ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیلد جدید ویندوز ۱۰ موبایل به شماره ۱۰۱۳۶ و با امکانات تازه منتشر شد

با هرچه نزدیک تر شدن به تاریخ عرضه ویندوز ۱۰ برای تبلت ها و دسکتاپ ها، به نظر می رسد توجه مایکروسافت به ویندوز ۱۰ موبایل نیز بطور توامان افزایش می یابد، هرچند تاریخ دقیق عرضه سیستم ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

با هرچه نزدیک تر شدن به تاریخ عرضه ویندوز ۱۰ برای تبلت ها و دسکتاپ ها، به نظر می رسد توجه مایکروسافت به ویندوز ۱۰ موبایل نیز بطور توامان افزایش می یابد، هرچند تاریخ دقیق عرضه سیستم عامل نسخه موبایل هنوز مشخص نیست.

آخرین build number اخیرا منتشر شده از این محصول اما ۱۰۱۳۶ است که قابلیت های تازه و جذابی در آن مشاهده می گردد، امکاناتی که برخی از آنها سالهاست از طرف کاربران ویندوز فون درخواست می شود. اما به همان اندازه که این امکانات تازه و جذاب هستند، برای داوطلب های شجاعی که برای آزمایش کردنشان پیش قدم شده اند، دردسر ساز نیز خواهند بود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر این امکانات تازه اضافه شده.

یکی از این قابلیت ها امکان استفاده یک دستی از دستگاه است که بطور خاص کارکردن با تلفن های هوشمند بزرگتر از ۵ اینچ را ساده تر خواهد کرد. برای فعال کردن این حالت کافیست روی دکمه استارت ۲ بار tap یا ضربه زده شود تا تصویر پایین آمده و کاربر بتواند در همان حالت بطور یک دستی و از طریق انگشت شست خود عوامل بالای صفحه را کنترل نماید.

البته اپل هم پیشتر دقیقا همین قابلیت را در iOS 8 و پس از بزرگتر شدن سایز آیفون ارائه کرده بود تا بتواند شرایطی فراهم کند که کار کردن با دستگاهی غول آسایی همچون آیفون ۶ پلاس هم به سادگی و بی دردسری مدل های کوچکتر پیشین باشد.

در این بیلد به سر و گوش کورتانا هم دست های پایانی کشیده شده و مایکروسافت می گوید این تقریبا همان نسخه نهایی آن است که با ویندوز ۱۰ در تاریخ ۷ مرداد عرضه خواهد شد.

عمده ترین تغییرات کورتانا نیز، مربوط به بازگشت امکاناتی می شود که برای مدتی ناپدید شده بودند و اکنون شاهد بازگشت (احتمالا نسخه نهایی شده) شان هستیم. از جمله این قابلیت ها می توان امکان مشاهده وضعیت پروازها در مسیر فرودگاه، نمایش پیشبینی آب و هوا، نرخ ارز و وضعیت شاخص های بورس اشاره کرد.

این اطلاعات در ابتدا بطور خلاصه و برای مشاهده در یک نگاه ارائه شده و کاربر در صورت نیاز می تواند با زدن یک ضربه بر هرکدام& به اطلاعات عمیق تر و مفصل تر هرکدام دست یابد. یک theme تیره جدید هم به محیط کاربری این دستیار صوتی افزوده شده تا احتمالا با حال و هوای نسخه نهایی ویندوز ۱۰ موبایل همخوانی بیشتری داشته باشد.

متاسفانه همانطور که یاد شد بیلد ۱۰۱۳۶ برای آزمایش کنندگان اولیه علاوه بر جذابیت و امکانات تازه دردسرهایی نیز به همراه خواهد داشت. اولین مشکل اینجاست که هیچ روش مستقیمی برای آپدیت از نسخه پیشین با بیلد ۱۰۰۸۰ به این بیلد جدید وجود ندارد. در نتیجه آزمایش کنندگان باید ابتدا مجددا به نسخه ۸.۱ بازگشته تا بتوانند از آن نسخه اقدام به نصب آخرین بیلد ویندوز ۱۰ نمایند، آن هم پس از انجام مراحل عجیبی چون uninstall کردن اسکایپ و دقایق متمادی به انتظار نشستن، چرا که در غیر این صورت مجبور خواهند بود تا انتشار بیلد بعدی منتظر بمانند.

با وجود تمام باگ های بی شماری که در پروسه مهاجرت به ویندوز ۱۰ موبایل وجود دارد، اما با در نظر گرفتن شایعات مبنی بر اینکه این سیستم عامل تا پیش اوخر امسال منتشر نخواهد شد، می توان امیدوار بود مایکروسافت زمان کافی برای شناسایی و رفع همه آنها و آماده سازی کامل پلتفرم موبایلش قبل از رسیدن زمان عرضه رسمی آن را داشته باشد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • جتبر
    جتبر | ۲ شهریور ۱۳۹۴

    عجب سیستم عاملیه ویندوزفون

  • فرزاد
    فرزاد | ۲۹ خرداد ۱۳۹۴

    سلام و خسته نباشید
    تاجایی که میدونم قابلیت استفاده یک دستی خیلی قبل از ایفون روی گوشی های اندروید بوده . خیلی بده که هرچیزی که تو ایفون دیدید فرض کنید ابداء شده ی اپل .
    درضمن مایکروسافت همیشه بهترینه ^_^

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

    اگه پشتیبانی از usb on the go هم اضافه کنه خیلی خوب میشه

  • rouzbeh_shaternia
    rouzbeh_shaternia | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

    عاشق ویندوز فون هستم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی