا کودکان بستری شده در بیمارستان لندن می توانند از این ربات ها استفاده کنند اما در آینده و با توجه به متن باز بودن پروژه، می توان انتظار داشت که ارتشی از این ربات ها که دوربین در چشمانشان قرار گرفته را در سراسر دنیا مشاهده نماییم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Microxsl
    Microxsl | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

    میتونه تو روحیه کودکان بیمار تاثیر خوبی داشته باشه

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

    میتونه برای تغییر‌روحیه کودکانی که بیماری های خاص دارن و نیاز شدید به امیدواری دارن خوبه

  • على
    على | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

    اینو جلو من بذارن بیماری روحی هم به بقیه مشکلاتم اضافه میشه، امیدوارم یه فکر اساسی برا قیافه ش بکنن :))

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

    هر چی می خونیم نام Oculus می درخشه!! قابل توسعه بودنش به یه پروژه فوقالعاده تبدیل کردش!! صد ها شرکت و استارت آپ با همین دستگاه ایده شون رو پایه ریزی کردن!!

مطالب پیشنهادی