ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدست واقعیت افزوده Razer به قابلیت پشتیبانی از اندروید و ردگیری موقعیت مجهز می شود

مدتی پیش بود که Razer از پلتفرم متن باز OSVR یا Open Source Virtual Reality و هدست واقعیت افزوده خود پرده برداشت. پلتفرم این شرکت اما مشخصا از فقدان ۲ قابلیت رنج می برد که اولی پشتیبانی ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

مدتی پیش بود که Razer از پلتفرم متن باز OSVR یا Open Source Virtual Reality و هدست واقعیت افزوده خود پرده برداشت. پلتفرم این شرکت اما مشخصا از فقدان ۲ قابلیت رنج می برد که اولی پشتیبانی نکردن از اندروید و مورد دوم نیز عدم توانایی ردگیری سر موقعیت بودند.

حالا شرکت یاد شده با انتشار نسل بعدی کیت توسعه هدست خود (کیت توسعه هکر OSVR نسخه ۱.۲)، تلاش کرده نقیصه های فوق را برطرف نماید. این نسخه جدید شامل یک گیرنده مادون قرمز LED یکصد مگاهرتزی است که با کمک یک دوربین، به صورت ۳۶۰ درجه موقعیت خود را در هر لحظه شناسایی می نماید. در طراحی نسخه های پیشین این هدست نیز مکان قرار گیری این قطعات درنظر گرفته شده بود، اما تا پیش از این هرگز این سخت افزارها از طرف سازنده روی هدست به کاربران ارائه نمی شد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

پلتفرم واقعیت افزوده شرکت Razor علاوه بر لینوکس و ویندوز، اکنون از اندروید نیز پشتیبانی می کند. این امر توسعه دهندگان را قادر می سازد تا به خلق محتویات روی ابزارهای موبایل پرداخته و آن ها را با دموی «کاخ» موتور بازی سازی یونیتی، برای استفاده در این هدست آزمایش نمایند.

به زودی قرار است برای این ابزار یک فیس پلیت یا قطعه جلویی نگهدارنده برای ابزارهای سایز موبایل نیز ارائه شود تا توسعه دهندگان پس از جایگزین کردن آن بجای نمونه فعلی، بتوانند با استفاده از SDK (کیت توسعه نرم افزاری) اندروید و دستگاه موبایل اندرویدی خود، به توسعه محتوای مورد نظر خود روی این پلتفرم بپردازند.

شرکت Razer همچنین اعلام کرده کیت توسعه جدیدش علاوه بر موارد فوق، کنترلر built-in (داخلی) جدید ساخته شده توسط شرکت Leap Motion را نیز پشتیانی خواهد کرد که البته این قطعه در حاضر موجود نیست و قرار است در آینده ارائه شود.

razer-open-source-vr-2015-06-16-01

آپگرید سخت افزاری دیگری که باز هم در آینده ارائه می شود نیز ماژول چشمی با زاویه دید ۱۵۰ درجه خواهد بود. از لحاظ نرم افزاری نیز کیت یاد شده قرار است به یک نصاب ویندوزی ساده تر و فایل مستندات متنی جدید مجهز گردد.

Razer اعلام کرده هم اکنون ۱۴۴ موسسه با تهیه این هدست به عضویت پلتفرم OSVR درآمده اند و اعضای جدید نیز در صورت تمایل می توانند با پرداخت ۲۹۹ دلار و خرید نسخه جدید این ابزار یا همان «کیت توسعه هکر» به تعداد فوق بپیوندند.

لازم به ذکر است که در قیمت یاد شده هزینه گیرنده مادون قرمز نیز محسابه شده است و کاربرانی که پیش از این نسخه ۱.۱ کیت فوق را بدون این گیرنده خریداری کرده اند می توانند با پرداخت ۱۳۰ دلار تنها قطعه گیرنده را خریده و به هدست فعلی خود اضافه نمایند.

ضمنا در مورد زمان دقیق ارائه فیس پلیت ساخت Leap Motion، فیس پلیت موبایل و بقیه سخت افزارهای معرفی شده نیز، هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

    برای پلتفورم های غیر اندرویدی واقعا خوبه ولی واسه اندروید وقتی میشه چیزی مثل عینک های مبتنی بر گوگل کاردبرد رو با قیمتی خیلی کم و حتی در مورد اون مدل مقواییش به صورت رایگان تهیه کرد دیگه چه نیازی به خرج کردن و خریدن این هست؟؟

  • سامبادی
    سامبادی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

    بچه‌ها یه سایتی یه سری cardboard آورده، مقواییه
    مثل اونی که تو دیجیکالاس، ولی فکر کنم تو چین برش خورده.
    خلاصه قیمت زده 15 تومن که قیمتش خیلی بهتر از دیجیکالاس
    خواستم ببینم کسی از تو تهران با این قیمت سراغ داره یا نه؟
    آخه تو شیرازه و 15 تومن ارزش9 تومن پست نداره.

  • عیسی
    عیسی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

    همه ی شرکت ها فهمیدن آینده ی تکنولوژی دست این گجت هاست

مطالب پیشنهادی