ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی AMD کارت های گرافیک جدید خود را معرفی کرد

حدودا اوایل همین ماه بود که NVIDIA کارت گرافیم بسیار قدرتمند خود را به نام GTX 980 Ti معرفی کرد اما اکنون AMD نیز پا به میدان گذاشته و محصولات برتر خود را به نمایش می کشد؛ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

حدودا اوایل همین ماه بود که NVIDIA کارت گرافیم بسیار قدرتمند خود را به نام GTX 980 Ti معرفی کرد اما اکنون AMD نیز پا به میدان گذاشته و محصولات برتر خود را به نمایش می کشد؛ در نتیجه اگر این اواخر به خرید یک کارت گرافیک بسیار قدرتمند فکر کرده اید، می توان گفت اکنون انتخابتان بسیار پیچیده تر نیز شده است.

قدرتمندترین محصول جدید ADM کارت گرافیکی با نام R9 Fury X است که از یک سیستم خنک کننده مایع و همچنین معماری اختصاصی کمپانی یاد شده برای پردازنده های گرافیکی به نام «Fiji» بهره می گیرد. کارت گرافیک مورد بحث با قیمت ۶۴۹ دلار عرضه خواهد شد و رقابت بسیار تنگاتنگی را نیز با 980 Ti خواهد داشت. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در صورتی که تمایلی به خرید این کارت گران قیمت نداشته و نیازی به همه قدرتی که عرضه می کند ندارید، گزینه های دیگری نیز برای انتخاب وجود دارند. همانگونه که گفتیم امروز AMD چند نمونه کارت گرافیک را معرفی نموده که در رنج های قیمت مختلفی عرضه می گردند.

Radeon R9 390X قیمتی ۴۲۹ دلاری دارد، R9 390 را نیز می توانید با ۳۲۹ دلار ابتیاع کرده و R9 380 نیز با ۱۹۹ دلار در دسترس است. همه ی کارت های یاد شده از Direct X 12 پشتیبانی به عمل می آورند که همین موضوع آنها را تبدیل به گزینه هایی عالی برای استفاده در ویندوز ۱۰ می کند. از طرفی قدرت پردازشی این کارت ها نیز تا حدی است که به کاربر اجازه می دهند با رزولوشن 4K به انجام بازی های مورد علاقه شان مشغول گردند.

کمپانی AMD البته گزینه های ارزان قیمت را نیز فراموش ننموده و کارت های گرافیک R7 370 را با قیمت ۱۴۹ دلار و R7 360 را نیز با ۱۰۹ دلار عرضه کرده و اذعان دارد که این دو کارت می توانند تجربه ای بسیار روان در هنگام بازی با رزولوشن Full HD را عرضه کنند.

نکته قابل توجه اینکه AMD نیز همانند انویدیا تلاش می کند تا در محدوده های قیمتی مختلف، کارت های گرافیک خود را عرضه کند. شرکت یاد شده هنوز البته مشخصات سخت افزاری دقیق این کارت ها را بیان ننموده و صرفا اطلاعاتی که برایتان به رشته تحریر درآوردیم را منتشر کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • S_CaPiTaN
    S_CaPiTaN | ۱ تیر ۱۳۹۴

    کل دنیا هم میدونه حسی که بازی با کامپیوتر به دست میاد تا 8 سالم کنسول سعی کنه(عمر کنسول بازی)نمیتونه به دست بیاره
    حالا هی بگو......
    بازی با کیبورد انقدر دل نشینه که ادم نمیخواد با هزار تا کنترل کنسول پلی کنه.
    درسته بعضی بازی ها با دسته باید پلی داد(از جمله فوتبال)ولی تو بازی هایی مثل(اساسین کرید-واتچ داگس و غیره...)کنترلی که تو شخص داستان داره با دسته کنسول هزار باره به دست نمیاره
    دلیل برتری PC ها با کنسول ها اینه
    90% پلیر های حرفه ایی به خاطر این حس با کنسول پلی نمیدن.

  • xoder
    xoder | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

    ولی دروع nVidia رو شد ! گفته بود که محصولات جدید شرکت AMD از DirectX 12 پشتیبانی نخواهند کرد !!! ولی کرد... :دی
    با اینکه طرفدار nVidia هستم این حرف این شرکت رو برای خودم شرم میدونم !

  • xoder
    xoder | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

    با این فناوری HBM شرکت AMD کارت های جدید خودش رو دارای پهنای باند دوبرابر قبلی خود قرار داده !
    هر 2 فصل نوبت پیشتازی یکی از دو شرکت انویدیا و AMD هستش...
    الان هم نوبت شرکت AMD هستش
    در عوض در اوایل سال 2016 انویدیا از فناوری HBM 2 استفاده خواهد کرد ! پهنای باند 1.2 ترایابت در ثانیه ! دوربرابر پهنای باند فعلی کارت R9 Fury X

    • سعید
      سعید | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

      سال بعد AMD هم از HBM2 در محصولاتش استفاده میکنه

      • xoder
        xoder | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

        بله استفاده خواهد کرد ولی پس از عرضه کارت های انویدیا !
        به نظر من زمانبندی این دو شرکت بحث بر اینگیزه !
        همیشه طی محدوده زمانی مشخص کارت های گرافیکیشون رو عرضه میکنند و میخوان نشون بدند که رقابتی بین این دوست ولی میشه گفت این دو شرکت با هم قرارداد بسته که به صورت همزمان از کارت های گرافیک خود پرده برداری نکنند! نمیدونم شایدم من اشتباه میکنم....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی