ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شارپ با بهره گیری از فناوری تاچ in-cell وعده تولید موبایل های باریک تر را می دهد

آیا تصور می کنید که ضخامت و وزن فعلی تلفن های هوشمند در حد مطلوب است؟ باید به اطلاع تان برسانیم که اگر شارپ بتواند در ساخت نوع جدیدی از نمایشگرها که به تازگی کار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

آیا تصور می کنید که ضخامت و وزن فعلی تلفن های هوشمند در حد مطلوب است؟ باید به اطلاع تان برسانیم که اگر شارپ بتواند در ساخت نوع جدیدی از نمایشگرها که به تازگی کار تولیدشان را آغاز کرده موفق ظاهر شود، این دستگاه ها ممکن است از آنچه امروز می بینید هم باریک تر شوند.

این شرکت ژاپنی سازنده قطعات تولید انبوه «نمایشگرهای لمسی مبتنی بر فناوری in-cell» را آغاز کرده که گفته می شود در آنها LCD و حسگرهای تاچ (که معمولا در دستگاه های موبایل جدای از یکدیگر قرار داده می شوند) با یکدیگر تلفیق شده اند.

آنطور که کمپانی مورد بحث توضیح داده، با این اقدام فضای کمتری اشغال خواهد شد و تولید کنندگان تلفن های هوشمند نیز فرصت لازم برای ارائه خلاقیت و نوآوری را پیدا می کنند. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در نمایشگرهای تاچ in-Cell قابلیت حسگرهای لمسی در داخل LCD گنجانده می شود و به همین دلیل امکان ساخت نمایشگرهای باریک تر و سبک تر فراهم می گردد. این کار همچنین آزادی عمل بیشتری به تولید کنندگان در بخش طراحی می دهد. این نمایشگرها در اصل در دستگاه های موبایل مورد استفاده قرار می گیرند اما شارپ در نظر دارد تا از آنها در انواع تبلت و PC هم بهره بگیرد.

این شرکت ژاپنی کار تولید نمایشگر برای آیفون 6 و آیفون 6 پلاس اپل را بر عهده داشته و در کنار آن قطعاتی را برای طیف گسترده تری از شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی تولید می کند و از همین روی، بخش اعظمی از نوآوری های ارائه شده در حوزه پنل نمایشگر به این کمپانی نسبت داده می شود.

نمایشگرهای کم مصرف IZGO که تاثیر بسزایی در کاهش مصرف باتری دستگاه ها دارند و همچنین صفحه نمایش های فرم-آزاد که سال گذشته رونمایی شدند و می توانند شکل نهایی دستگاه های الکترونیکی را تغییر دهند، همه و همه از مواردی هستند که در کارنامه فعالیت های شارپ قرار دارند.

شاید فناوری تاچ in-Cell تکنولوژی چندان جذابی به نظر نیاید اما با کاهش فضای مورد استفاده شرکت های تولید کننده برای تعبیه نمودن قطعات داخلی می تواند جا را برای قرار دادن باتری های پر دوام تر و حتی کم شدن ضخامت کلی دستگاه ها نسبت به اندازه قعلی شان باز نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • saeed_u
    saeed_u | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

    اگه از این باریک شدن در راستای افزایش ظرفیت باطری استفاده بشه چیز خوبیه

  • aromin
    aromin | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

    فکر کنم IGZO درست باشه نه IZGO
    .

  • Mehrdad
    Mehrdad | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

    من تاثیر شارپ تو بازارو چندان ندیدم بر خلاف اینهمه چیزای خوبی که داره تولید میکنه

مطالب پیشنهادی