ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش ویدیویی دیجیاتو از مراسم معرفی Huawei P8 در ایران

کاربران ایرانی از برندهای چینی چندان تصور خوبی ندارند و معمولا نام شرکت های این کشور با کیفیتی پایین در ذهن مشتریان گره خورده است. با این حال هوآوی در طول چند سال گذشته، موفق ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

کاربران ایرانی از برندهای چینی چندان تصور خوبی ندارند و معمولا نام شرکت های این کشور با کیفیتی پایین در ذهن مشتریان گره خورده است. با این حال هوآوی در طول چند سال گذشته، موفق شد به لطف کیفیت خوب محصولاتش، این تصور را تا حد بسیاری تغییر دهد.

هوآوی به لطف قیمت مناسب محصولاتش در ایران، خیلی سریع توانست سهم بازار قابل توجهی را به خود اختصاص دهد. هرچند آمار دقیقی از سهم بازار شرکت ها در ایران وجود ندارد، اما اطلاعاتی که کافه بازار از کاربران خود ارائه می دهد، می تواند نمونه ای دقیق از این موضوع باشد.

iran-android-phone-brands

بر اساس آماری که کافه بازار در بلاگ خود منتشر کرده، مشخص می شود که هوآوی پس از سامسونگ، در رتبه دوم قرار دارد و ۲۵ درصد از سهم بازار تلفن های هوشمند ایران را در اختیار خود دارد.

دیشب و در پردیس سینمایی ملت، هوآوی از جدیدترین پرچمدار خود رونمایی به عمل آورد. در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا شما در جریان جزییات مراسم پرده برداری از Huawei P8 قرار دهیم.

گزارش ویدیویی مراسم

در ابتدای مراسم آقای Xu Wei ، نایب رئیس سفارت چین در ایران، به روی سن آمد و با تسلطی فوق العاده به زبان فارسی، به سخنرانی پرداخت. چکیده ای از صحبت های آقای Wei را در ادامه می توانید مطالعه نمایید:

«چین و ایران از کشور هایی با تمدن قدیمی هستند . از گذشته مردم دو کشور با یکدیگر در ارتباط بودند و تبادلات بسیاری داشتند. در سال های اخیر با حمایت های رهبران دو کشور، رابطه ایران و چین گسترش یافته است.

huawie 2

چین بزرگترین شریک اقتصادی ایران است. حجم مبادلات بین دو کشور در سال گذشته میلادی، ۵۱ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۲۰۱۳ ، ۳۱ درصد افزایش داشته است. چشم انداز دو کشور مکمل یکدیگر است و آینده برای گسترش همکاری ها بسیار روشن است.

هوآوی بزرگترین شرکت در زمینه تکنولوژی های پیشرفته مخابراتی است که هم اکنون رتبه ۲۰۵ را در میان برترین شرکت های دنیا دارا است و خوشحالیم که این شرکت در خدمت مردم ایران است. قطعا فعالیت شرکت هایی مثل هوآوی کمک می کند رابطه تجاری بین دو کشور وارد مرحله ای جدید شود.»

huawie 3

در ادامه مراسم رضا آقایی نیا، به عنوان مدیر دفتر هوآوی در ایران، به روی سن آمد و نسبت به معرفی موبایل P8 اقدام کرد.

P8 از بدنه یکپارچه آلمینیومی برخوردار است. تراشیدن قاب آلمینیومی به کار رفته در این دستگاه ۸۱۰ دقیقه طول می کشد. این محصول ۶.۴ میلی متر ضخامت دارد و بر خلاف رقبا، دوربین آن همچون یک برجستگی زاید، از بدنه اش بیرون نزده است.

دوربین P8 برای عکس برداری در نور کم بهینه سازی شده است. تکنولوژی لرزشگیر اپتیکال، که هوآوی ادعا می کند یکی از بهترین نمونه های موجود در بازار است، به کاربر اجازه می دهد تا عکس هایی با کیفیت بیشتر را به ثبت رساند و به شکار لحظه ها بپردازد. این دوربین همچنین قادر است از فاصله ۴ سانتی متری، نسبت به ثبت تصاویر در حالت Micro اقدام کند.

هوآوی برای دوربین P8، از سیستم WRGB استفاده کرده است. در واقع چینی ها علاوه بر سه رنگ اصلی، رنگ سفید را نیز به مجموعه خود اضافه کرده اند. هوآوی ادعا می کند که به واسطه این اقدام، ۳۲ درصد روشنایی تصاویر بیشتر می شود و تا ۷۸ درصد نیز نویز تصاویر کاهش پیدا می کند.

LightGraffiti_Huawei-e1430388217595

یکی از قابلیت های دوربین P8 به شما اجازه می دهد شاتر را برای مدت طولانی باز نگه دارید. از این طریق می توان با نور عکس های متفاوتی را خلق کرد. عکس هایی که با این روش به ثبت می رسند به اصطلاح Light Graffiti نامیده می شوند.

هوآوی همچنین قابلیتی به نام Director Mode را برای دوربین پرچمدار خود در نظر گرفته است. با استفاده از این قابلیت، تا سه موبایل دیگر می توانند به P8 متصل شوند و از طریق WiFi، ویدیو های خود را برایتان ارسال نمایند. بدین شکل شما می توانید همچون یک کارگردان، زوایای مختلف فیلم برداری شده از یک سوژه را در اختیار داشته باشید و نسبت به ویرایش و یکی کردن آن ها اقدام نمایید.

موبایل هایی که ویدیوها را برای شما ارسال می کنند حتما نباید ساخته شده توسط هوآوی باشند و محصولات دیگر شرکت ها نیز تنها با دانلود اپلیکیشن مخصوص هوآوی، می توانند در این فرآیند مشارکت نمایند.

Huawei P8 از دو آنتن در بالا و پایین خود برخوردار است و به همین علت می تواند بهترین ارتباط ممکن را در اختیار کاربران قرار دهد. به گفته هوآوی، این قابلیت باعث می شود اتصال به اپراتور ها تا ۶.۸ درصد بهبود پیدا کند.

پرچمدار جدید شرکت چینی، از دو درگاه Nano Sim برخوردار است که البته یکی از آن ها در نقش جایگاه MicroSD نیز ایفای نقش می کند. شایان ذکر است که هر دو درگاه سیم کارت از اتصال 4G پشتیبانی به عمل می آورند.

هوآوی همزمان با معرفی Ascend Mate 7 تصمیم گرفت تا استفاده از پردازنده های ساخته شده توسط خود را آغاز نماید. این فرآیند هم اکنون در P8 نیز ادامه یافته است. این دستگاه پردازنده ای ۸ هسته ای دارد که عملکرد آن به صورت هوشمند صورت می پذیرد. در واقع دستگاه بر اساس نوع فعالیتی که در حال انجام است، هسته های لازم را فعال می کند و بدین شکل تا ۲۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی به عمل می آورد.

P8 در دو مدل با با حافظه ۱۶ و ۶۴ گیگابایت عرضه می شود. مدل ۱۶ گیگابایتی از امروز به بازار ارائه می شود و مدل دیگر نیز به زودی به ایران می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (47 مورد)
  • hossein_noshadi
    hossein_noshadi | ۲۹ خرداد ۱۳۹۴

    من خودم P7دارم خیلی ازش راضیم اصلا هم هنگ نمیکنه و کم نمیاره
    ان شاالله تا یه ماه دیگه که قیمتش میاد پایین P8 میخرم
    لطفا اونایی که هواوی دست نگرفتن اظهار نظر نکنن.

  • شاهین
    شاهین | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

    شما بگید خوب نیست. مهم نیست شما چی میگید.
    مهم اینه که یه گوشی با قیمت مناسب هیچ چیزی رو از بقیه "برندها" کم نمیاره.
    "شکلش چقد شبیه اینه و اونه"
    نه که مثلا شکل گوشی ها خیلی با هم فرق میکنه. خب پس آیفون هم از روی نوکیا (سابق) تقلب کرده دیگه. میخاست گوشی شو ذودنقه بزنه.
    شما نمیخاهید، نخرید.
    ما که خریدیم راضی هستیم.
    بعلاوه؛ اگه زحمت بکشید یه چک بکنید اینترنت رو، خاهید دید که رده سوم یا چهار فروش گوشی مال هواوی هست.
    یعنی بالاتر از سونی و ال.جی و اچ.تی.سی و بقیه دوستان "برَند"

    • Mohammad_Najmaei
      Mohammad_Najmaei | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

      عزیزم دلیل خریدن هاوایی به خدا قیمتشه....خودتم میدونی......برو ببین تو نظر سنجی بهترین گوشی چی شد........تو اصلا می تونی باپرچم دارای سامسونگ و سونی یا لجی یا اچ تی سی مقایسش کنی... اصلا فکرشم خنده داره

  • abbas
    abbas | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

    دوستان من خودم موبايل فروشم و تمركزم هم بيشتر روي هواوي هستش و تقريبا تمام مدلاي موجود در بازارشو دارم و با همشون هم كامل كار كردم اكر بخوام رتبه بندي كيفي كنم


    سري g:ascend g7

    سري mate:mate7

    سري y:y550

    سري p: p7-p8

    سري honor:honor6/4x

    الباقيشون واقعا كيفيت ندارن و فقط مشخصاتشون روي كاغذ خوبه

  • مهمان
    مهمان | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

    دوستان عزیز مطلب در مورد گوشی های هوآوی هستش ولی شماها رفتین از s6 و آیفون و ... صحبت می کنید !!! واقعا اینقدر ضعف نشون میدید!!!! برند جهانی رو با برند چینی مقایسه می کنید!!! فقط می تونم بگم متاسفم

    • REZA
      REZA | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

      مگه به برنده اقا
      همین مثلا برند ها رو بیاین دوربین و نمایشگرشون رو با هواوی پی 8 چهار ماه پیش مقایسه کنید بعد حرف از تعصف بزنید چون ما اونوقت به حال شما متعصبا تعصف میخوریم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی