ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر عامل شیائومی به حذف شارژر از جعبه موبایل های تولیدی این شرکت می اندیشد

اگر موبایل تازه ای را خریداری کنید و پس از باز کردن جعبه متوجه شوید که شارژی در آن قرار ندارد چه احساسی به شما دست می دهد؟ این سوالی است که لی جون مدیر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

اگر موبایل تازه ای را خریداری کنید و پس از باز کردن جعبه متوجه شوید که شارژی در آن قرار ندارد چه احساسی به شما دست می دهد؟ این سوالی است که لی جون مدیر عامل شرکت چینی شیائومی در صفحه شبکه اجتماعی Weibo خود از دنبال کنندگانش پرسیده.

آقای لی هم مانند بسیاری دیگر احساس می کند که محیط پیرامونمان به خاطر تعداد زیاد شارژرهایی که همراه با دستگاه های موبایل جدید در اختیارمان قرار می گیرند آسیب دیده و به همین خاطر تصمیم گرفته تا فکری به حال این مشکل نماید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

آقای لی می گوید، اگر یکی از موبایل های جدید شیائومی بدون این دستگاه در اختیار مشتری قرار بگیرند، کاربر مجبور می شود که از شارژرهای قدیمی خود استفاده نماید یا اینکه شارژر تازه ای بخرد که در این صورت می تواند با پرداخت مبلغی ناچیز در حدود 1.70 دلار آن را از این شرکت خریداری نماید.

اما روشن است که مدیرعامل شیائومی یک مساله را نادیده گرفته. با در نظر داشتن اینکه برخی از چیپست های کوآلکام از فناوری Quick Charge 2.0 بهره می برند، برای آنکه دستگاه های بهره مند از این چیپست ها از امکان شارژ سریع تکنولوژی مذکور استفاده نمایند به شارژر ویژه سازگار با آن نیاز خواهند داشت.

اغلب خریداران تلفن های هوشمند دوست دارند که این شارژر در جعبه موبایل جدیدشان باشد. برای نمونه کمپانی موتورولا «توربو شارژر» را در کنار اسمارت فون Droid Turbo خود در اختیار خریداران قرار می دهد. اما الجی تصمیم گرفت که با قرار دادن باتری قابل تعویض در موبایل G4 خود از اهمیت فناوری Quick Charge 2.0 بکاهد و در نتیجه شارژر ویژه سازگار با آن را نیز در داخل جعبه پرچمدار امسالش قرار نداد. همین مساله خریدران G4 را وادار می کند که برای بهره مند شدن از مزایای این تکولوژی کمی بیشتر پول خرج کنند.

برپایه پاسخی که آقای لی از دنبال کنندگان خود در شبکه اجتماعی Weibo و دیگران دریافت کرد، این تصور در ذهن بسیاری به وجود آمده که مدیرعامل شیائومی محیط زیست را بهانه ای قرار داده تا اندکی از هزینه ساخت محصولاتش بکاهد. بر همگان روشن است که مشتریان همان خالقان عادت ها هستند، از همین رو شاید بهتر باشد که آقای لی در طرز فکر خود تغیری را به وجود بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • delta7
    delta7 | ۲۹ خرداد ۱۳۹۴

    اولش هندزفری رو برداشتن
    الان میخوان شارژر رو بردارن
    بعدش دیگه گوشی رو هم برمیدارن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی